Hallo, het is weer zo ver, een onzekere moeder Sinds gister weer aan het werk, en dan weet ik voor het eerst eens hoeveel ik kolf...en het lijkt mij niet zo veel. Ik zal je een overzichtje geven: Wakker worden ergens tussen 05:00 en 06:00, dan staan de borsten ook echt op spanning en drinkt hij 1 borst leeg. Soms neemt hij nog wat van de tweede, maar meestal niet. Omdat hij dan in bed blijft liggen neemt hij totdat ik ook uit bed ga (07:00) steeds wat slokken. Om 7 uur kolf ik de andere bost leeg (iets meer dan 160 ml). Dan op het werk kolf ik om 11 uur (160 + 120) en om 3 uur (140 + 100). Om 19:00 krijgt hij weer live, en tussen 20:00 en 22:00 wil hij soms wel 3 keer aangelegd worden. Rond 22:00 gaat hij naar bed en slaapt hij hopelijk door tot na 5 uur... Maar nu....als ik lees wat andere moeders kolven, lijken mij de hoeveelheden niet echt bijster veel, en ik kan me haast niet voorstellen dat hij er genoeg aan heeft. Ik wil de overdag gekolfte voedingen aan de oppas meegeven, de voeding die ik 's morgens afkolf vries ik in. Ik kolf op maandag, woensdag en donderdag, de overige dagen krijgt hij steeds live (ik kolf nog wel de andere borst na de ochtendvoeding. Zijn gewichten zijn als volgt: 5605, 6300, 7200 en volgende week wordt hij weer gewogen. Is het logisch / normaal dat ik geen spectaculaire hoeveelheden afkolf?
Hallo Beccaatje, Spannend zo de eerste werkdag! Je schrijft dat je je zorgen maakt over het afgekolfde volume.........ik weet niet wie allemaal heel veel meer kolft maar ik ken meer mensen die heel graag zouden kolven wat jij kolft. Dat de tweede keer kolven wat minder is als de eerste is normaal. Wellicht wordt het na een tijdje wel wat meer omdat de eerste dag werken en kolven ook direct een soort stress oplevert wat het kolven afremt. Ik zou met dus nog even totaal geen zorgen maken. er zijn heel veel vrouwen die met moeite 180 cc per voeding halen (totaal van beide kanten). Succes en werkze Ilse
Bedankt voor je reactie. Ik hoor bij de 'maart-mama's ' hoeveelheden van 200 cc en meer. Daarbij denk ik een redelijk groot kind te hebben - die zou dus ook meer honger moeten hebben, of in ieder geval meer binnen moeten krijgen. Vandaar mijn zorgen. Als hij volgende week rond de 8 kilo zit zal het wel goed gaan denk ik dan maar
HAllo Beccaatje, Wat een geluk dat al die moeders hoeveelheden van 200 of meer kolven. Dat is zeker niet de standaard. Als je jouw hoeveelheden bekijkt kom je ook al op een behoorlijk volume (280 en 240 in 2 kolf sessies) Echt helemaal niet mis hoor. Als ik even snel uitreken hoeveel voeding hij ongeveer zou moeten krijgen per voeding (uitgaande van 8 kilo en 6 voedingen per 24 uur) Dan doe je 150 ml x 8 kg = 1200 ml per 24 uur. Deel je dat door 6 voedingen dan zit je rond de 200 cc per voeding. Wat je overigens nu wel kan merken (nu je weer werkt) is dat zijn drinkgedrag na het werk/opvang anders wordt. Heel veel kindjes lassen 1 of meerdere extra live voedingen in zodra mama thuis is of zelfs in de nacht. Niet omdat ze overdag niet genoeg krijgen maar ook voor de rust, het bij jou zijn, het huidcontact. BV geven is meer dan voeding alleen. Een kindje wat ineens bij de opvang is krijgt veel indrukken. Die gaan ze 's nachts verwerken. Dat kan zomaar wat extra voedingen opleveren. Ik zou gewoon even lekker doorgaan. Je niet te druk maken over het volume want anders wordt het door de stress alleen maar minder. Succes Ilse