Van hypoallergeen naar standaard?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Druif78, Jan 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    We gebruiken vanaf de geboorte hypoallergene flesvoeding voor onze meid ivm lichte hooikorts bij mn man en eczeemklachten bij mij vroeger.
    Het CB vond dit erg voorzichtig, maar we waren er al mee begonnen en het beviel gewoon goed dus we zijn ermee door gegaan.
    Mn zoontje destijds gebruikte ook HA Flesvoeding, maar is na 2 maanden probleemloos overgestapt naar forte flesvoeding.

Ik ben nu sinds 3-4 weken bezig met bijvoeden, groenten, fruit en rijstebloempap. Dit gaat nu goed, ze reageert nergens allergisch op.

Zou ik al over kunnen stappen naar standaard no 1. voeding?
    Ik wilde dit sowieso proberen met 6 maanden en dan standaard no.2 kopen. Maar gezien dit hele verhaal zou het misschien al eerder kunnen of is dit niet verstandig?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom moeilijk doen? Je kunt toch over vijf weken over op opvolgmelk? Anders zit je kund de komende week met een verandering en vervolgens een maand later weer.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Maar de verandering naar standaard doe je toch maar 1x? Of is er ook een groot verschil in wennen aan standaard no 1 en no 2?

4. Riekje74

Riekje74 Actief lid

Dec 30, 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    nr 2 heeft toch weer een andere smaak. Dus voor ze went aan nr 1 en dan weer aan een andere smaak moet wennen zou ik toch maar gewoon even doorgaan met HA tot ze 6 mnd is. Zijn haar darmpjes ook weer wat sterker en zal de reactie op de standaard voeding ook minder snel "verkeerd" kunnen vallen. Succes!

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ok, dan gaan we dat doen! Wist niet dat er qua smaak nog verschil zat in standaard 1 en 2.

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Smaak is idd anders maar het is ook zo dat er andere stoffen inzitten. Dus voor haar lichaam is dit(zeker icm met bijvoeden) waarschijnlijk wel veel!

Zou idd lekker over gaan met 6 maanden, dan heb je het grootste risico op allergiën al gemeden.

Het is trouwens zo dat ze nu niet hoeft te reageren hoor, maar het is echt voor "later" dat je nu die hypoallergeen geeft! Vermindert de kans op het ontwikkelen van allergieën(nu én op latere leeftijd).

Groetjes, Kwabbernoot

7. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Mijn dochter wordt 30 januari 6 maanden en de 31e hebben we een afspraak bij cb. Ik heb nog 1,5 pak HA nummer 1 staan en hoop daarna dus naar standaard nummer 2 te gaan...
    Ben benieuwd!

8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ben benieuwd blondi! Zal vast probleemloos gaan?!

9. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Nou, ze is helemaal gek op dr flesjes dus ik denk dat die nieuwe smaak haar ook wel zal bevallen. ;)

Share This Page