Ik ben het helemaal met Indy1972 eens. Wat een ongelooflijke reactie. Ook wij hebben dezelfde beslissing 3 jaar geleden gemaakt. En zolang je zelf niet in zo een situatie hebt gezeten, waar haal je dan het lef vandaan om iemand te veroordelen? Zo een beslissing neem je met heel veel moeite, heel veel verdriet en doe je inderdaad uit liefde voor je kind! Is het dan zoveel beter om een kind op de wereld te zetten dat je veroordeelt tot leven in een instelling? En als alles normaal verloopt leeft je kind langer dan ouders en wat dan? Wie gaat er dan voor dat kindje zorgen? Ga je dan een tweede kindje verwekken dat je voor de rest van zijn leven verplicht voor een brusje te zorgen? Denk even na voor je kwetsende commentaren post
Ik wil even de mensen bedanken die het voor mij opnemen n.a.v. de reactie van watervlinder. Zelf heb ik niet de juiste woorden kunnen vinden om daarop te reageren, want ik was en ben ontzettend gekwetst door haar reactie. Het doet me echt pijn dat iemand mij zo veroordeeld en totaal niet weet waar ze het over heeft. Alsof wij zomaar even tussen neus en lippen door deze beslissing hebben genomen............dit doet me echt heel erg zeer. Maar ik ben blij dat er gelukkig mensen zijn die hetzelfde meegemaakt hebben en weten dat dit in feite een onmogelijke keuze is die je moet maken. Bedankt voor de steun in ieder geval.......... Groetjes, Snoopy
Poeh... moeilijk zo'n beslissing zeg... Ben blij om te lezen dat het goed gaat met jullie. Ik hoop dat jullie snel een gezonde baby in jullie armen mogen sluiten!
@snoopy: Heel veel sterkte de aankomende tijd, en hopelijk is er in je eigen omgeving genoeg begrip en steun.
He snoopy, Heel veel sterkte met t verwerken van dit grote verlies, het lijkt me vreselijk om zo n onmogelijke keus te moeten maken. @alle dames die dit topic nodig achten om hun mening te geven raad ik aan eerst eens na te denken voor je zo n ontzettende onnodige en kwetsende discussie hier op gang wil zetten. Meningen geef je maar in de lounge!
Lieve TS, Wat een enorm moeilijke beslissing hebben jullie moeten nemen. Ik hoop dat je dit topic, ondanks de berichten van medeforumgebruikers die hier niet passend zijn (en waarvan ik er sommige zojuist verwijderd heb), je een veilige haven geeft en een plek waar we je kindje kunnen eren en liefhebben. Een dikke knuffel! Josien
Na dit alles gelezen te hebben ben ik heel blij dat er mensen zijn die het voor me opnemen en mij in mijn waarde laten wat betreft mijn beslissing. Ik hoop dat Watervlinder ergens anders haar mening gaat spuien en niet meer in mijn topic. Ik heb dit geopend om mijn verhaal kwijt te kunnen en steun en medeleven hoop te krijgen van anderen. En dan zit ik niet op zo'n bericht te wachten wat erg zeer doet!! @all, bedankt voor jullie begrip, doet me erg goed........ Liefs, Snoopy edit: @moderator, bedankt voor het opruimen van het grof vuil!
Snoopy, trek het je niet aan meid. Ik heb bewust géén testen laten doen omdat ik Down geen reden vond om mijn zwangerschap af te breken. Maar ik zal het toch niet in mijn hersens halen om ook maar iemand te veroordelen omdat zij een andere keuze maken. Ik weet zelfs niet of ik bij een tweede zwangerschap niet alsnog testen zou laten doen, laat staan dat ik weet hoe ik zou reageren mocht er inderdaad iets aan de hand zijn. Niemand kan oordelen als hij of zij het nooit meegemaakt heeft! Zoals iemand ook al stelde, in zulke situaties zijn er geen juiste of verkeerde keuzes.
