Afbreken zwangerschap na 21 weken

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Sofie12, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauw

    Mauw Fanatiek lid

    4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Even een dikke knuffel! Hier ook een kaarsje aan.... Veel sterkte nogmaals....
     
  2. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    lief dat jullie zo meeleven. Inmiddels zijn we inderdaad bevallen en weer thuis samen met ons zoontje. Alles is goed verlopen en het was ook eerst echt genieten na de bevalling! Ondanks alles vinden wij hem echt heel mooi.

    Liefs Sofie
     
  3. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou ik wel fijn vinden.
     
  4. Wat fijn dat het goed is verlopen.. gefeliciteerd met hem, je zoontje is geboren. Zo jammer en verdrietig dat hij niet mocht blijven. Ik vond de eerste uren ook genieten.. de trots overheerst zo. Toen ik haar achter moest laten kwam het verdriet, dat kon ik niet. En dan alleen in de auto naar huis.
    Veel sterkte
     
  5. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    bij ons overheerste ook in eerste instantie echt de trots! Inmiddels is de realiteit er echter ook weer...
    Wij hebben gelukkig nog niet in die zin afscheid hoeven te nemen, wij hebben hem namelijk mee naar huis genomen. Dit voelt wel heel fijn!

    Liefs
     
  6. Lun

    Lun Niet meer actief

    Fijn dat het goed is gegaan! Dat verdienen jullie.
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoon!
    Maar ook heel veel sterkte met het loslaten van hem.
    Natuurlijk ben je trots. Je bent mama geworden, niet meer en niet minder. Dit is jullie mooie ventje.

    Snap heel goed dat de realiteit nu weer naar boven komt drijven.
    Heel herkenbaar.
    Neem jullie tijd voor dit grote verlies... Het is vreselijk dat juist jullie en jullie kindje dit moet overkomen. Mocht je er behoefte aan hebben weet je me te vinden.

    Veel liefs Lun
     
  7. Rikigf

    Rikigf Actief lid

    18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd en gecondoleerd met jullie kleine man. Fijn dat hij thuis is. Daar denk je straks vaak aan terug. Houdt hem lekker vast en veel sterkte bij het afscheid nemen.
    Foto zal ik maken en je sturen.
    Liefs
     
  8. Romaisa

    Romaisa Niet meer actief

    Heel veel sterkte. Ik wïl jou en de anderen mensen toch wel raad geven.
    Laat geen testjes doen om te kunnen zien of de baby afwijkingen heeft.
    Ook al zien de artsen dat, wie zijn hun om te zeggen dat je baby met afwijkingen geboren word! Immers geeft god je een kind hoe hij het wilt. Wie weet worden de babys wel gezond geboren, wat bij velen wel zo was.
    Het enige wat ik weet is dat je een kind krijgt en je niet hoeft af te vragen hoe god het geschapen. :pNatuurlijk begrijp ik dat het moeilijk is om een kind met afwijkingen te krijgen, ook voor het kind zelf. Maar vertrouw op degene die je een kind gegeven heeft.

    Gr
     
  9. Romaisa

    Romaisa Niet meer actief

    Sorry de smiletje kwam er per ongeluk bij.
    nogmaals veel sterkte!
     
  10. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Romaisa,

    we hebben in principe geen testjes gedaan. Alleen de 20-weken echo. Ons kindje zou niet meer 'normaal' kunnen worden. De afwijkingen waren zelfs voor onszelf heel goed zichtbaar. En afwijkingen maakt ons ook niet uit, we hoeven geen perfect kindje. Maar wij gunnen een kindje wel een leuk leven, en als ene kindje zijn hele leven lang niets zal kunnen, dan wil ik hem dit niet aandoen. Dat verdient niemand!!

    Als ik eerlijk ben vind ik je reactie ook niet zo gepast om op dit moment te geven, maar dat is mijn mening.
    Ik weet niet of je ooit zelf middenin een vergelijkbare situatie hebt gezeten? Maar dan kies je echt niet voor jezelf en laat je het kindje blijven omdat je dat zelf graag wilt en graag een kindje wilt. Dan kies je uit liefde voor je kindje voor wat het beste voor hem is.

    Groeten Sofie
     
  11. Floor32

    Floor32 Fanatiek lid

    18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Hoi Sofie, heel veel sterkte de komende tijd. Hoop dat jullie samen het allemaal een plek kunnen geven.
    Ik ben vorige maand bevallen van een jongen van 14weken, natuurlijk niet zover als dat jij was, maar wat herken ik je verhaal!! Vreselijk machtloos gevoel en zo dubbel, zeker omdat je ook zelf ziet waarom je dit hebt moeten ondergaan.
    Bij wessel* zagen ze ook erg goed dat hij een open schedel had. en nadat de bevalling en het afscheid was geweest, kreeg ik nog een pb van iemand die zei dat het ook mooi was geweest om de zwangerschap uit te dragen, want dan had het kindje nog een "paar" uur geleefd.... alsof je daar nu op zit te wachten zo'n pb.
    Sommige mensen denken nu eenmaal anders of vreemd..
    Ik wil jullie veel kracht toewensen. digi knuf van mij
     
  12. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Floor,

    bedankt voor je bericht. Dat is inderdaad ook zo'n leuke opmerking dan ja. Bah, sommige mensen zouden beter soms niet kunnen reageren.

