afdalende groeicurve - opgezet buikje 2.0

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kaasschaaf, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Fijn dat het onderzoek goed ging. Ben erg benieuwd wat er uit gaat komen. Hopelijk snel iets waar jullie wat mee kunnen.

    We hebben hem al wel uitgelegd dat hij binnenkort naar het ziekenhuis gaat. Dat hij dan gaat slapen en de dokter in z'n buikje gaat kijken. Dat als hij dan wakker word dat wel wat pijn kan doen maar dat mama en papa dan bij hem zijn. Ik heb hem ook een knuffel laten uitzoeken die hij graag wilde hebben. Deze kan hij dan meenemen en blijft bij hem als hij slaapt.
    Hij is 3 dus veel meer kun je er niet echt mee. Ik ben op zoek naar een boekje om voor te lezen maar dan kom je al snel op boekjes die gaan over het verwijderen van keelamandelen. Dus daar hebben we niet veel aan.
     
  2. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Ahh ja. Nee dat soort boekjes kun je dan niet echt iets mee. Anders beetje de tekst aanpassen. Het gaat ook om het idee dat hij naar het ziekenhuis gaat, in slaap wordt gebracht etc.
    Fijn trouwens dat de klachten niet erger geworden zijn.
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  3. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Slim! Daar had ik nog niet aan gedacht, haha.

    Helaas de klachten toegenomen. Hij klaagt weer regelmatig over buikpijnen overdag en de nacht, is snel huilerig en eet sinds een week weer heel erg slecht. Met veel pijn en moeite krijgen we er wat in. Is soms echt een hoopje ellende, zo sneu. Doet me allemaal weer denken aan hoe het voor het dieet ging.

    Hoe is het met je dochter @JuMi85 ?
     
  4. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Wat zielig! Dan toch hè... Het heeft even de tijd nodig gehad om in z'n systeem te komen. Sneu hoor. Nog eventjes... En dan kunnen jullie er weer mee stoppen en hopelijk meer duidelijkheid. Succes vast met de operatie. Zal aan jullie denken!

    Dochter gaat oké, week geleden geweest om te filmen...at toen zo 3 boterhammen weg. We moeten zelf even een eet moment filmen dat hebben we gedaan. Toen ging het zoals het altijd gaat met eten...
     
  5. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Jeetje, zul je ook net zien tijdens zo’n moment. Fijn dat jullie zelf mochten filmen. Beter idee voor een reëel beeld. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.

    Bedankt voor je lieve woorden, over exact 2 weken is onze kleine man eraf. En weten we hopelijk snel meer wat er met hem is.
     
    JuMi85 vindt dit leuk.
  6. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Terugkoppeling van GGZ gehad. Ze hebben algeheel onderzoek gedaan, kwam niks schokkends uit. Ze is wel sensitief en krijgt dus heel veel van de omgeving mee... Ook ons gedrag bijvoorbeeld aan tafel. Omdat ze ruim een jaar sondevoeding heeft gehad kan het zijn dat ze een trauma heeft. We gaan binnenkort starten met EMDR, ben benieuwd.
    Vandaag bij de kinderarts geweest, haar groei gaat de goede kant op, in november was het nog -3 en nu -2. Komt denk ik ook omdat ze 2 dieetvoedingen per dag krijgt. Uit het bloedonderzoek kwam naar voren dat ze voor 99% geen coeliakie heeft, de mdl-arts wil een biopt doen als we voor 99,9% zeker willen weten of ze het niet heeft. We gaan erover nadenken maar neigen ernaar om het niet te doen ook omdat het best ingrijpend is.
    Nu moeten we met de diëtist bespreken of misschien een lactose of fructose intolerantie kan zijn (waar haar buikpijn en dunne ontlasting vandaan kan komen), we kunnen dan het dieet aanpassen dat is in elk geval minder belastend voor onze dochter.

    Nogmaals sterkte @Kaasschaaf!
     
  7. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Fijn dat er niks schokkends uit is gekomen. En goed dat ze een lijntje omhoog is gegaan, maar ik kan me voorstellen dat het ook frustrerend is omdat je toch niet goed weet wat het nu wel is. Hopelijk kan de diëtiste ergens in helpen. Emdr hoor ik goede resultaten van dus hopelijk helpt het haar. Een biopt zou altijd nog iets kunnen zijn mochten jullie er helemaal niet uitkomen natuurlijk.

    Hier aan het aftellen, we worden vrijdag om 07.15 uur verwacht ik het ziekenhuis. Hij is als het goed is als eerste aan de beurt (ze gaan van jong naar oud). Ik zal het laten weten hoe het is gegaan.
     
    sabagirl en JuMi85 vinden dit leuk.
  8. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Veel succes vrijdag!
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.502
    8.354
    113
    Spannend! Succes vrijdag!
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  10. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Sterkte!
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  11. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Vanmorgen de biopt gehad. Het is heel goed gegaan. De biopten worden nagekeken en 2 maart horen we de uitslag. Hij doet het supergoed, is heel dapper geweest❤️
     

    Bijgevoegde bestanden:

    zonnetje2015, JuMi85 en NiekeKris vinden dit leuk.
  12. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Fijn dat het erop zit! Mag je nu ook gelijk weer met de gluten stoppen? Spannende week tot de uitslag!
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  13. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Spannend. Hij ziet er ook heel dapper uit hoor! Inderdaad mag je weer stoppen?
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  14. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Ja, we mogen voor nu gewoon weer terug naar het gluten en lactose vrije dieet. Gelukkig! Wat voelde dat verschrikkelijk om hem dat te geven wetend dat het hem pijn geeft.
     
    JuMi85 vindt dit leuk.
  15. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd wat er morgen uitkomt. Laat je het even weten?
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  16. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Succes met wachten vandaag!
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  17. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Afgelopen maandag de uitslag gekregen. Al met al positief want het is geen coeliakie of allergie. Alles ziet er verder goed uit. Wat overblijft is een intolerantie. Vervelend maar niet schadelijk en iets wat hij kan over groeien. Enorm blij met dit nieuws.
    Nog wel half maart een afspraak bij de kinderarts omdat hij nog steeds niet goed groeit.
     
    sabagirl, Poolvos en Fristi2012 vinden dit leuk.
  18. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Oh wauw... Best verrassend zeg maar. Inderdaad goed nieuws dat het niet schadelijk is.
    Zijn groei blijft nog wel even een ding ja... Gelukkig binnenkort een afspraak.
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  19. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Fijn dat de uitslag goed is maar wel moeilijk dat de groei nog steeds zo moeizaam blijft. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen?
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  20. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Ik was ook al uit gegaan van Coeliakie eigenlijk. Maar uiteraard heel blij dat het dat niet is. Blijft inderdaad wel een zaak dat hij moet gaan groeien. Maar daar gaat de kinderarts verder naar kijken.
     

Deel Deze Pagina