Afbreken zwangerschap na 21 weken

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Sofie12, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Lun,

    tja... geloof dat we voor de omstandigheden waarin we zitten het best redelijk doen en proberen een en ander weer op te pakken.
    Natuurlijk lukt dit lang niet altijd, maar dat kan denk ik ook niet met wat we hebben meegemaakt.

    Wat ik zelf als heel fijn ervaar is het bezig zijn met het ordenen van de spulletjes die we voor ons kleintje hadden gekregen, het ordenen van de foto's, etc.
    Ook vind ik het fijn dat er overal in huis wel wat dingen zijn die voor hem waren, dat er toch een en ander in huis veranderd is door hem waardoor hij er absoluut bij hoort.

    Deze week ook besloten dat ik over een week of 2 weer enkele ochtenden ga werken, op dit moment voelt dat goed.

    Liefs
     
  2. Moesje31

    Moesje31 Nieuw lid

    17 mei 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Bedankt voor jullie lieve woorden. Afgelopen woensdag zijn we dus weer naar het ziekenhuis geweest. helaas bleek hier dat het vocht in de hersentjes wederom is toegenomen. De hersenkamertjes zijn nu rond de 18 mm. De prognoses zijn zo slecht dat ons kindje geen menswaardig bestaan zal kunnen leiden. We hebben dan ook de knoop door moeten hakken en besloten de zwangerschap, hoe moeilijk ook af te breken. Ik zal morgen worden ingeleid in Maastricht. Ik vind het allemaal nog steeds erg onwerkelijk. Na de bevalling hebben wij besloten geen obductie te laten verrichten. Dit vinden wij te moeilijk voor ons kleintje en willen we het kindje ook niet meer aandoen. Daarom kunnen we het kindje na de bevalling mee naar huis nemen. We hebben kleertjes gekocht en ook een mandje, waarin de kleine tot aan de crematie, waarschijnlijk eind deze week, zal worden opgebaard. Jullie horen van mij als ons kindje is geboren/overleden.
    Liefs, Moesje
     
  3. Verox

    Verox Niet meer actief

    Jeetje Moesje... weet even niet zo goed wat ik kan zeggen.
    Hoewel het niet onverwacht komt kun je je hier nooit op voorbereiden. Het is een heel dapper besluit van jullie.
    Heel veel sterkte de komende dagen.
    Een dikke knuffel en heel veel liefs
     
  4. Lun

    Lun Niet meer actief

    @Sofie, goed dat je je gevoel volgt en het gaat proberen op het werk. Als dat voor jou werkt is dat nooit verkeerd. Als het wel te pittig is, dan kun je altijd weer een stap terug.

    @Moesje, Heel veel sterkte morgen. Hoe raar het ook lijkt; probeer ook te genieten van het moment met je kindje en de bevalling. Hoe verdrietig wij ook waren, zo bijzonder en mooi vonden we het ook.
     
  5. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte de komende dagen / weken Moesje, ik heb je een privebericht gestuurd

    Liefs Sofie
     
  6. Rikigf

    Rikigf Actief lid

    18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moesje. Heel veel succes en sterkte morgen.
     
  7. JoyofLiving

    JoyofLiving Fanatiek lid

    10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Sofie, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Vreselijk dat jullie hem los moeten laten maar wat klink je dapper. Heb je je zoontje ook een naam gegeven? Of wil je deze niet delen?

    Ik ben na 8 weken weer gaan werken, begonnen met 3 halve dagen. Voordat we begonnen met werken zijn we met ons gezinnetje (we hebben nog een zoontje) een weekje weg geweest om even op te laden. Heeft ons erg goed gedaan. Sinds een week werk ik nu mijn volledige uren weer (28 uur). Ik wilde in het begin ook weer te snel, maar na 2 weken werd ik toch flink terug geroepen want niks is meer hetzelfde als daarvoor en daar moet je even je weg in gaan vinden. Nu voelt het wel weer erg goed om te werken en heb ook mijn concentratie weer terug. Het is voor ons nu 5 maanden geleden dat wij afscheid moesten nemen van onze dochter.

    @ Moesje, heel veel sterkte en kracht de aankomende tijd.
     
  8. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
     
  9. logo

    logo Niet meer actief

    Wat heftig zeg, sterkte!
     
