Dochters van kleuterleeftijd zijn hun speelgoedkeuken ontgroeid. Is nu een opslagplaats geworden van speelgoed. Ik vraag ze weleens wat ze leuk zouden vinden: een winkeltje...? “Ja hoor leuk!” Een tafel met een huis voor Barbie en Duplo is ook leuk vinden ze. Als ik voorstel een frietkraam of poppenkast (of wat dan ook) neer te zetten vinden ze dat ook leuk. Kortom, ik heb jullie raad nodig. Is er een duurzaam (als in: leuk voor kleuters en kunnen ze jaren mee doen) vervolg op een speelgoedkeuken? Ik doel op een wat “groter” iets voor in de speelhoek.
Hier een zoon die ook graag speelt met lego en playmobil. Zijn keukentje ook nog steeds. Ik merk dat als ik het keukentje opruim en alles leuk neerzet, het weet uitdagender is om mee te spelen. Tafeltje erbij, dat is het ‘terrasje’ volgens hem. Kassa en telefoon erbij en het is ook meteen een winkeltje.
Ik denk dat het heel erg uitmaakt wat voor kindjes je hebt. Ik zou voor een kast en/of een tafel neerzetten om het speelgoed op te ruimen en lekker te kunnen spelen. Als je knutselkindjes hebt kleine lades voor al het losse spul, bij echte bouwers juist wat grotere voor blokken en Duplo.
Ik zou een tafel met stoelen doen. Kunnen ze alles wat je noemt van maken. Hier wordt de boel ook regelmatig omgebouwd tot winkel, poppenkast, hut, weet ik wat. Een kast met voldoende opbergruimte is handig.
Wat een goede tips allemaal! Thx! Opbergruimte is inderdaad fijn, gelukkig hebben we al een handige kast staan. Ze zijn echte knutselaars, dus een eigen tafel met stoelen zou al een goede oplossing kunnen zijn. En bakjes voor alle losse kleine frutsels. Nog meer ideeën zijn welkom
Als je het Ikea keukentje hebt, zijn er allerlei stickers voor om het te versieren als juicebar, supermarkt, ijscokar, burgerbar, etc.
Ik zat zelf te denken om de achterkant (waar die stickers op kunnen) met krijtbordverf te schilderen, zodat ze er zelf van kunnen maken wat ze willen.
Wij hebben een 'hoge' knutseltafel met urban stoelen van ikea erbij. Als er dan vriendjes/vriendinnetjes blijven eten hebben we meteen extra eetstoelen bij de keukentafel. Verder hier een boekenkast met 3 grote laden onderin, op de grond een bak met duplo en wat losse bruder wagens.
Ook top!! Hebben het er nu inderdaad over voor hoe lang ze aan Stuva blijven zitten. Dat ze misschien meer hebben aan een hogere tafel en die past ook, waar we voor onszelf ook stoelen aan kunnen zetten.. Aan inspiratie nu geen gebrek dames, bedankt!
In de flisat tafel van ikea kan je ook spulletjes opbergen. Nog wat ideetjes van internet https://nl.pinterest.com/pin/38139928073558700/ https://www.mamakletst.nl/speelgoed-opbergen-tips-opbergkast-woonkamer-ikea/
Ikea heeft een meegroei bureau/tekentafel. Hier doet de koffietafel dienst als teken/knutsel/bouw tafel. Ding is van massief eikenhout die kan wel wat hebben. Hier (in dec 3) is de keuken nog vollop in gebruik, ze staat driftig eten te koken met een bak uien en knoflook die ze uit mn keukenkastje rooft. Als ik niet oppas komen er aardappels voorbij... In december krijgt ze met dr verjaardag dr nieuwe kamer. Maar een stoeltje of kruk staat bij afdeling uitgekookt er dan nog niet in. Kleine avonturier die midden in de nacht stilletjes als een muis van alles uitvreet. Vertrouw dr nog niet met een stopcontact met dubbel kindersluiting met alle tijd van de wereld, die heeft nu dan ook een blindplaat.