Wat vervelend voor je. Heel veel sterkte! Ik herken het gevoel dat je niet weg wil thuis heel erg. Dat heb ik heel lang gehad. Zelf hebben we ook een wikkeldoekje en een kistje uitgezocht. Daarnaast hebben we een badcapje laten maken zodat Daan* daar in kon liggen na de bevalling. Dit badcapje hebben we nog en dat is zo fijn. We hebben dan iets wat hij heeft aangeraakt. Het beste kun je afdrukjes niet met gips maken maar met een soort oase en daarin gips laten lopen. Ook is er speciale inkt waarmee je hand en voetafdrukken zou kunnen maken. Ik heb deze inkt meegekregen bij een winkeltje in Apeldoorn. Ze vertelden in het zkh dat gips nog niet goed mogelijk was en in Apeldoorn vertelde ze dat je niet de inkt In het zkh moest gebruiken omdat het huidje dat nog niet aan kan. Verder hebben we veel foto's gemaakt en daarna heb ik een klein boekje gemaakt. Voor de bevalling zijn we nog nar de vk geweest oor het hartje te beluisteren. Ook hebben we thuis mooie buik foto's gemaakt. Mijn bevalling duurde redelijk lang. S ochtends opgenomen en de volgende dag is Daan* pas geboren. Na veel lange heftige weeën en een ruggeprik. Eigenlijk vond ik het zkh niet zo heel erg, maar ik had ook de beste verpleegkundige die je maar mocht wensen. Neem voldoende dingen mee naar het zkh voor afleiding. O ja als laatste: ik heb na de bevalling mensen die ons veel gesteund hebben een kaartje gestuurd. Nogmaals veel sterkte! Dikke knuffel
Hallo Logo, Heel erg bedankt ook voor jou verhaal. Wat betreft het gips hebben we inderdaad materiaal waarin je het voetje houd, dit vul je dan later met gips. Gisteren uitgeprobeerd, en denk eigenlijk dat het zou moeten kunnen lukken. Goed om te weten dat er speciale inkt voor is. Dit wist ik inderdaad nog niet. Voor ons voelt het ook echt fijn dat we weten dat hij erna inderdaad gewoon kleertjes aankan, dat we hem gewoon netjes kunnen verzorgen zoals je dat na een bevalling van 9 maanden ook zou doen. Wat betreft de bevalling heb ik in ieder geval het idee dat de meeste mensen tot nog toe uiterlijk op de 2e dag bevallen en dus maximaal 1 overnachting hebben. Ik hoop dit ook echt. Ziekenhuis geeft namelijk aan dat je echt rekening moet houden met 1 tot 3 dagen. Wij zijn ook aan het bedenken wat we voor de mensen om ons heen gaan doen na afloop. Liefs
In het ziekenhuis van Zwolle hadden ze al het materiaal om gipsafdrukjes van handjes en voetjes van ons dochtertje te maken toen ze geboren werd na een zwangerschap van 23 weken. Het was inderdaad een soort oase, waarop de handjes gelegd werden, en vervolgens duwden ze het handje en de vingertjes voorzichtig met een wattenstaafje dieper in de oase. Hoe dieper de afdruk, hoe mooier het resultaat. Met de voetjes hetzelfde. Op de oase werd later een paar cm gips gegoten, zodat je een soort tegeltje met handjes en voetjes op op overhoud. Ik hoop dat het allemaal lukt, want het is zo'n waardevolle herinnering!
