Borst weigeren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Flutterby, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Na het klieven van tong en lipriempje een maand geleden liep de bv eindelijk lekker. Maar de laatste 2 dagen weigert ze de borst opeens. Ze heeft vandaag om 06.00 - 8.30 en 18.00 gedronken, verder niet. Een paar slokjes tussendoor maar meestal krijsen zodra ik d'r aan probeer te leggen :( Aangezien ze ook geen fles accepteert en niet zo'n hele harde groeier is krijg ik nu wel de zenuwen. Ik heb het idee dat ze tandjes krijgt, alles gaat het mondje in, kwijlen, verhoging, huilerig en ik zie 2 streepjes..

Iemand tips om haar weer aan het drinken te krijgen?

2. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Even kort, want op telefoon. Rondlopend voeden, paracetamol, droomvoeding al geprobeerd?

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Pcm en een droomvoeding, net 20 minutem gedronken. Thnx!
    Vannacht de wekker maar zetten...

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hoe is het vannacht gegaan?

5. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Ik ben ook benieuwd hoe het vannacht gegaan is, heeft ze nog lekker gedronken?

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ze heeft vannacht en vanochtend goed gedronken en veel geplast. Net redelijk. Tussendoor niet. Pff begon ze eindelijk beter te groeien...

7. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Gewoon blijven proberen! En mocht ze niet drinken, denk ik dat het wel slim is om te blijven kolven om je productie niet compleet te laten instorten. Blijft ze zo weinig drinken morgen naar de huisarts om oortjes na te laten kijken. Uitdroging is een groot risico bij kleintjes, dus goed in de gaten houden.

8. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Evi had laatst een aantal dagen echt precies hetzelfde als bij jou! Ben ermee naar een lactatiekundige geweest en het was blijkbaar normaal rond die leeftijd, had met de ontwikkeling te maken zei ze en idd binnen een paar dagen was het weer over...
    Ze adviseerde wel dat als het lang aanhield het waarschijnlijk wel iets anders was en dat ik wel even tussendoor moest kolven..

9. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Weigeren kan ook andere oorzaken hebben, als jij bijv nieuwe deodorant/parfum/douchegel gebuikt. Misschien moet je ongesteld worden? (dan kan de melk anders smaken, of er kan minder melk zijn) Verschillende posities proberen als je kindje niet lekker is, is altijd goed! Misschien heeft ze wel hoofdpijn/oorpijn/last van de bij-of voorhoofdsholtes? Tandjes kan, maar is erg vroeg! (ikzelf ben met een tand geboren, dus alles kan, haha!)

Beterschap voor je meisje, en hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad!

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Het gaat de goede kant op, ben benieuwd of ze vandaag overdag wel wil drinken. Vannacht dronk ze zoveel dat ze alles weer uitspuugde :$

Borstvoeding is zo lekker makkelijk zeggen ze dan haha.

11. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Fijn dat het de goede kant op gaat.

Deel Deze Pagina