Maandag ben ik bij de gyneacoloog geweest. Nu moest ik een afspraak maken voor over 4 weken (12 weken echo). "En" zei hij "dan gaan we de keizersnee inplannen". Op dat moment drong het nog niet zo tot me door omdat ik nog even op m'n roze wolk zat omdat alles goed was, maar nu ik erover nadenk vraag ik me af of een geplande keizersnee altijd zo vroeg ingepland wordt? Raar idee dat ik over 4 weken al weet wanneer m'n kindje geboren gaat worden...wel leuk natuurlijk!
Bij mijn eerste is de bevalling niet gegaan zoals het hoort. Uiteindelijk is het toen een spoedkeizersnee geworden. Deze keer hebben dus in overleg met de gynaecoloog afgesproken dat het weer een keizernee gaat worden. Dus dat wist ik al wel hoor...maar ik vroeg me af of daar zo vroeg in de zwangerschap al een datum voor wordt geprikt?
Ik vind het ook vlug dat ze nu willen inplannen, maar na je echo weten ze nu toch ook wat de uitgetelde datum is. Dus dan weet je nu ook wanneer je 38-40 weken zwanger zult zijn, geen probleem toch om het nu alvast te plannen? En zoals altijd met planningen: die kunnen nog vaak genoeg wijzigen. Want als je kindje zich eerder aandient dan de afgesproken datum, laten ze je ect niet lopen Ik kan me voorstellen dat er een last van je schouders af is nu je geen onzekerheid over je bevalling hebt. Groet van Kiki
Ja, mij leek het ook wel kunnen. Je weet hoe ver je bent en ze nemen bij mij in het ziekenhuis ongeveer 10 dagen voor de uitgerekende datum. Dat zou dan ongeveer 21 mei zijn. Tuurlijk, als het eerder begint zal het een ander verhaal worden. Of als hij die dag een spoed ertussen heeft ook....maar ik had het nog nooit eerder gehoord dat ze het al zo vroeg plannen.
Dat is inderdaad wel snel ja, gek hoor. Anders gewoon ff bellen waarom dat zo vroeg ingepland moet worden?
Mijn zus zou ook een geplande keizersnede krijgen (helaas heeft ze toen abortus laten plegen om andere redenen) omdat ze een operatie aan haar darmen heeft gehad als tiener. Als ze een boodschap moet, mag ze niet te hard persen, en bij een bevalling moet je keihard persen. Dus toen zij 7 weken zwanger was, heeft de gyn dit haar ook al duidelijk gemaakt. Het kan dus wel, in sommige gevallen als het echt niet vaginaal kán.
mijn eerste was ook een spoedkeizersnee en zou dolgelukkig zijn als ik deze keer weer een keizersnee mag
bij mijn eerste bevalling is het ook zeker niet gegaan zoals het hoort,...zo erg trauma,dat ik een normale bevalling waarschijnlijk weiger,ik moet morgen voor de eerste keer naar de gynaecoloog en ik ga dit zeker aangeven..