operatie/narcose kindje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanSKN, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanSKN

11 jun 2013
    63
    13
    8
    Vrouw
    hoi meiden,

volgende week wordt mijn zoontje van 4 geholpen aan zijn liesbreukje. Ik zie er best tegenop, het idee van de narcose enzo....

wie zijn kindje heeft dit ook gehad (in iedergeval een narcose op die leeftijd) en hoe is alles verlopen?

2. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Zoon heeft met 3,5 buisjes en verwijdering van neusamandelen gehad. Zijn narcose was, denk ik, lichter dan bij een liesbreukje (dus hij had geen buisje in zijn keel tijdens de narcose), maar het begin in hetzelfde. Van de wachtruimte met papa of mama de OK in, samen met zijn lievelingsknuffeltje uiteraard. Hij mag op het bedje gaan liggen en jullie kijken samen naar de lamp en de dingetjes om hem heen. Dan krijgt hij een kapje op zijn gezicht en tellen jullie samen tot 10. Meestal beginnen ze halverwege met de ogen te draaien of wat tegen te stribbelen omdat ze voelen dat ze wegzakken. Daar weten ze later niks van hoor. Zodra hij weg is, mag je hem nog een dikke kus geven en kan het wachten beginnen.

Op de uitslaapkamer kunnen ze wat boos zijn als ze uit de narcose komen, of juist heel slaperig. Mijn ervaring is dat je door de verpleging goed begeleid wordt en ze je ter plekke vertellen wat je het best kan doen om het hem zo gemakkelijk/comfortabel mogelijk te maken :)

Succes alvast meid. Je kleintje in het ziekenhuis is nooit leuk..

Edit: sommige ziekenhuizen hebben een filmpje waarmee kleutertjes een beetje voorbereid kunnen worden op een OK.

3. mamavanSKN

11 jun 2013
    63
    13
    8
    Vrouw
    dank je meid voor je reactie! nee tis vooral het idee dat hij daar dan zo ligt... brrrrr. Gelukkig weet hij er zelf indd niets van,maar heb zelf al buikpijn.

Er is ook in het ziekenhuis voor de kleintjes een inlichtingsochtend, denk dat ik daar dan ook met hem naar toe ga.

krijgen ze ook een infuus? en hoe doen ze dat bij die kleintjes?

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Mijn zoontje is een stuk jonger maar heeft als 9x narcose gehad. Wat is precies waar je zo tegenop ziet? Jij en je kindje worden vast en zeker goed begeleid. Je kindje krijgt eerst wat emla zalf op zijn hand om te verdoven, daarna prikken ze infuus. Door de emla is dit gevoelloos. Op de anesrhesie kamer krijgt je kindje slaapmiddel. Als hij dat heeft gehad moet jij weg. Na de ingreep brengen ze je kindje naar de uitslaapkamer en mag je er vrijwel.direct bij. Je kindje ligt meestal wel aan een kapje of buisje met nog wat zuurstof en een knijper om zijn vinger if plakkers op zijn borsr voor de monitor. De meeste kindjes zijn wel wat verdrietig en suf. Als je kindje goed bij is mogen jullie weer naar de afdeling

5. mamavanSKN

11 jun 2013
    63
    13
    8
    Vrouw
    jij ook bedankt voor je uitleg! tja, het is gewoon het idee dat hij daar dan ligt, slapend en dat ze met hem bezig zijn. Tis gelukkig een kleine routine ingreep,maar toch.... ik krijg het beeld niet uit mn hoofd! Heb het zelf ook rond die leeftijd gehad (geholpen aan liesbreuk) en weet er zelf niet vanaf meer, dus ik weet ook wel dat het goed komt!

Deel Deze Pagina