Dankjewel Verox, dan zal ik naar deze optie nog gaan kijken. Ik weet namelijk dat ze bij ons in het ziekenhuis alleen een afdrukje met inkt maken, dit is ons verteld. Alles wat we verder wilden moesten we zelf verzorgen. Liefs
Inktsetje hebben wij bij het mandje gekregen (Apeldoorn-Amelius), maar is er volgens mij ook te koop. Bij ons meisje heeft de verpleging inkt op de voet gedaan en de tweede afdruk was de beste. ring laten maken bij Kool design in Almere (via Facebook zijn er veel dingen te zien). Hoe het zit met het maken van foto's via die stichting weet ik niet. Misschien via de site te lezen. Mijn bevalling duurde lang. Eerst ook thuis pillen. Op woensdag naar het ziekenhuis voor tweede set pillen (heb al eerder een keizersnede gehad dus alles moest rustig verlopen). Die dag geen verandering. De donderdag vaginaal medicijnen ingebracht en deze begonnen na ruim een uur te werken. Rond het middaguur had ik al om de minuut weeën. Spuit gehad, maar weinig ontsluiting. ''s Avonds rond 7 uur een ruggeprik gehad en ons meisje is pas rond half elf geboren. Die nacht zijn we ook in het ziekenhuis gebleven. En de volgende morgen met haar naar huis gegaan. 's Avonds konden familie en beste vrienden langskomen kijken naar Lune als ze dit wilden. Dit vonden wij heel fijn. De dag erna hebben we een klein samen zijn georganiseerd met familie en vrienden. Samen met onze ouders hebben we Lune begraven. Wij hebben ook geboorte/overlijdenskaartjes laten maken. Vooral doen waar jullie gevoel goed bij is! Liefs
Hallo Rikigf, dan heeft je bevalling inderdaad lang geduurd. Heb inmiddels ook het mandje binnen, en hier zit inderdaad inkt bij. Echt fijn dat ze dit doen! Ik heb wel een tablet om in te slikken van te voren thuis. In het ziekenhuis zal ik direct tabletten vaginaal krijgen zoals ze mij hebben uitgelegd. Maar zal gewoon maar rustig moeten afwachten hoe het gaat verlopen. Hoor dat het echt voor iedereen heel verschillend is hoe lang het duurt totdat de bevalling op gang komt. Liefs
Dankjewel Simba!! Jij nog gefeliciteerd, zie dat je nog niet zo heel lang geleden een zoontje hebt gekregen! Liefs
Hallo Sofie, ik lees wel heel veel informatie, maar hoe gaat het nu met je? Wanneer moet je trouwens het zkh in? X
Hallo Logo, het wordt eigenlijk steeds zwaarder. Focuste eerst nog erg op alles te regelen voor onze kleine om het zo goed mogelijk te doen. Maar nu alles geregeld is denk ik er steeds vaker aan dat hij er dadelijk niet meer is. En die gedachte maakt het echt zwaar. Daarnaast ben ik ook heel bang voor de verdere uitslagen die er gaan komen aangezien het ook iets erfelijks zou kunnen zijn. Ben dan tevens ook bang dat hij ons enige kindje zal blijven, waardoor ik dan ook weer zo hard wens dat we er hopelijk ook enigszins van kunnen 'genieten', als je het al zo noemen mag. Er spoken dus meerdere scenerio's door mijn hoofd. Maar wil eigenlijk nog niet zo ver denken, wil me eigenlijk heel graag op hem focussen en niet verder dan dat. Maar sinds 2 dagen lukt dit eigenlijk niet meer. Ben gewoon te bang voor wat ons nog boven het hoofd hangt,, terwijl dit allemaal al zo zwaar is! Maar wel heel lief dat je het vraagt. Woensdag ga ik naar het ziekenhuis. Liefs
Dat dacht ik wel. Je valt een beetje in een gat he. Het regelen is fijn maar daarna heb je in eens niets meer te doen. Slaap je nog wel een beetje? Het is allemaal zo herkenbaar wat je zegt. Het gevoel dat dit mogelijk je enige kindje is is ook moeilijk. Ik ben daar laatste tijd heel veel mee bezig. Maar als ik dan terug denk dan kan ik er wel goed op terug kijken. Ben zwanger geweest, heb Daan* voelen schoppen (en hard) en het was een mooie baby. Geniet er maar goed van. Ik heb dat ook gedaan. Al klinkt het misschien heel raar. Veel sterkte de komende dagen. X Heb je trouwens al een iets te kleine bh gekocht voor na de bevalling?
