1 van mijn favoriete gerechten en omdat je hem op zoveel manier kunt maken ben ik benieuwd naar jullie versie. Kom maar op!
Als je er maar trassi in doet. Een echte nasi hoort met trassi. Verder gebruiken we ui, prei, knoflook, sambal en kip- of varkensvlees. Mijn man is de nasi expert, dus ik ken het recept niet.
Inderdaad met trassi, en met nog wel tig andere dingen. Beetje ketjap, knoflook, sambal, koriander, gember, komijn (echt heel weinig; ik heb elke keer spijt dat ik er teveel in doe), kurkuma en laos, geloof ik. Zoiets maak ik er altijd van. Het smaakt alleen vrijwel nooit naar de 'conimex-mix' terwijl dat wel een beetje de intentie was, maar het is toch erg lekker Volgens mij is die mix met kerrie ofzo, ik weet het niet precies wat ze er in stoppen. Dat was eigenlijk een beetje mijn hele punt door het zelf te maken; doordat ik niet weet wat zij er allemaal instoppen.
ik gebruik als kruiden trassi, beetje garam massala, komijn, peper, paprika poeder, verse knoflook, gember en zout. Eventueel beetje chilipoeder als je van pittig houdt
Hier indische oma's recept De kunst is sowieso om je rijst een dag te laten staan. Krijg je een goede droge korrel! Ik gebruik kip dit snijd ik heel klein ( maar je kan ook kip én spekjes gebruiken ) Een prei een winterwortel en wat kool ( kool kun je ook weglaten ) Voor de boemboe: 1 theelepel trassie stukje laos ( van ongv 2 cm ) stukje gember ook ongv 2 cm Theelepel djintan 1 ui 2 tenen knoflook 1 peper ( met of zonder pitjes) Dikke kecap ongv twee of 3 theelepels (evt wat zout ) Dit even in de keuken machine vermalen tot een prutje. Dit aanbakken in een goede hete wok, als het een paar minuten heeft gebakken de kip erbij groente erbij en als laatst de rijst. Lekker met een eitje en home made tempeh en sambal goreng kering kentang! Ik weet wat ik morgen eet mjammie