We gebruiken vanaf de geboorte hypoallergene flesvoeding voor onze meid ivm lichte hooikorts bij mn man en eczeemklachten bij mij vroeger. Het CB vond dit erg voorzichtig, maar we waren er al mee begonnen en het beviel gewoon goed dus we zijn ermee door gegaan. Mn zoontje destijds gebruikte ook HA Flesvoeding, maar is na 2 maanden probleemloos overgestapt naar forte flesvoeding. Ik ben nu sinds 3-4 weken bezig met bijvoeden, groenten, fruit en rijstebloempap. Dit gaat nu goed, ze reageert nergens allergisch op. Zou ik al over kunnen stappen naar standaard no 1. voeding? Ik wilde dit sowieso proberen met 6 maanden en dan standaard no.2 kopen. Maar gezien dit hele verhaal zou het misschien al eerder kunnen of is dit niet verstandig?
Waarom moeilijk doen? Je kunt toch over vijf weken over op opvolgmelk? Anders zit je kund de komende week met een verandering en vervolgens een maand later weer.
Maar de verandering naar standaard doe je toch maar 1x? Of is er ook een groot verschil in wennen aan standaard no 1 en no 2?
nr 2 heeft toch weer een andere smaak. Dus voor ze went aan nr 1 en dan weer aan een andere smaak moet wennen zou ik toch maar gewoon even doorgaan met HA tot ze 6 mnd is. Zijn haar darmpjes ook weer wat sterker en zal de reactie op de standaard voeding ook minder snel "verkeerd" kunnen vallen. Succes!
Smaak is idd anders maar het is ook zo dat er andere stoffen inzitten. Dus voor haar lichaam is dit(zeker icm met bijvoeden) waarschijnlijk wel veel! Zou idd lekker over gaan met 6 maanden, dan heb je het grootste risico op allergiën al gemeden. Het is trouwens zo dat ze nu niet hoeft te reageren hoor, maar het is echt voor "later" dat je nu die hypoallergeen geeft! Vermindert de kans op het ontwikkelen van allergieën(nu én op latere leeftijd). Groetjes, Kwabbernoot
Mijn dochter wordt 30 januari 6 maanden en de 31e hebben we een afspraak bij cb. Ik heb nog 1,5 pak HA nummer 1 staan en hoop daarna dus naar standaard nummer 2 te gaan... Ben benieuwd!