mijn dichtertje gebruikt ranitidine ivm verborgen reflux. Nu bleek bij de apotheek dat we dit de eerste 6 maanden zelf moeten betalen. Is dit bij iedereen zo? Of zijn er ook mensen die dit via hun aanvullende verzekering vergoed krijgen? Zo ja waar ben je vergoed? Vind het maar raar dat het niet vergoed word aangezien ons meisje het echt nodig heeft. En aangezien de ranitidine maar een maand lang houdbaar is moeten we elke maand nieuwe kopen.... Hebben we natuurlijk voor ons meisje over maar is wel een behoorlijke extra kosten post.
Ik gebruik het nu 2 maanden. Dus 2 flesjes. Niet van de apotheek gehoord dat ik het zelf moet betalen. Ook geen rekening gezien. Ik zit bij zorg en zekerheid av plus. Hoeveel kost het per flesje?
Bij ons werd het vergoed vanwege de aanvullende verzekering. Maar in principe de eerste 3 of 6 maanden dus niet. Wij hadden nexium, dat was 1 euro per zakje geloof ik. Je kan je verzekeraar eens bellen.
wij gebruiken het ook, nog niets hoeven betalen. mijn zoontje kreeg zantac, die moesten we wel zelf betalen edit, vgz, gezinspakket aanvullend verzekerd
Het kost 30 euro per flesje.... Zal eens bellen met mn verzekering om te kijken als ik de rekeningen zelf opstuur we het nog terug krijgen. Volgens apotheek werd het nml pas vergoed als het chronisch zou zijn... Ben verzekerd bij Interpolis met zorg actief extra polis. Bedankt voor al jullie reacties!
Wij kregen de Ranitide wel vergoed maar de Motilium niet. Dat ook alleen maar als het chronisch zou zijn. Basisverzekering Unive.
Ranitidide hier om gewoon vergoed. De andere maagzuurremmers niet (weet ff niet welke) maar deze wel. We hebben overigens geen andere gehad hoor. Maar de apotheek maakte in eerste instantie een fout. Gelukkig kwamen ze daar op tijd achter. Verzekerd bij ditzo, wel aanvullend.
Het eerste recept betaal je zelf. Als je arts daarna op het recept aangeeft dat het om chronisch gebruik gaat, krijg je het vergoed. Dat hoeft dus echt geen 6 maanden te duren, maar gewoon zodra je een nieuwe fles nodig hebt, (volgende maand dus), schrijft je arts een recept uit waarop vermeld staat dat het om chronisch gebruik gaat. Hier gold dat voor alle maagzuurremmers en aanverwanten, (we hebben zantac en nexium gebruikt, en daarnaast motilium en erithromycine ook gehad).