Hallo allemaal, Ik heb even een vraag... Ik heb 10 januari mijn laatste pil genomen en op 15 januari de 'nep' bloeding gehad tot 18 januari. En vanaf 12 januari slik ik foliumzuur met vitamine D. De nep bloeding was al heel anders dan anders. Stukken minder dan anders. Kan dit komen door de foliumzuur?? En sinds 19 januari heb ik erg last van buikkrampen, boeren, misselijk, braakneigingen , steken onderin mijn buik, en erg moe... Wat kan dit zijn??? xxx
Hoihoi! Spannend zo je laatste pil ingenomen toen. Misschien heb je last van het ontpillen? En anders moet je lichaam gewoon nog even wennen.
Mijn huisarts sprak min of meer wat je lichaam weer moet wennen want er wordt geen pil meer geslikt. Ik heb verder geen idee wat het verder zou kunnen zijn. Ik zie dat jullie bezig zijn voor je eerste kindje. Mijn vriend en ik ook. Ik kan je de tip geven; hou jezelf er niet teveel mee bezig. Ga niet teveel op klachten letten want dat maakt je soms gek en zelfs je lichaam kan je goed voor de gek houden. Ik zou gewoon afwachten, meer kan ik niet adviseren.
Dank je Yvet Ik probeer er ook zo min mogelijk mee bezig te zijn. Maar toen deze klachten kwamen dan ben je er automatisch meer mee bezig.. En ook omdat het nog maar de eerste maand is. De dokter zei dat ik eventueel al wel zwanger kon zijn maar dat het wel snel is en dat het niet snel voor komt. Maar de kans is er wel. Dus ben benieuwd mijn NOD is als het goed is 12 februari dus we zullen zien.
Ik ben even gaan rekenen, als je 15 januari je ontrekkingsbloeding hebt gehad dan heb je waarschijnlijk een deze dagen je eisprong gehad en zou je inestelling nog moeten plaatsvinden. Een zwangerschap zou inderdaad kunnen maar je krijgt je klachten waarschijnlijk dan pas veel later. Het duurt al 5-10 dagen voordat het ingenesteld is. Dames verbeter me als ik het verkeerd heb
Nee hoor, je hebt het correct. Daarbij wil ik opmerken dat de meeste vrouwen die net zwanger zijn, juist helemaal niks bijzonders voelden in de ronde dat het raak was. Vergeet namelijk niet dat als je eenmaal met zwanger worden bezig bent, je overal op gaat letten en van alles gaat voelen waarvan jij denkt dat het van een zwangerschap moet komen. Heb het zelf ook bij de hand gehad. Overigens is het ook nog eens zo dat je cyclus niet direct weer 28 dagen hoeft te zijn na pilstop. Integendeel. De meeste vrouwen hebben eerst een langere cyclus helaas. Dus als je na 28 dagen na pilstop nog niet ongesteld bent, wil dat niet automatisch zeggen dat je dan wel zwanger moet zijn, omdat je "overtijd" bent. Want dan ben je dan eigenlijk niet. Je weet namelijk niet hoe lang je eerste cyclus zal zijn tot aan je eerste natuurlijke menstruatie. Ben het ook niet geheel eens met je huisarts die zegt dat "ontpillen" niet bestaat. Je lichaam moet het weer zonder de pilhormonen doen en zelf weer op gang komen. Waarom denk je dat het wel tot een jaar kan duren voordat de natuurlijke cyclus weer geheel genormaliseerd is? En waarom zijn veel vrouwen na pilstop eerst een paar maanden onregelmatig ongesteld? Desondanks hoop ik voor je dat het direct raak is na pilstop!
Ik kan je een mooi voorbeeld geven mijn vriend en ik zijn al enkele maanden bezig voor ons eerste kindje. De vorige maanden was ik er wel (veel) mee bezig. Ik dacht symptomen te hebben maar mijn lichaam hield mij voor de gek. Ik heb het losgelaten! Ik heb deze maand geen symptomen gehad, alleen koud en kreeg het nauwelijks warm. Afgelopen dagen soms wat felle steken in m'n onderbuik en daar is het bij gebleven, dus dit maal nauwelijks symptomen. Vandaag is het mijn NOD en nog steeds geen bloed. Voor ons wordt het een spannend weekend, heb zelfs geen testen in huis
volgens de berekening van deze forum heb ik gister mijn eisprong gehad. De dagen daarvoor goed 'geklust'. Ben benieuwd. Want ik weet natuurlijk niet of ik nog steeds op 28 dagen ong zit.
Hoii... Ik herken je puntjes wel!, ik ben dan sinds November gestopt met de pil, had ook allerlei symptomen ( alleen ik werd helemaal niet meer ongi ) en nog steeds niets overgens.. Ik heb toen mn huisarts gebeld, en die liet me bloedprikken ( voor zwangerschap etc).. Hij vertelde me ook dat als je stopt met de pil dat je lichaam dan helemaal moet omschakelen, de pil geen nep hormonen af, en nu moet je lichaam de echte weer op gaan starten zeg maar, en daar kan jeje zo verrot van voelen!.. Bij mij was het dus ook geen zwangerschap bleek na de bloedtest.. erg vervelend dat je je zo voelt, hoop dat het snel minder wordt voor je!.. en anders... zou ik nog eens een testje wagen, dat kan altijd natuurlijk .. ( ik heb er laatst bij de Action gekocht heb je er meteen 2) .. Succes!
Ja ik ben benieuwd moet nog even wachten om een test te doen. Mijn NOD is pas 12 februari als het goed is.. Maar nu zeggen mensen dat je er niet veel bezig moet zijn wat bedoelen ze hier mee?? xx
Jezelf niet teveel focussen op het zwanger worden. Niet teveel letten op je lichamelijke kwaaltjes. Niet teveel mee bezig zijn, gewoon lekker genieten van andere dingen om je heen. Door er teveel mee bezig te zijn wordt zelfs seks hebben minder leuk en min of meer gepland. Ik zeg natuurlijk niet dat dat voor iedereen zo is. Maar mijn vriend en ik zijn gewoon lekker gaan genieten en hebben het losgelaten. Gewoon seks hebben wanneer je wil en zorgen dat het niet altijd 'MOET' omdat het 'MOET' zeg maar. Hou het leuk al is dat heel lastig als je echt zo graag een kindje samen wilt.
Oh oke .. Zoals nu ben ik er in gedachten wel veel mee bezig maar niet kwa seks. We hebben het leuk en als we geen zin hebben doen we het niet. Maar ik kijk wel veel op dit forum en zoek wel eens informatie op. Is dat ook er veel mee bezig zijn of niet ? want hoorde/las ook als je er te veel mee bezig bent duurt het sowieso langer.
Een berekening, app of banner kan niet in je lichaam kijken en zijn bovendien gebaseerd op de eerste dag van je natuurlijke menstruatie en niet op een pil nepbloeding. Ze gaan uit van een gemiddelde. Je ei kan veel eerder of later komen dan dat een berekening, app of banner aangeeft. Daarom zijn er ook ovulatietesten. Die maken gebruik van je urine en zijn dus vele malen nauwkeuriger in het bepalen van je eisprong. Ik zou het de komende tijd het dus nog vaak gezellig maken. Dan mis je hopelijk je eisprong ook niet!