Mijn dochtertje van 3 weken krijgt steeds te weinig voeding binnen als ze aan de borst drinkt. We moeten haar bijvoeden met afgekolfde melk en flesvoeding. Er staat nu een hele rij flesjes in de kast en eigenlijk gaan alle spenen te hard. Ze heeft de fles in 3 minuten leeg en is dan een uur aan het krijsen, boeren enz. In de kast staan al een Avent 0+ speen, Difrax de kleinste, Tommee Tippee 1 en we hebben van de lactatiekundige een Breastflow flesje... Is er nog een merk met een kleiner gat in de speen???
Ik zou liever geen fles nemen, maar de afgekolfde melk via vingervoeding aanbieden. Dan kun je meteen een goede zuigtechniek met haar oefenen, zodat ze snel alles zelf uit de borst kan halen.
diferax s fles en dan met die dental speen, heeft een beetje een aparte vorm en het gaatje zit niet bovenop maar aan de zijkant, dus melk niet richting keel maar meer tegen gehemelte. Beetje gek verhaal zo, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ons mannetje dronk de fles (toen hij hem nog wilde hihi) ook altijd heel snel leeg, en deze ging het beste.
Hebben we idd steeds gedaan, maar nu drinkt ze 120cc en in de nacht ben je dan zo lang bezig (hoewel nu ook vannacht om 3.00uur een flesje tot 5.00u gekrijsd, echt heeeeeel hard...) We zijn al 3 weken met haar aan het klooien met die borstvoeding, met zo'n flesje en slangetjes om je nek, kolven enz. enz. en na 3 weken 3 uur slaap per nacht zijn we het eigenlijk een beetje zat en zijn we ook aan het overwegen helemaal naar de flesvoeding over te stappen.
Da's misschien wel een goed idee, ik heb alleen net zo'n brede Difraxfles aangeschaft en volgens mij zijn daar alleen ronde spenen voor...Wellicht toch de moeite om te proberen, ik zie het wel voor me met dat gat, had ik zelf nog niet bedacht!