afdalende groeicurve - opgezet buikje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kaasschaaf, 14 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    753
    217
    43
    Probiotica helpt niet om het dikker te maken, wel om de darmflora in balans te brengen. Is er geen (kinder) mdl arts die mee kan kijken in het ziekenhuis? Vind het wel wat dat ze het zo lang blijven aankijken terwijl hij duidelijk last lijkt te hebben.
     
  2. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Omdat hij nu al weinig eet en dan andere producten voorgeschoteld krijgt (glutenvrij) en dan ben ik bang dat hij nog meer laat staan. Vandaar.
     
  3. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    De kinderarts vind dat hij groeit en dat dat dus positief is. Daarom wil zij het verder aankijken. Ik heb al moeten doorpraten om een bel afspraak te krijgen want eigenlijk wilde de kinderarts het zo laten aankijken zonder verder contact nog.
     
  4. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Dat ze jullie zo laten, vind ik wel erg. Hier ook een kinderarts die niet heel veel ingrijpt maar inderdaad doorvragen en zeggen dat het eigenlijk toch niet heel goed heeft wel geholpen. Onze dochter groeit in de lengte ( gewicht wel een stuk minder,) ook wel maar toch dieetvoeding.

    Hier een man met coeliakie, dochter krijgt daardoor wel eens gv pasta of een gv koekje. Ik kan niet zien of t wat doet want ze eet de rest van de dag niet glutenvrij... Als ze al wat eet.

    Heeft hij iets wat hij erg lekker vindt? Misschien dat in een glutenvrije "versie" aanbieden. Misschien toch eens contact opnemen met een diëtist om zijn groei echt goed in de gaten te houden. Die kan dat weer met de kinderarts bespreken.

    Verder geen tips... Lastig als kinderen pijn hebben, niet willen eten etc. Sterkte!
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Het kan ook zijn dat hij zo weinig eet omdat z’n lichaam het nu niet fijn vindt.
     
  6. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Gisteren toch weer contact gezocht met de kinderarts. Aangegeven dat ik nu wil doorpakken en niet meer wil wachten.
    Ze belde me smiddags terug en we gaan in overleg nu starten met een glutenvrij en lactosevrij dieet. Als dit helpt verwacht ze over een goede week al dat zijn klachten verminderen. Dit gaan we 8 weken doen en hebben dan weer een bel afspraak. Maar mocht het over een paar weken niet helpen dan bel ik maar gewoon weer.
     
    hummeltje5, Miracle79 en Fuddey vinden dit leuk.
  7. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Absoluut, het is een vicieus cirkeltje waar we in blijven zitten. Hopelijk doorbreekt het dieet dat nu.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Goed zeg, dat je dit zelf zo aangeeft en door zet! Hopelijk ontdekken jullie snel iets waardoor hij zich beter gaat voelen!
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Of hij gaat meer eten. Mijn jongste dochter eet sinds vier jaar glutenvrij. Ze eet meer dan toen ze nog niet glutenvrij at. Ze voelt zich beter, waardoor ze meer trek heeft en ze durft te eten, omdat ze weet dat ze er geen last van krijgt. Ze zal ook ‘nooit’ (zeg nooit nooit ;) maar in principe doet ze het dus niet) iets eten met gluten of iets anders waar ze niet tegen kan, omdat ze weet dat ze zich daar rot door voelt. Het was wel zoeken voor we bv. brood hadden wat ze lust, want ze lust echt maar twee soorten/merken, maar toen we dat eenmaal gevonden hadden ging het goed.

    Daarnaast zit je bij hem natuurlijk ook nog met de peuterleeftijd, dan eten veel kinderen slecht...dat zal niet helpen. Maar wie weet!

    Goed dat jullie het gaan proberen! Hopelijk helpt het!
     
    Kaasschaaf en hummeltje5 vinden dit leuk.
  10. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Goed van jullie zeg! Laat je even weten wat het dieet doet met jullie zoon?
     
