Middag + avond op pad ...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Salapio, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Graag eventuele tips.

Aanstaande zondag ga ik 's middags met mn moeder en mn zusje 'shoppen' en aansluitend ergens wat eten in een stad waar we niet wonen (of niet in de buurt van winkels/eetgelegenheden).

Hoe doen jullie dat stuwing en lektechnisch? Kolven in een pashokje? Vind ik toch een beetje genant (we gaan trouwens vooral winkelen in kleine kledingzaakjes dus dat hoor je / merk je wel). Ik denk dat ik echt wel 1x moet kolven om een beetje rustig te kunnen eten ...;)

2. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Geen idee hoe je dat zou kunnen doen. Ik weet van mezelf dat ik opzich 1 voeding euh ja hoe zeg je dat op kan houden ofzo haha. Ik weet niet of je stroom nodig hebt of dat je kolf ook op batterijen/acu werkt ?? Anders misschien helemaal leeg kolven voordat je gaat ??

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik red het wel tussen voeding voor vertrek en rond 18u. Maar dan wordt de nood wel erg hoog.

Mijn kolf werkt op accu en ik heb ook een handkolf, dus wat dat betreft geen probleem ;)

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    #4 MamaMel88, 19 jul 2012
    Laatst bewerkt: 19 jul 2012
    Misschien dan op toilet bij de eetgelegenheid een idee :)?? las ook iemand die in de auto kolfde.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja dat kan idd om de ergste druk eraf te halen. Maar ik zoek eigenlijk naar een manier om de gekolfde melk ook weer aan S te kunnen geven ;)

6. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Je bedoeld dat het nog goed is als je weer thuis komt?

7. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Ik zou denk ik ook op het toilet even kolven. En kun je geen koeltasje met koelelement meenemen?
    Eventueel kun je in de eetgelegenheid vragen of het koelelement bij hun nog even in de vriezer mag liggen zodat je zeker weet dat je de melk koel naar huis kan vervoeren.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou in het restaurant vragen of je even ergens mag zitten kolven, dit kan heel vaak wel. De spullen goed steriliseren voor gebruik en dan of vragen of het in hun koelkast mag en het daarna in een koeltasje mee naar huis nemen, of het op kamertemperatuur bewaren en bij thuiskomst de fles geven en dan die voeding dus ook weer afkolven en die in koelkast of diepvries. Op kamertemperatuur is melk namelijk 5-10 uur houdbaar dus als je het in een koeltasje zou doen en thuis geven, dan is het gewoon nog houdbaar. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Bewaren van moedermelk Dan kolf je bv om 18u en geef je die voeding om 22u als je thuiskomt en kolf je de voeding van 22u voor de diepvries.

9. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad een koeltasje met diepgevroren koelelementen meenemen. In het restaurant vragen om een rustig plekje om even te kolven en daarna de melk in het koeltasje en bij thuiskomst in de koelkast of in de diepvries (moet het wel even koud zijn gebleven als dat het normaliter in de koelkast ook zou zijn geweest).

Vaak kun je wel een rustig plekje krijgen, de wc vind ik zelf niet zo prettig ivm hygiëne e.d.

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Zelfde probleem hier: vrijgezellenfeestje in A'dam, dus 2 uur met de trein!
    Eerst bij schoonzusje thuis, dat is makkelijk, maar daarna varen met een sloep en uiteten. Ik ga denk ik maar in het restaurant kolven... anders houd ik dat niet vol! En een koeltasje mee. "Gelukkig" is het niet warm zaterdag:p

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Koeltasje is ook niet het probleem, maar kolven op de WC lijkt me niet zo steriel :D ... vragen of ik ergens kan kolven, mmmm dat kan! Jammer dat het een zondag is, anders zou ik gewoon een universiteit inlopen, die hebben vaak een goede kolfruimte ;)

12. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

20 jan 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de WC lijkt mij ook geen fijne plek om te kolven. Zeker niet als je de melk nog wilt gebruiken, ivm hygiene.
    Als ik werk kolf ik altijd in mijn auto, en bewaar dan ook de melk in het koeltasje met groot koelelement. Maar dat is hooguit voor 3 uurtjes, en dat vries ik dan ook gewoon in als ik thuis kom.
    Als je niet in een auto kan kolven, dan zou ik het toch gewoon bij het restaurant vragen of het daar ergens even kan. Zal toch geen probleem zijn als je het even uitlegt.

Veel plezier.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen tips, maar wil je vooral heel erg veel plezier wensen!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Probleem opgelost: lekker shoppen en daarna langs het huis van mn ouders en hup een restau in ... of bij mn ouders blijven eten :D

Bedankt voor het meedenken!

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    kan je tussentijds terug naar de auto?
    ik heb dat bij mijn tweede ook wel gedaan, als we naar het theater gingen en vooraf een hapje eten. tussendoor even naar de parkeergarage, kolven in de auto en weer verder haha
    het is even wat gedoe, maar ja, het werkt wel.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Uiteindelijk gewoon bij mijn ouders (heerlijk!) gegeten :) (en dus gekolfd) en heerlijk gewinkeld ... ik kan er weer ff tegenaan ;)

Deel Deze Pagina