Aangezien hier ook zoveel Belgische leden zitten lijkt mij dit nu eens een leuk, gek topic. Alle Nederlandse leden noemen wat zij nu zo leuk aan België en zijn inwoners vinden en onze Belgische leden over Nederland. Het leukste he...een positief topic Ik woon aan de grens en zal zelf aftrappen: - de ongelooflijke hartelijkheid waarmee belgen je begroeten en aanspreken. - de interesse naar je en het gezin, wat je allemaal bezighoudt. - Philippe Geubels - de Belgische humor
Hier ook aan de grens. Idd Philippe! De steden,dorpjes. Ik vind het prachtig. Oh en de benzine prijzen. Hahaha Mijn man het vuurwerk
Mooi aan België: - Onderwijs in kunst, cultuur en geschiedenis. Dat laat hier nogal eens te wensen over. - Belgische mayonaise ipv die zoete meuk die ze hier serveren - Absurdistische humor: Kamagurka, Wim Helsen.
Ik heb heel veel leuke Belgen op Facebook in groepen et cetera... En inderdaad....de humor...echt heel erg leuk. Ligt mij heel erg.
Chocolade, het Dolfinarium in Brugge en een mooie plek waar ik al jaren graag naartoe ga is een camping in de buurt van het plaatsje Mol.
De Vlaamse taal, het accent en de woorden die ze gebruiken (lopen is rennen bijvoorbeeld) Mijn zusje woont in Gent en zij begint ook een accent te krijgen.
De herinneringen aan de vele bezoekjes en vakanties bij mn opa en oma. Zij woonden in de Panne... En gewoon de mensen, de taal (als Belgen boos zijn klinkt het nog warm en gezellig) Uitstraling van dorpen, chocolade, enz enz. Zou er best willen wonen.
Oh! En de gids die we hadden tijdens een rondleiding in de bier brouwerij van La Chouffe! Leek zelf ook wel wat op een kabouter
Het accent, Vlaams is veel mooier dan Nederlands. Het goede en betaalbare onderwijs, wij wonen vlakbij de grens en het kan best zijn dat onze zoons in België gaan studeren later. Dat deden toentertijd een aantal van mijn klasgenoten op de middelbare school ook.
Oh het taaltje. Heerlijk vind ik dat om naar te luisteren. Niet voor niks dat ik op mijn Tomtom Belgische Eva als stem heb.
In omgekeerde richting dan maar Stroopwafels De Veluwe Het feit dat jullie nog zeezichten hebben ipv onze volgebouwde kustlijn Dat jullie maar één kleur nodig hebben om te feesten. Jullie accent Dat jullie zo veel speeltuinen hebben, zodat kinderen makkelijk alleen er naartoe kunnen De Efteling. Écht.