  11. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Hier hadden we vandaag een afspraak bij de kinder MDL-arts. Onze dochter moet een maand glutenvrij eten. Lactose wel gewoon blijven geven anders weten we niet of het de gluten of de lactose zijn. 16 augustus weer een afspraak. Biopt willen ze voor alsnog pas als laatste optie gebruiken.
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  12. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  13. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    @JuMi85
    Spannend! Hou je me op de hoogte hoe het gaat? Ben erg benieuwd.

    @Poolvos
    We zijn nu ruim een week verder. Zijn ontlasting is ineens heel anders. Veel vaster en het stinkt niet meer zo. Geen ‘remsporen’ meer in de luier ook. Dus een verbetering. Helaas nog wel veel buikpijn. Opgezette buikje blijft ook. Maar wellicht heeft het tijd nodig. Het is wel een hoop gepuzzel. Zeker met 2 andere kinderen die wel alles kunnen eten.
     
    NiekeKris en Poolvos vinden dit leuk.
  14. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Hopelijk is z'n ontlasting een stap in de goede richting!

    Dat is zeker een gedoe, mijn man en nu dus ook dochter hebben hun eigen beleg, margarine, handdoek/theedoek.... Mijn man kan namelijk al last hebben van een kruimeltje. Even een tip, maar misschien doen jullie dat al hoor.
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Fijn dat het wel verschil lijkt te maken! Buikpijn duurt langer voordat dat weg is en kan inderdaad ook door kruimels komen. Mijn dochter heeft ook eigen beleg en boter ed. Deden we in het begin ook niet, maar toen hield ze ook buikpijn, daarom dus toch overgestapt op wel eigen beleg ed. En het puzzelen went, vind ik. Op een gegeven moment weet je niet beter en is het het merendeel van de tijd niet eens meer echt puzzelen.
     
    Kaasschaaf vindt dit leuk.
  16. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Ik gebruikt inderdaad voor hem nu een apart kuipje boter en beleg. Ook speciaal een mes gemarkeerd waar we zn brood mee kunnen smeren. Zou hij ook een apart bord moeten hebben? Ik was er vanuit gegaan dat de vaatwasser dat toch wel goed schoon maakt. Aparte handdoek/theedoek gebruik ik niet, misschien dat er ook bij doen voor de zekerheid.

    Mn zoontje werd net wakker en wat blijkt, hij heeft allemaal blaasjes op zn handjes en voetjes. Oftewel hand-voet-mondziekte. En wat lees ik bij het RIVM over de symptomen? Buikpijn! Dus wellicht komt daar zn buikpijn ook wel van. Laten we het hopen, dat het dieet misschien toch zn werk wel doet.
     
  17. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Ohh jeej zeg, het zit m niet echt mee. Hopelijk is hij snel daarvan af, zodat je echt kan zien of het dieet effect heeft.
     
  18. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Ik zoek even wat tips. M'n dochter eet nu dan ook gv, alleen ze vindt het brood (Schar) niet lekker. Moet zeggen dat ze weinig echt lekker vindt.
    Welk brood hebben jullie? Of andere ideeën voor ontbijt/lunch zijn ook welkom.
     
  19. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Brood van Schar was hier ook geen succes. Heb veel geprobeerd. Zelf gebakken ook geprobeerd, maar daar word de korst zo hard en taai van. Uiteindelijk eet onze vent het gluten/lactosevrije brood van de Albert Heijn. Je hebt dit in bruin en met zaden. De bruin variant nemen wij. Ik heb flink ingeslagen en per 4 broodjes in de diepvries gedaan zodat ik er elke dag wat uit kan halen.
     
  20. JuMi85

    JuMi85 Lid

    1 aug 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Dank je! Moet je nagaan, mijn man vindt dat merk dan weer niet te eten. Smaken verschillen .
    Ik ga dat merk ook maar eens proberen. Had nu tosti's van schar brood gemaakt. Dat heeft ze redelijk gegeten.
    Lust jouw zoon tosti's? Ze hebben bij Albert Heijn soort van kaas ( lactosevrij), slices heet het geloof ik.
     

Deel Deze Pagina