Waar ik later nog aan dacht; Je hebt waarschijnlijk gewoon recht op kraamhulp. Voor sommige fijn, omdat je lichaam echt moet rusten. Zorg ook voor wat pakken kraamverband. Was ons niet verteld maar wel nodig. Liefs Lun
Hallo, Logo, ik wil er ook echt van genieten. En ben ook nu al echt heel trots op onze kleine! Ik vind hem nu al zo dapper. Dat staat er natuurlijk los van dat je veel meer voor een kindje zou willen doen, als dat je nu voor je eigen kindje kunt doen! Wij hebben de naam Daan ook overwogen voor ons kindje. Erg mooi naam. Wij twijfelden tussen 2, maar het is toch niet Daan maar de andere naam geworden. Als ik jou situatie bekijk dan kan ik me voorstellen dat jij de angst die ik heb inderdaad deelt. Wat had Daan? Of vind je het vervelend om dit te vertellen? Wat betreft die BH, denk dat ik gewoon mij BH's dan aan kan doen van voordat ik zwanger was. Deze waren kleiner. Dus dit zal wel goed komen. En anders stuur ik dan alsnog iemand naar de winkel. Gelukkig veel lieve mensen die hun hulp aanbieden. Lun, ik heb de kraamhulp eigenlijk afgezegd en ook niet nagevraagd of ik deze kan hebben aangezien ik niet echt behoefte heb aan vreemde mensen om me heen. En aangezien ik geen kinderen ofzo in huis heb, kan mijn lichaam toch rusten. Mensen om me heen willen me wel met dingen helpen, maar anders is mijn huis gewoon maar even zoals het is. Hier heb ik op dit moment geen moeite mee. Wat betreft het kraamverband, hier had ik wel al aan gedacht. Dit heb ik in huis. Dit ook door bloedingen na eerdere miskraam en bevallingen die ik dichtbij heb meegekregen. Ik dacht dus al dat ik dit wel nodig zou gaan hebben. Maar toch bedankt voor de tip! Liefs
Ik ben benieuwd welke naam het wordt. Hou je ons op de hoogte? Daan* had heel veel, het meeste weet ik niet eens meer. Hij had een skeletafwijking waardoor hij o.a. vingerkootjes miste, er was iets mis met de wervels en mogelijk ook een te smalle borstkas. Verder had hij een cyste in zijn hoofd, nog iets met een bloedvat in zijn hoofdje, iets met zijn ogen, klompvoetjes, gaatje in het hart,eigenlijk te veel om op te noemen. Ik vind het trouwens niet vervelend om het op te schrijven hoor. Heb dit al zo vaak moeten vertellen. Ik begreep dat jullie ook onderzoek laten doen. Zie je er tegenop? X
Ik denk niet dat je wilt horen hoe lang het bij mij heeft geduurd Mijn lichaam reageerde hoegenaamd nergens op... het pillen, vaginale zetpillen, twee soorten infuus gehad en nog meer pillen en zetpillen ....... na een week is Yannick* pas geboren. Maarrrr.... ik heb dan ook geen enkele wee gehad gelukkig. Geen pijn en niets gehad, het duurde lang, maar ineens was hij daar. Ik ben in Duitsland bevallen en daar wordt standaard een currettage uitgevoerd na een bevalling met dit soort termijnen. Ja tips.... Naam gevenGeboortekaartje versturen Wij hebben een set relatieringen gekocht waarin zijn naam en datum staan Ik wil nog een tatouage laten zetten. Van onze dochters heb ik een tatouage met harten en hun initialen. Voor Yannick* overweeg ik iets met zn naam en vlinders. Nogmaals heel veel sterkte toegewenst
Hey Hopmarjanneke, dat is echt lang zeg, een week! Pff... Hoop maar dat mijn lichaam dan wel reageert. Lijkt me echt vreselijk om in deze toestand een week in het ziekenhuis te moeten verblijven. Dankjewel nog voor je tips. Ik denk dat ik een ring ga laten maken met de voetafdruk, als de voetafdrukjes lukken heet dat. Lijkt me wel erg mooi. En een naam hebben wij sowieso ook al ja, kaartjes zijn in overweging. Liefs