Dochter zat lekker in de zandbak te spelen. Ik was mijn tanden aan het poetsen en daarna ging ik naar buiten om met haar mee te spelen. Ik dacht dat er harde stukjes zand in de zandbak lagen maar wat bleek, heel de zandbak zit vol kattenstront! Zoveel dat al het zand eruit moet en we nieuw zand moeten halen :x Volgende keer hou ik m'n hond niet meer tegen.
Vies he, bij ons greep de jongste er vorig jaar ook in, toen hadden katten in het gras in de tuin gepoept, heb hem meteen gedouched, niets zo vies als zoiets! en gevaarlijk met het oog op toxoplasmose.
Die hebben we nog niet. En eerlijk gezegd zie ik het ook niet zitten om 10x per dag met planken te gaan sjouwen... Ben er zo boos! Er lopen ook echt ontzettend veel katten rond hier. Niet 1 maar ik weet er zo al 6 die altijd rondlopen. Dat is niet het ergste maar blijf aub uit mijn tuin..
Planken erop, dan bescherm je de zandbak ook tegen andere dingen, zoals vogelpoep, blaadjes, eikeltjes, etc.
Gewoon even een paar planken halen en die aan elkaar timmeren. Heb je een dekseltje die je er zo over heen kunt leggen... Buiten dat om is het wel té ranzig voor woorden hoor!
Het is ontzettend smerig en absoluut niet leuk. Wel is het algemeen bekend dat als je een zandbak niet afdekt dat er kattenstront in terrecht komt. Er zijn nu eenmaal veel katten die gezellig loslopen en die zo'n zandbak heerlijk vinden. Omdat je geen zin hebt in planken, kun je de zandbak ook afdekken met een flink zeil, al vinden katten het ook heerlijk om te piesen op zeil.
Tja katten lopen nou eenmaal los rond dat is volgens mij overal zo helaas! Zou ook of een andere zandbak kopen met een deksel of deze afdekken snachts, als het snachts eens regend word het zand er ook niet mooier op
Ja een zandbak moet je altijd afdekken. He bah als ik er aan denk dat mijn zoon in een niet afgedekte zandbak speelt brrr. Hier ben ik 1 keer vergeten om de deksel direct terug te leggen, had ik ook kattenstront erin. Stom van mij, ik weet dat katten nergens liever schijten dan in schoon grit/zand. Ook even nieuw zand erin gedaan.
Dat is dus precies de reden waarom ik mijn katten binnenhoud. Ik wil niet dat een ander last heeft van mijn beesten, laat staan ik last van een ander! Zo'n schelp is misschien ook een idee, Kun je het dak eventueel ook als zwembadje gebruiken
Oh bah echt smerig. Ik zou dan toch kiezen voor iets om het mee af te dekken. Hoeven niet perse planken te zijn. Wat bedoel je trouwens met dat je je hond niet meer tegen gaat houden? Want daar ben je zelf bij, en ik heb just weer heel veel last van hondenpoep. Gewoon hiervoor op de stoep, elke dag weer. Op het speelveldje voor kinderen hier voor ook. Staat een groot bord met verboden voor honden. En toch heb je mensen die schaamteloos hun hond laten poepen, ook dat elke dag weer. Kan me daar zo kwaad om maken.
idd ook voor mij DE reden om m'n katten binnen te laten, in de achtertuin alleen aan n tuigje, en binnenkort word de tuin afgezet. de katten van m'n overburen schijten mijn hele voortuin vol, om te kotsen! ik ben echt een kattengek hoor, maar als je zelf kiest voor katten, hou dan ook lekker de k*tzooi bij jezelf.. Haha. enige oplossing is denk ik idd een deksel ofzo maken..
Bij de Aldi is nu kattenschrik te koop, ff door je tuin strooien en ze komen niet meer En even een zeiltje of deksel op de zandbak.
Denk dat TS bedoelt dat ze dr honden niet meer tegen houd als ze een kat in de tuin zien.... Denk ik. Hier doe ik dat iig niet meer. Kat merkt het vanzelf als hij mn hond in de tuin tegen komt. Ik ben er echt helemaal klaar mee.
Bah! Maar er lopen nou eenmaal katten rond. Dan zul je of steeds gefrustreerd zijn dat er kattenpoep in de zandbak ligt of je zal de zandbak moeten afdekken . Ik zou voor het laatste gaan.
Maar ik zou sowieso de zandbak afdekken. Ongeacht of er wel of geen katten bij kunnen. Van blaadjes en regen word zand ook niet beter van. Drapperig en groen. En als het nat is dan duurt het vaak lang voordat het opgedroogd is.
Helaas een bekend probleem bij zandbakken. En als je geen zin hebt om er planken overheen te leggen of iets,tja,dan hebben de katten natuurlijk vrij spel. Maar meestal komen katten in de nacht naar zandbakken e.d. dus als je verder thuis bent zou je het in de gaten kunnen houden en ben je weg of de kleine ligt in bed dan zou je er alsnog planken of iets over heen kunnen leggen,dan hoeft het geen 10x per dag
Gadsie dat stinkt zo erg. Zou sowieso wel een deksel kopen/maken. Niet alleen voor de kattenstront maar ook voor regen en andere rotzooi.
Ik bedoel inderdaad dat wat Damay77 zegt, mijn hond vliegt als een dwaas op katten af. Maar hoe zit dat dan met een zandbak in een speeltuin? Die worden ook niet afgedekt? Maar kan me niet herinneren dat ik daar ooit schijt heb zien liggen...