Of wordt dat minder gedurende de weken dat je verder bent? Ik hoor zo om me heen van dames dat hun baby heel actief is. Ik weet nog dat mijn zoontje ook best rustig was en dat is nu eigenlijk weer zo. Van het weekend beide dagen in het ziekenhuis gezeten aan de ctg omdat ik 1 van de 2 nauwelijks voelde. Het ging een dag goed maar vandaag heeft ie er weer niet zo’n zin in volgens mij
Verschilt per dag. Maar hoef er niet voor aan de ctg. Geef het altijd even wat tijd. En dan vaak laat ze weer wat van zich horen. Mijn zoontje voelde ik nauwelijks. Had placenta voorliggen.
Eerste wel.... die bleek ook vrij klein te zijn (39+1 2960gr) Tweede bleef zelfs tijdens de bevalling actief en was heel gemiddeld (38+6 3430gr) Maar elk kind is anders!
De 1 stuiterde de hele dag en nacht door. De andere erg weinig en 1x per week de hele dag. Buikbaby stuiterd een uurtje smiddags en savonds wat langer.
Mijn zoon was altijd in de weer. Die sliep ook wel maar als hij wakker was dan was hij dat ook echt. En zo is her eigenlijk nog Deze baby voel ik nu ook al, en is veel rustiger en subtieler dan onze zoon was op dit termijn. Dus ik ben heel benieuwd hoe zich dat verder ontwikkeld.
Verschilt per kind. Mijn dochter was wat rustig maar reageerde doorgaans wel goed op wat gepor. Ben alsnog weleens voor een CTG geweest. Mijn zoon was 24/7 zo druk dat ik me afvraag of hij überhaupt wel sliep in mijn buik
Verschilt per dag, de ene dag lijkt het wel alsof ik haar continu voel, de andere dag wat minder maar toch zeer aanwezig!
Op de ctg en echo zijn echt veel meer bewegingen te zien dan ik voel. En ligt ook aan hoe ze liggen, 1 placenta ligt voor. In stuit voel ik niets omdat hij dan precies in mijn placenta zit, tenzij gestrekte beentjes, dan kan hij gericht trappen haha
Hier een hele rustige baby, niet fijn.. placenta ligt achter dus daar ligt het niet aan. Krijg 2x per week ctg ter controle, en nog extra als ik een dag niets voel. Op een goede dag voel ik schuifbewegingen, schopjes voel ik eigenlijk nooit.
Mijn dochter was heel rustig, plus voorliggende placenta. Ik voelde maar weinig actie, maar het was mn eerste, dus ik had geen idee wat ik hoorde te voelen. Heb me er toen echter nooit zorgen om gemaakt. Deze keer ligt de placenta weer aan de voorkant, maar ondanks dat ik deze baby vrij laat echt voelde bewegen, is ie wel redelijk actief. Hij heeft vaste beweegmomenten. Ik heb een dikke week geleden nog aan het ctg gelegen omdat ik in de ochtend ineens merkte dat ik al sinds de vorige ochtend geen actie had gevoeld en dat was wel even schrikken. Maar eenmaal aan het ctg was ie weer druk.
Kan me hier nog men vorige zwangerschap herinneren, men water was gebroken, en op het verloskwartier vroegen ze me of ik ze nog goed voelde bewegen... mijn atwoord: euuhhh, dat is al wel even geleden. Ik was toen 36weken, en buiten dagelijks de hik (daardoor maakte ik me niet veel zorgen) of af en toe een klein kriebeltje voelde ik al weken niets... nooit men buik echt zien bewegen of zo. Ben benieuwd hoe het hier nu loopt, ik voel deze meid al veel vroeger, en voel ze nu al bijna dagelijks bewegen...
Hier altijd veel beweging! Mijn buik is echt een golfslagbad haha Maar ik vind wel dat het ritme veranderd, vooral in de laatste 5 weken. Nu merk ik dat er een duidelijk slaap/wakker ritme ontstaat. Volgens de verloskundige heel normaal, in de laatste weken gaat het ritme lijken op een ritme buiten de buik. Dus nu meerdere uren slapen en dan een poosje flink wakker en bewegelijk. Hier heb ik zowel grotere (8 pond) als kleine baby's gehad (5 pond) dus in mijn geval ligt het daar niet aan. Vervelend dat je er zo ongerust van bent! Dan heb je toch echt geen/andere beweging gevoeld. Hoe is het nu?
Ik had deze vraag veel eerder moeten stellen want sindsdien voel ik ze beide weer super goed. Hoe is ze nu voel is het wel verstandig geweest om aan de ctg te gaan want wat een verschil. Vooral ‘s avonds en ‘s nachts zijn ze erg aan het bewegen en overdag als ik even een rust momentje heb.
Ik voel hier nog niks Maar op elke echo heb ik een druk kindje gezien behalve gister met de geslachtsbepaling dat was het eerste moment dat ons meisje heel rustig lag Alleen zo bizar je ziet ze alle kanten op gaan op de echo, maar je merkt er niks van
Gek he! Dat had ik ook. Een ware stuiterbal op de echo's en daar voelde ik niets van. Rond 17 weken begon ik "gebruis" te voelen (als het koolzuur dat uit een nieuwe colafles bruist), en rond 18 weken voelde ik het eerste pookje. Overmorgen ben ik 20 weken, en inmiddels voel ik bijna elke dag beweging, vooral 's avonds als ik op mijn zij lig te lezen ofzo. Nog even geduld! Maar de eerste keer dat je beseft dat je écht de baby voelt is super!
Idd heel bizar Hier heb ik haar van de week voor het eerst gevoelt Idd een soort borrelende kriebel ofzo echt heel vluchtig, toen ik in alle rust op de bank zat helaas nog niet verder weer opgevallen maar was ook nog heel vroeg Maar wat fijn dat je het bijna elke dag voelt