    Ja, het is een hele zware en heftige ervaring... Hoe gaat het nu met jullie? En lukt het jou en je partner om het goed samen op te pakken? Kun je na een bevalling met 14 weken je kindje ook zelf zien?
    Ik vond het namelijk zo mooi om dat allemaal nog te mogen!

    Dat is bij mij in ieder geval mijn grootste geluk, dat de relatie sterk is waardoor je veel kunt delen.

    Sterkte nog!!

    Liefs
     
  13. Lirial

    Lirial Bekend lid

    5 sep 2012
    819
    0
    0
    Lieve Sofie ,

    Heel veel sterkte voor jou en je man, gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje en gecondoleerd.

    Dikke knuffel!!!



    Sorry hoor, maar wat ben jij insensitief en onbeschoft! Hoe misplaatst... Bah.
     
  14. Floor32

    Floor32 Fanatiek lid

    18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ja hier ook dat geluk. Het is zo fijn samen geweest! Hoefden maar elkaar aan te kijken of we snapte het en vl was echt zo zorgzaam. Ook het verdriet hebben we goed kunnen delen en echt samen de tijd genomen een paardagen waardoor ik nu alweer twee weken aan het werk ben.
    We hebben wessel gezien vast gehad, het was heel bijzonder. Ondanks dat hij door de anencefalie geen schedel had, was hij verder helemaal compleet en dat al bij een zwangerschap ergens tussen de twaalf en veertien weken (konden het niet meer opmeten, omdat hij geen schedel had)
    alles erop en eraan, handjes, voetjes, neusgaten, mond, oren en nagelbedjes zag je al. Ook gelukkig een ieniemini piemeltje en balzakje haha geweldig was het. Nu weet ik waarom je zo moe bent tijdens die eerste weken...zo snel iets van niets iets wordt.. magisch bijna.
    Wij hebben wessel niet meegenomen, maar achtergelaten in het ziekenhuis en dat voeld nog steeds goed. Op 22 april is hij gecremeerd en later uitgestrooit op een kiinderhofje.

    Ik heb trouwens met mijn bevalling er best nog wel lang over gedaan vond ik. Om 9.30 eerste keer pillen en dan om de drie uur weer. tot drie keer toe om kwart voor zeven. Daarna braken om negen uur in de avond mijn vliezen en uiteindelijk is wessel om half 12 geboren. Daarna nog curratage, maar dat vond ik niet zo erg. Om half vier in de nacht reden wij naar huis en zijn versuft moe in slaap gevallen. The day afther vond ik vreselijk leeg, machtloos. Wilde ook niemand zien. Pas na twee dagen visite in huis gelaten.

    De periode is moeilijk maar neem je tijd, tijd om afscheid te nemen en te rouwen van dit mega grote verlies wat nog zo klein is. Doe veel samen en geniet van die momenten. Dat zullen de momenten worden waaruit je kracht haald straks door te gaan, al moet je daar vast nu nog niet aan denken. Heel veel sterkte! Tis een heel verhaal geworden sorry, maar ik leef met julie mee!
     
  15. Romaisa

    Romaisa Niet meer actief

    Ik ben gelovig en niet onbeschoft. Een kind krijgen is een zegen hoe je het ook krijgt.
    heb zelf meegemaakt maar wel gezond gekregen. enige op wie ik vertrouwde was god.
    Ook al zagen ze zoveel afwijkingen. Wil je veel sterkte wensen en niet aanvallen of
    Pijn doen. Ik had gewoon gewild dat er meer mensen meer in hun schepper zouden geloven. Maar goed excuses voor de reactie. Het is goed bedoeld.
     
  16. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Floor,

    bij ons ook tot 3 keer toe medicatie gekregen. Toen ik eigenlijk de 4e ronde zou krijgen is de bevalling daadwerkelijk begonnen.

    Liefs Sofie
     
  17. Verox

    Verox Niet meer actief

    Ik begrijp dat je advies goedbedoeld is, maar net als ons advies aan jou om op de wetenschap te vertrouwen, is zo'n advies vooral met een slechte afloop gewoon niet passend.
     
  18. Lun

    Lun Niet meer actief

    Helemaal eens met Verox. Amen!
    Het afbreken van een zwangerschap hebben de meeste vrouwen hier gedaan uit liefde, ook al was dit de moeilijkste stap in ons leven.

    Als God liefde is, zal hij keuzes uit liefde begrijpen. Anders begrijp ik God niet en dat hoeft van mij dan ook niet.

    Laat Sofie in haar waarde en respecteer haar keuzes, net als de duizenden vrouwen met haar.
     
  19. Romaisa

    Romaisa Niet meer actief

    Jinderdaad jullie hebben gelijk!
    Heel veel sterkte en kracht komende tijd allemaal die dit meemaken.


    Groetje
     
  20. LoPi

    LoPi Bekend lid

    7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    lieve sofie,
    gefeliciteerd met de geboorte van je zoon en helaas ook gecondoleerd! heel veel sterkte gewenst!
     

Deel Deze Pagina