Borstvoeding ook kunstvoeding in huis halen??

Discussion in 'Borstvoeding' started by mavi derya, Jul 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik wil heel graag weer borstvoeding gaan geven maar nu weet ok niet meer van de vorige keer of je ook kunstvoeding in huis moet halen voor als het niet lukt of niet genoeg is..

Weet iemand dit??

2. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Heb je een kolf?

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Nee nog niet er wordt overal aangeraden die pas later te kopen of te huren omdat je nooit weet of je wel voeding hebt... Toch??

4. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    Met kunstvoeding bijvoeden zal je borstvoeding minder goed op gang komen. Je kindje moet alleen jou melk krijgen, want die stemt dat af met wat ze nodig hebben qua hoeveelheid.
    Dus als je kindje niet goed drinkt van jou, kan je beter kolven dan kunstvoeding geven.

Ik heb het foutje gemaakt om kunstvoeding te geven als bijvoeding vanaf de 1e dag. Had ik moeten kolven, krijg ook borstontsteking omdat mijn borsten werden niet leeg gedronken. Had ik vanaf dag een moeten leeg kolven.

Mijn dochter vond de toeschietreflex ook pittig waardoor ze minder goed dronk, en had ik dat eerste beetje melk moeten kolven.
    Ik zou zeker een handkolf in huis halen.

5. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    De verloskundige zei tegen ons dat het niet nodig was.
    Mocht je het toch nodig gaan hebben, is het zo gekocht.(wij hebben van het ziekenhuis en de kraamzorg een klein beetje gehad en dat was precies genoeg om het gang te brengen)

6. Taliada

Taliada Actief lid

May 29, 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad zoals Lionne zegt. Als je kindje toch iets bijgevoed moet worden is kv zo gehaald. Een kolf is zeker wel aan te raden want dan is de bv sneller goed op gang. In de meeste zkh hebben ze wel een kolf. Daarnaast kun je ze ook gewoon huren bij bijv. een lactatiekundige, maar dat kun je prima regelen als je bent bevallen. Je kunt wel alvast info inwinnen.

7. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    Mocht je toch vooraf een kolf niet willen kopen, zijn ze bij de etos te kopen.
    Maar een kolf bij borstvoeding id eigenlijk een aanrader! Als he borstvoeding wil geven, zou ik toch alvast gaan rondkijken naar de verschillende soorten en in een investeren.
    Mocht he namelijk na je verlof ( weet niet of je thuisblijfmama bent) willen borstvoeding blijven geven..heb je een kolf toch nodig

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou het niet in huis halen. Zonodig is het snel genoeg gehaald en de vk heeft ook wel wat bij zich.
    Een kolf hoef je ook niet van tevoren aan te schaffen. Als je moet kolven om je productie op gang te brengen, heb je een dubbele elektrische huurkolf nodig.
    Mocht je kindje op dag 1 nog niet aan de borst willen, kun je met de hand proberen wat melk eruit te krijgen en je borsten te stimuleren.
    Vanaf dag 2 moet je dan een kolf huren. Verder in geval van bijvoeden, altijd zelf kolven!

9. Willie32

Willie32 Actief lid

Dec 2, 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Je hoeft het niet in huis te hebben, en als het nodig is is het zo gehaald winkel of nachtapotheek.

Ik zou eerst een kolf huren om te kijken of de bv goed lukt.
    Stel nou dat het niet lukt, om welke reden ook, heb je niet gelijk veel geld weggegooid aan een nieuwe kolf.
    Ook kun je kijken of de kolf je bevalt.

Mijn meisje heeft trouwens de eerste 2 weken de combi bv en kv gehad. Zij moest goed drinken ivm met geel zien.
    Daarna ging ze zonder moeite over op alleen bv.
    Nu een jaar later krijgt ze weer beide, en dat doet haar goed.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier is het ook nog gehaald door mijn man toen het nodig was (viel heel hard af, tot -11,5%).

Maar als je het fijn vind kun je best wat halen. Wij hebben kant en klare pakjes gebruikt van nutrilon. Gewoon de standaard, omdat we geen allergieën hebben verder..

Een handkolf had ik voor de eerste al gekocht. Maar destijds alsnog een elektrische kolf gehuurd toen ik fulltime time moest kolven.

11. Taliada

Taliada Actief lid

May 29, 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je borstvoeding nog niet goed op gang is dan is het verstandig om een dubbelzijdige borstkolf te huren. Deze kan ervoor zorgen dat de borstvoeding goed op gang komt.
    Die dingen zijn alleen zo ontzettend duur (bijvoorbeeld symphony) dat je die echt niet even zelf gaan kopen. Ik zou pas zelf een kolf aanschaffen als je productie goed op gang is, je lol hebt in het geven van borstvoeding en als je van plan bent langer borstvoeding te geven.

12. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,171
    1,848
    113
    Als je zekerheid wil hebben dan kun je kant en klaar pakjes halen van nutrilon.
    1a2 pakjes zullen wel genoeg zijn ze kunnen 24 open in de koelkast bewaart worden.
    Maar ik zou geen hele bus kopen is zonde van je geld.
    Je hebt nu ook een halve bus voeding van nutrilon.
    En mocht het dan echt niet lukken heb je wel meer rust en niet zo veel haast.

onze boy wilde ook niet goed drinken en had de VK van die ''probeer'' zakjes maar geen maat lepeltje want meneer mocht de eerst dag 10 cc per keer naast de borst.
    2 nachten met de lepel gedaan.
    3tot5e dag wel met de fles hij kon het echt niet:(.

Ik blijf er dan ook bij kijk naar je kindje en heb er wel plezier in borstvoeden

13. knap

knap Niet meer actief

Als het voor je zelf goed voelt kan je een pakje voor nood klaar liggen. Van Nutricia dacht ik heb je van die kante klare mee neem zakjes zitten er vijf in dacht ik.
    Maar alleen als het voor je zelf beter voelt. Nodig is het niet. Het is altijd zo gehaald. Of je moet in de rimboe wonen.;)

14. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Haha nou gelukkig woon ik niet in de rimboe de dag/nachtapotheek is vlakbij.. En ik moet zoiezo hypo alergeen geven van flesvoeding en die heb je volgens mij niet in die pakjes.. Ik heb bij mijn zoon een kolf van avent gehad die was wel erg fijn toen.. Dat was wel een electrische maar wel enkel..
    Ik werk wel maar ik werk maar halve dagen en omdat ik bij de thuiszorg werk in mijn eigen wijk ga ik thuis voeden tussendoor.. Dus superveel zal ik niet hoeven kolven..

15. MySe

MySe Bekend lid

Jun 14, 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Je kunt bij de apotheek ook n doosje halen met 5x n zakje voeding voor 100cc. Deze heb je ook in HA van nutrilon.
    Zo heb ik t gedaan. Tot nog toe niet nodig gehad, maar vond t voor mezelf n fijn idee.
    Mocht je willen, k wil ze zo opsturen naar je. (is HA) Zijn er 2 uit omdat mn schoonzus geen eten bij had voor de kleine van haar.

Kolf, ik vind t handig om n voorraad aan te leggen, en om de ergste drul voor de kleine er af te halen, goede productie hier.
    Maar ik heb m destijds pas na n aantal weken gekocht.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, natuurlijk moet je geen kunstvoeding in huis gaan halen als je borstvoeding gaat geven! Je gaat toch ook geen bril in huis halen als je alles nog goed ziet voor het geval je ogen slechter worden?

Uit onderzoek is gebleken dat de kans op 'mislukken' van borstvoeding vele malen groter is als je 'voor de zekerheid' kunstvoeding in huis haalt.

Als je borstvoeding wilt geven, dan ga je gewoon borstvoeding geven. Mocht je kind om de een of andere reden toch kunstvoeding nodig hebben, dan is dat zo geregeld. Verloskundigen hebben vaak een pakje voor noodgevallen en de nachtapotheek heeft het ook altijd in voorraad.

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,197
    10,801
    113
    Je hebt de eerste dagen per definitie niet genoeg melk - bereid je voor dat je de eerste twee, drie dagen elke anderhalf, twee uur een kind aan je tiet hebt hangen: ik heb weleens (bij wijze van 1 voeding) links-rechts-weer links-weer rechts- en nog een keer links aangelegd, waarbij ik me elke keer volledig leeggezogen voelde, voordat mevrouwtje langer dan tien minuten verzadigd was. De beloning: spuittieten op dag 4 en 5 :D

18. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Ik had het voor mijn eigen rust in huis, maar heb het (gelukkig) niet gebruikt. Kreeg ok van de vk (ook niet gebruikt).

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb het wel in huis gehaald omdat ik bij Tycho het niet voor elkaar kreeg om te laten drinken ( ook daar verkeerd advies van de kraamhulp) en omdat ik totaal uitgeput was door de bevalling en complicaties en Tycho op een gegeven moment te getrest was om te kunnen drinken. Anders had ik manlief midden in de nacht naar een nachtapotheek moeten sturen terwijl ik jankend met een gestresste en huilende baby op schoot zat te wachten.... Hadden we eerst moeten uitzoeken waar zo'n apotheek was want die hebben we heio rniet in de buurt.

Dus ik was blij dat ik hem midden in de nacht kon bijvoeden met een spuitje en een cupje. Daarom heb ik het nu ook weer in huis gehaald. xx

20. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik vroeg het me af omdat ik de eerste keer in het zh ben bevallen en toen 2 dagen daar ben gebleven toen gaf ik ook borstvoeding maar toch heeft mijn zoon daar een paar keer een flesje gehad.. Toen we thuis waren alleen nog maar borstvoeding..

Maar ik Ga het niet halen de dag nacht apotheek is hij 5 min vandaan dus dat is zo geregeld..

Share This Page