  10. Moesje31

    Moesje31 Nieuw lid

    17 mei 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

    Afgelopen maandag ben ik om 22.15 bevallen van ons zoontje F.*
    F.* is doodgeboren. Ik heb maandag nog wel leven gevoeld, maar bij de liggingsecho net voor het einde van de bevalling bleek dat er geen hartactie meer was. De bevalling verliep gelukkig zeer voorspoedig, in nog geen 12 uur was hij daar. We hebben het feit dat hij ter wereld kwam ook gevierd, beschuit met muisjes gegeten en iedereen laten weten hoe trots we op hem zijn.
    We hebben F.* de hele week in ons midden gehad. Early Birds fotografie is nog langsgeweest in het ziekenhuis en ze hebben echt heel mooie foto's gemaakt van ons kereltje. Wij hebben zelf ook heel veel foto's gemaakt. Mijn man heeft de navelstreng doorgeknipt en ik heb F.* ook op mijn borst gehad.
    Zometeen om 16.00 uur de crematie. Mijn man en ik hebben besloten dat we dit met zijn tweeen, en met F.* natuurlijk erbij, met zijn drieen willen doen.
    Het huis zal leeg zijn als we terugkomen. Maar ons engeltje F.* zit voor altijd in ons hart. Tot schrijfs, liefs, Moesje.
     
  11. Verox

    Verox Niet meer actief

    Lieve Moesje, gefeliciteerd en gecondoleerd met de geboorte en het overlijden van jullie zoontje.
    Zoals je alles omschrijft, heel sterk en liefdevol.
    Mooi dat de bevalling voorspoedig verlopen is, dat er mooie foto's gemaakt zijn, en jullie zijn geboorte hebben gevierd.
    Dat jullie samen op jullie eigen manier het moment hebben kunnen beleven.
    Ik hoop dat het jullie in de toekomst helpt om er met een gerust gevoel aan terug te denken.
    Sterkte met de crematie en ook voor de komende dagen.
    Heel veel liefs.
     
  12. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Moesje,

    fijn om weer iets van je te kunnen lezen. Proficiat met de geboorte van jullie zoontje. En heel herkenbaar ook je verhaal. Erg mooi om het trotse gevoel ook bij jullie terug te zien! Ik vond deze ervaring heel speciaal, hoe trots je kunt zijn. Veel aan je gedacht deze week. Zeker ook toen ik in jullie ziekenhuis was voor een vervolgafspraak. Ze vertelde toen dat ze voor het eerst met Early Birds in aanraking waren gekomen, dit zal dus waarschijnlijk via jullie zijn geweest.
    Mooi dat jullie op deze manier foto's hebben kunnen laten maken!

    Heel veel sterkte met het verdriet rondom jullie zoontje, hou vooral het trotse gevoel ook steeds in je gedachte. Dit houdt ons tenminste overeind.

    Liefs Sofie
     
  13. Moesje31

    Moesje31 Nieuw lid

    17 mei 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sofie,
    Dat zullen wij inderdaad geweest zijn. De wereld is klein zeg...
    Ik heb niet alle berichten teruggelezen, maar wanneer is jullie kindje geboren. Hebben jullie je kleintje ook mee naar huis genomen? Wat was er aan de hand met jullie kleintje? En is het jullie eerste kindje?
    De crematie gisteren vond ik heftig, mijn man is helemaal met ons zoontje meegegaan tot in de ovenruimte, ik durfde dit zelf niet, maar ben blij dat zijn papa er wel bij was. Ik merk dat ik in mijn hoofd erg bezig ben met alle uitslagen die nog gaan komen. Begin sept. Krijgen we de laatste en belangrijkste uitslagen, namelijk die van het klinisch genetisch onderzoek. We willen zo graag een gezond kindje, maar vind het aan de andere kant ook een bittere pil, we zullen F.* er nooit mee terugkrijgen...
     
  14. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    #94 Sofie12, 2 jun 2013
    Laatst bewerkt: 2 jun 2013
    Hoi Moesje,
    ik ga je even een privebericht sturen, reageer ik dan op al je vragen. Goed? Zie trouwens dat je mijn eerdere privebericht niet hebt gezien. Je kunt ze bovenaan de pagina onder je naam openen.

    Liefs Sofie
     

Deel Deze Pagina