Dag ouders, IK was benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft. Mijn dochter heeft nu in 2 maanden tijd 2 maal een flinke huidontsteking gehad, de eerste keer een abces op haar schaamlip, de tweede keer een neusvleugel die helemaal opgezet was, in de binnenkant van het neusje bloedde het dus waarschijnlijk in de neugsvleugel gaan ontsteken. Ze moest beide keren aan de antibiotica. We zijn bij de kinderarts geweest, die heeft ons naar een dermatoloog gestuurd. Hij denkt dat het door de stafylokokken bacterie komt en heeft ons geadviseerd het hele gezin (haar en huid) te wassen met hibiscrub, 2x per week 6 weken lang. Ik heb de fles nu hier liggen en lees ; mogelijke brandwonden. Ik wist niet dat dit spul zo heftig was. Ik hoorde de dermatoloog zeggen hibiscrub maar wist niet dat er chloor in zit. Hoe kan ik mijn peutertje van niet eens 2 nou met dit spul gaan wassen, en dan ook de haren en gezicht. Heeft iemand ervaring hiermee? Ging dat goed? Ik wil natuurlijk ook niet dat ze weer een huidontsteking krijgt.
Bij mensen zolang geen ervaring. Gebruik het wel eens bij eigen wondjes (of wonden), prikt niet. Bij dieren ben ik er wel bekend mee. Wij zetten dat vaak in bij huidontsteking. Eerst huid met hibiscub wassen en daarna antibioticazalf smeren. Werkt super en de dieren reageren amper om het wassen hiermee. Wij adviseren wel om het te verdunnen (staat ook op de verpakking) en het niet puur te gebruiken.
Het is geen chloor, maar chloorhexidine. Dat is een ontsmettingsmiddel, meestal als mondwater gebruikt. Denk je dat een dermatoloog het zou voorschrijven als het gevaarlijk was? Als je twijfelt kun je nog vragen om een kweek om zeker te weten of het om die stafylokokken gaat. Of je apotheek even om advies vragenvoor veilig gebruik.
Ach ja de hibiscrub... we hebben die ook een tijdje hier gehad. De kinderen hadden last van steeds terugkerende krentenbaard. Maandenlang... uiteindelijk dus ook alle kinderen helemaal moeten in soppen met hibiscrub inclusief de haren.er was een schema voor. Ik weet even niet meer hoe vaak Deze moest. In ieder geval nooit last van een geïrriteerde huid hiervan gehad
Oh dat is fijn om te weten, nou vandaag gaan we het maar proberen, de bedden zijn gewassen dus kunnen ze schoon in bed gaan. We meoten het 2x per week doen. De haren durf ik niet aan, apotheker zei ik zou haren niet doen want als het in haar oogjes komt....gezichtje doe ik voorzichtig deppen met watjes
Gevaarlijk is wel een groot woord, dat zei ik niet. Maar iets wat ontsmet klinkt niet lekker voor kinderen met een extreem droge huid/eczeem klachten
Gek genoeg is dat soms juist super goed. Mijn man had hele heftige terugkerende ontstekingen aan z’n huid bij eczeem, hij kreeg advies om 2x per week een chloorbad te nemen - gewoon met Glorix in bad (dus zeker wel verdund ) en dat hielp als een tierelier! Ontstekingen gingen over, eczeem werd heeeel rustig. Hij had het ook op z’n hoofdhuid en lag dan dus met alleen z’n gezicht boven water, ging prima met z’n haren. Mijn jongste had als baby/peuter flink eczeem en bij haar werkte zwemmen in een zwembad al ontzettend goed.