Hoi allemaal, Onze zoon Dani is nu zo’n ander halve week oud. Hij krijgt borstvoeding via een tepel hoedje wat in het begin goed werkte. Nu is dat helaas anders. Tijdens het voeden lekt het erg en wordt alles steeds kletsnat. Ook merken wij dat Dani veel buik krampjes krijgt wat waarschijnlijk komt door de lucht in het tepel hoedje. Nu proberen wij hem aan de tepel te leggen, hij probeert het wel maar het lukt hem niet. Hierdoor gaat hij erg huilen en besluiten daarom toch weer de tepel hoed te gebruiken. We hebben geprobeerd wat in mijn borst te duwen zodat het iets spitser wordt. Wij hopen dat jullie goede tips voor ons hebben want dit is niet fijn om zo te zien. Groetjes, Robin
Lactatiekundige al erbij gehaald? Ander merk tepelhoedje? Onze zoon kon pas na 9 weken zonder dat stomme tepelhoedje drinken.
Ik herken eigenlijk alles wat je schrijft na de geboorte van m’n oudste, en ik bleek te voeden met een te groot tepelhoedje. Een kleinere maat en het ging zo veel beter… En inderdaad, als dat niet werkt, dan toch een lactatiekundige laten mee kijken, Soms zijn het een paar kleine aanpassingen die nodig zijn om makkelijker te voeden. Ik ben overigens nooit van de tepelhoedjes afgekomen, ivm te vlakke tepels. Je went er aan en als ze eenmaal goed aan de borst drinken weet je niet beter. Desalniettemin is zonder uiteraard wel prettiger.