vrouw van 63 krijgt kind

Discussie in 'De lounge' gestart door patrien, 8 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrien

patrien Niet meer actief

Het andere uiterste op het kind van 9 jaar dat een baby heeft gekregen

63-Jarige Britse vrouw krijgt kind
    AMSTERDAM - Een 63-jarige Britse vrouw heeft vrijdag een kind gekregen. Dat heeft de BBC bekendgemaakt.

Het kind werd door middel van een keizersnede ter wereld gebracht in een ziekenhuis in Lewes, een stadje even ten zuiden van Londen. De moeder, Patricia Rashbrook, is van beroep kinderpsychiater en heeft uit een eerder huwelijk twee volwassen kinderen. Onlangs is ze hertrouwd en gaf het nieuwe paar te kennen een kind te willen, wat na een vruchtbaarheidsbehandeling lukte.

Rashbrook is niet de oudste vrouw ooit die een kind krijgt. Vorig jaar kreeg de Roemeense Adriana Illiescu op 66-jarige leeftijd een dochter. Het is wel zeldzaam dat vrouwen van zestig of ouder kinderen krijgen. In Groot-Brittannië kreeg in 1997 de 60-jarige Liz Buttle uit Wales na een succesvolle vruchtbaarheidsbehandeling een zoon. Veel artsen zijn tegen vruchtbaarheidsbehandelingen van vrouwen op hogere leeftijd, maar volgens Rashbrook zijn alle mogelijke maatregelen genomen om de toekomst van haar dochtertje veilig te stellen.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nou ja zeg.

3. wat doe je zo'n kind aan??

4. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ook niet normaal, hoor! Hoe lang heeft zo'n kindje nou aan der moeder?!?

5. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ja ik zou ook niet vrolijk van zo'n oude moeder worden zeg! Zelfs me oma is maar een paar jaar ouder... :(

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn oma is nog jonger...

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    tjee...
    is wel erg oud voor een moeder zeg...
    tis te hopen dat die vrouw nog in iedergeval 20 jaar te gaan heeft... ook niet iedereen wordt 83...

8. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Nou, dat die artsen haar een vruchtbaarheidsbehandeling hebben gegeven vind ik erg dubieus hoor. Dat kindje zit er maar mee.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Nou ja dit vind ik niet normaal. Hoe kun je dat je kindje nu aan doen. Ik vrees dat dat kindje nog wel gepest word door leeftijdgenootjes. ze hoort lekker te wachten tot ze oma is en dan lekker te vertroetelen.
    Moeders zal er nog wel achter komen dat een kindje vermoeiend is vooral op zo'n leeftijd dan hoor je met je garaniums bezig te houden haha.

10. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik zie d'r al zitten als ze borstvoeding gaat geven..... :(

11. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    :( nou inderdaad!

12. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Nou ja, zeg!
    Het wordt met de dag gekker...

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    een fijn leven geven zolang ze daartoe in staat zijn ?

14. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Pfff, wat een asociale mensen bestaan er toch...
    En dan krijg ik op mijn 26e een miskraam. Soms snap ik de wereld niet zo goed.

15. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Misschien is het inderdad raar maar van de andere kant denk ik ook dat deze ouders dit kind graag hebben gewild.......vergeet niet dat je je ouders ook al kan verliezen als ze jong zijn. Als je de krant tegenwoordig opensla schrik je van de leeftijden. En deze ouders zullen het inderdaad wel heel goed hebben geregeld en hun kindje alles willen geven wat ze kunnen geven. ( aandacht en liefde )
    Persoonlijk moet ik er niet aan deken om na mijn 60ste nog een kind te krijgen....ik zou zeggen laat ze lekker zelf beslissen.
    Heel vervelend voor de meiden onder ons die een miskraam hebben gehad of moeilijk zwanger kunnen worden. Helaas heb ik er zelf ook mee te maken gehad maar om het een ouder van 60 niet te gunnen? Ik denk dat het voor een 9 jarige erger is dan voor een 60 jarige.....ik wens deze ouders al het goeds toe en hoop dat ze nog heel lang van hun "wonder"mogen genieten.......

16. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    precies monique dat is precies wat ik ermee bedoel

en idd meiden die miskraam hebben gehad dat is wrang om zo'n bericht te lezen
    maar wat is hun geschiedenis ?
    misschien wel het zelfde, heb er zelf ook 3 voor me kiezen gehad voor Caitlin

daarom super blij dat ik me moppie in me armen mocht sluiten op mijn 41ste

misschien bij die mensen net zo
    we weten het niet he

17. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik zie het eigenlijk ook hetzelfde als Monique. Ze hebben nieuw leven gemaakt en ze zijn er waarschijnlijk helemaal klaar voor, financieel en geestelijk. Er worden zo veel kindertjes geboren in slechtere omstandigheden! Dit is toch best mooi en bijzonder, ook al hadden ze allebei al opa en oma kunnen zijn.

18. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik vind het te gek voor woorden, hoor!!!
    Het kan dan wel zo zijn dat ze er voor gekozen hebben, maar dan nog... wat heb je zo'n kind op je 63ste te bieden? En dan heb ik het niet over de financieen, maar meer over de gezondheid.
    Je mag blij zijn dat je nog fatsoenlijk kunt lopen, laat staan fietsen...
    Ik vind het nu al zwaar en ik ben 28...
    Het is niet dat ik ze het niet gun, maar de vraag is: "heb je er wel goed over nagedacht...?"
    Het is niet niks... je lichaam vraagt heel veel van je en of je op je 63ste nog voor gemaakt bent... ik weet het niet...

Gr. Niki

19. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    daarom heb ik juist ontzag voor die dame
    en ze kan dat kleintje misschien wel meer te bieden hebben dan menig iemand die maar een kind op de wereld schopt
    want die heb je er ook bijzitten

nee ik maak me geen zorgen om die spruit als je zo oud bent en er alles voor over hebt om een nieuw leventje op de wereld te zetten (uit liefde voor elkaar) daar kan ik alleen maar ontzag voor hebben

20. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik ben het ook eens met monique en de mensen die het met har eens zijn..

alleen hoop ik voor die vrouw dat ze nog wel lang genoeg fit blijft ( ik neem aan dat ze wel een medische keuring heeft gehad, voordat ze die vruchtbaarheidsbehandeling heeft gekregen )
    want als ouder, maar zeker ook als kind.. wil je toch wel de 20 halen en dan is moe al 83...
    ik ken zelf genoeg vrouwen van 83 die nog heel fit zijn.. ( die wonen dan wel niet in Nederland, hier hebben oudjes op de 1 of andere manier altijd wel iets...) maar of deze vrouw ook nog zo fit zal zijn...
    ik hoop het in iedergeval voor alletwee...

Deel Deze Pagina