Afbuigende groei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debq, 26 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Dit kindje is vanaf de 20 weken echo al redelijk klein geweest. Met 32+2 is er een groei echo gemaakt, nog steeds redelijk klein maar binnen de 'marges'. Met 34+2 is er een extra groei echo gemaakt omdat de meting van de baarmoeder lager uit kwam dan de vorige keer. Na heel vaak nameten leek het er op dat, voornamelijk het buikje wat als belangrijkste wordt gezien, minimaal gegroeid is. Het kindje komt nu ook net onder de onderste lijn uit. Hierdoor doorgestuurd naar de gyn. Het kindje is op zich in goede conditie, placenta lijkt goed te werken enzo. Maar idd de groei is nu bij 34+5 tov 32+2 zeer minimaal. Ook is min bloeddruk een stuk hoger dan dat het de hele zwangerschap is geweest. Ik moet het nu een stuk rustiger aan gaan doen en heb een hele lijst gekregen wanneer ik allemaal moet bellen.

Heeft er iemand ervaring met een afbuigende groei en dat het kindje daarna toch die 'nieuwe' lijn bleef volgen, of dat de groei juist steeds achter bleef?

2. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Jeps ervaring mee, vanaf 16wk al een flinke groei achterstand.
    Heb iedere week sindsdien meting van de navelstreng en hersenen, om de week groei echo.
    Vorige week dinsdag Was ze tov 2 weken daarvoor nog maar 100gr gegroeid en werd toen op 1600gr geschat (Was toen 34.1wk en nu 35.0wk)
    Morgen ivm ze ook compensatie groei laat zien (hoofd groeit nog iets, benen en buik niet) hoor ik wanneer ze haar gaan halen.

Succes, mocht je meer willen weten, bij de echo's en onderzoeken heb ik mn eigen topic en anders via pb.

Heel veel succes en hoop dat jullie kleintje nog een tijdje mag blijven zitten!

Deel Deze Pagina