Veel krampjes...mogelijk gevolg van zuivel-inname?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mili, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi Ilse,

Was ik weer met een vraag.
    Nora heeft regelmatig krampjes, dat terwijl je leest dat met 3 mnd de krampjes wel minder moeten worden :rolleyes:

Ik heb het idee dat het komt van melk/zuivelproducten die ik eet. Voor mn gevoel heeft ze meer en heftigere krampen als ik veel melk heb gedronken.

Maar kan dat wel? Of kan er geen link zijn tussen mijn zuivel-inname?
    Hoe kom ik daar achter?
    Uit een eventuele allergie zich in kramp of alleen in eczeem etc?

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Mili

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Mili,

Krampjes, tja dat is altijd lastig en zo zielig voor de kleine meid.

3 maanden is zo'n grens die ze noemen. Het is een richtlijn waarbij er altijd kindjes zijn die nauwelijks last hebben en die langer last hebben.

Je kan kijken of er inderdaad effect is bij geen zuivel. Probeer een weekje alle melkeiwitten uit je voeding te weren. Best een hele klus.

Als je echt enorme verbeteringen ziet dan moet je contact opnemen met een arts en/of dietist om verder een verantwoord dieet op te stellen.

Allergie uit zich in verschillende vormen. kramp kan een symptoom zijn maar meestal zie je met name op de huid en in gedrag reacties.

Lees meer over baby's en allergie op http://www.borstvoeding.com/problemen/v ... ingen.html

Of op http://www.borstvoeding.com/problemen/v ... gheid.html

Succes,

Ilse

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi Ilse,

Sorry voor late reactie.... :oops: ben weer aan t werk sinds maandag en zodra ik thuis ben hahah alleen bij Nora :) ;)

Alle melkeiwitten uit de voeding..ehm wat valt daar allemaal onder..kan ik dat ook ergens vinden? Voordat ik denk dat ik dat gedaan heb en t is niet zo.

K wil het zeker proberen....haar huid in haar gezichtje lijkt ook droger en iets meer pukkeltjes... :rolleyes: maar ja geen idee waar dat van komt.

Ook zal ik de 2 links die je hebt gegeven ff bekijken.

Groetjes en alvast heel erg bedankt voor je antwoord!
    Mili

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Als je tijd hebt en de linkjes hebt gelezen en je dan nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Ik ken dat hoor van die drukte. Ik red het ook niet om alle vragen direct te beantwoorden. Met werk, een huishouden, een man en 3 kids.

Succes en blijf genieten.

Ilse

5. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    hoi,

:D zal ik doen,zowel het lezen als genieten!
    jij ook veel succes met de drukte maaar gezelligheid van alle dag :)

groet,
    mij

Deel Deze Pagina