Heb hier ook even zitten mee spieken, allereerst wil ik iedereen een hart onder de riem steken die voor deze heftige keuze heeft moeten staan en gekozen heeft voor wat voor hun op dat moment de juiste keuze was. Watervlinder doet het overkomen alsof er gekozen wordt op uiterlijk: ow mijn kind heeft down, is niet mooi genoeg dus halen we het weg. Hoe idioot kun je zijn???? Ow mijn kind heeft blauwe ogen, dat vind ik niks, ik haal het weg... tjong jonge! Ben blij dat ik de andere reacties niet meer heb kunnen lezen, denk dat ik was gaan koken van woede! Wij hebben gisteren zelf net besloten dat wij geen combinatietest willen bij deze zwangerschap, puur omdat het een kansberekening is. En ik ook mensen ken die idd pas na de geboorte er achter kwamen dat hun kindje down heeft, zelfs na positieve combinatietest. Maar daarmee veroordeel ik mensen zeker niet die wel kiezen voor de test. Iedereen heeft een keuze, ik ben juist blij dat dat in onze 'beschaving' bestaat!!!!!! En ik hoop echt dat ik nooit voor deze keuze hoef komen te staan! Snoopy, ik hoop dat er snel een brusje in aantocht is voor jullie Sabientje, jullie hebben het verdient!
meid trek je er niks van aan! Mijn schoonzus heeft hetzelfde gedaan.. en ik vind het alleen maar knap als je zo een beslissing kan nemen!
Jeetje wat een moeilijk beslissing, heb de beslissing zelf ook moeten maken in augustus met 18 weken zwangerschap....het is wat je noemt een duivels dilemma. Onze zoon had geen down, maar een andere aandoening. Ik kan je alleen maar zeggen, doe waar jij je goed bij voelt. Er zijn 1000 mensen, met 1000 meningen, jullie hebben gedaan waarvan jullie dachten dat het goed was, daar heeft verder niemand iets over te zeggen. Sterkte,
Wij hebben ook de zwangerschap moeten afbreken na 22 weken.Onze zoontje Lars had Trisomie 18. Lars had geen kans van leven buiten mijn baarmoeder. Helaas is Lars op 19-11-2010 levenloos geboren. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.!!!!
@gonnie dus als jij de keuze had zou je je hele leven willen zorgen voor een down kindje met verstandelijke beperking hartafwijking chronisch zuurstofgebrek aanlegstoornissen van slokdarm, twaalfvingerige darm of anus eczeem verhoogde kans op leukemie. Schildklierproblemen (te langzaam of te snel werkend) Psychiatrische problemen komen relatief vaak voor, met name autisme en klinische depressie Problemen met de ogen (bijvoorbeeld staar, bijziendheid, keratoconus slechthorend Coeliakie, obstipatie Osteoporose epilepsie ja is echt leuk om dan voor zo een kindje te zorgenvooral als je dan nog veel geld hebt kom nou zeg,wat heeft zo een kind nu voor een leven??
Lieve Snoopy ik wil jou en je partner even laten weten dat ik jullie enorm dapper vind en dat jullie op een heel goede wijze om gaan met dit grote, grote verlies. Ik wens jullie in de toekomst alle goeds toe en hoop dat jullie lieve dochter een mooi broertje of zusje mag krijgen. Liefs Michelle
Ik ben er helemaal mee eens wat je schrijft Michelle. Lieve Snoopy, Luister naar je gevoel en dat is het beste. Er zijn altijd mensen die het niet begrijpen welke beslissing ook neemt. Liefs Christine
wou even ts sterkte wensen in de komende tijd. Heel erg gefeliciteerd met de geboorte van sabientje en ook gecondoleerd voor haar afscheid te moeten nemen. Ik vind dat je een correcte keuze hebt gemaakt voor jullie. De issue van moord ofzo ga ik niet op in, zo maak ik de keuze om geen testen te doen en de kans op een downkindje te accepteren. Mijn moeder heeft 15 jaar terug ook een kindje gekregen dat heel erg ziek was, en het syndroom van down had. (met 21 weken gehaald) en je kunt zeggen wat je wilt, kindjes kunnen geod leven enz...maar 9 van de 10 kindjes hebben meerdere extra problemen. En dat is best zwaar, zo had dit kindje een open gehemelte, een open ruggetje, klompvoetjes en god weet wat nog meer (geen obductie gedaan) Dit was wat ze zo op het eeste oog zagen aan haar! Nu ja lang verhaal waar je niets aan hebt waarschijnlijk. ik hoop dat je snel weer inverwachting mag worden van een gezond kindje!! En dat je het mag voldragen en een gezonde wolk op de wereld mag zetten waar je je leven lang van kunt genieten!! Groetjes, Miranda
ts snoopy meidd heel erg veel sterkte met het verlies van je kleine meisje.. wat jij en je man hebben moeten kiezen is ongelooflijk moeilijk en zwaar,ik hoop dat jullie heel snel een brusje voor sabientje in armen mogen sluiten.. dikke kus en knuffel