Afdingen

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuw, 8 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    In plaats van 'afdingen' kun je trouwens ook vragen of er iets bij kan, of dat er iets gratis kan (gratis gemaakt oid). En bij electronica vraag ik vaak of bijvoorbeeld de verzekering gratis kan.

2. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoeveel zal dan redelijk zijn? 100 euro of wel meer?

3. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    O seats & sofa's..wát een ballenwinkel.
    Vreselijk.

Wij gingen daar een tijd geleden ook heen.

Soms als we ons vervelen gaan we net doen of we spontaan iets heel duurs willen kopen (ook weleens met een auto van 20000) en tijdens het verkooppraatje zeg ik dan helemaal niks. Kijk ook heel strak voor me uit.
    Alleen bij van die vreselijk foute winkels met gladde verkopers hoor.

Pas als de verkoper, om mij te paaien, een beetje begint van 'mevrouwtje wat vind u er van'.. trek ik mijn mond open.
    Dan kraak ik in 1 zin alles gigantisch af en zeg ik tegen mijn man dat het niet doorgaat, waarop hij zich dan verontschuldigt 'Sorry maar zij is de baas' en dan gaan we weg.
    Die verkopers kunnen mij dan wel schieten en wij hebben dikke lol als we buiten zijn.

Was bij Seats & sofas ook. Echt een vreselijke verkoper, die je zelfs als je wél een bank wil kopen gewoon echt geen bonus gunt, op hetgeen hij aan jou verkocht heeft.
    Hij hield zich alleen bezig met mijn man en die bank was best mooi maar sowieso niet geschikt voor ons huis en budget.
    Mijn man deed of het in principe wel rond was, ook de meest dure optie en die verkoper was al helemaal blij met zichzelf, kon je aan zijn kop zien.
    Toen zei hij met zo'n stomme blik naar mij '..Enne wat vind het vrouwtje ervan..'

En ik zei, Nou echt verschrikkelijk, wát een lelijk ding. Al kreeg ik geld toe. Nee hoor schat, op zo'n bank wil ik niet dood gevonden worden, dus kom maar weer mee.

Oke, zegt mijn man, dan houdt het op. Bedankt voor de informatie he, doeiiiii.

En die verkoper keek mij aan :$ en toen zo :x en hij liep heel boos de andere kant op.

O wat hebben we gelachen.

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ding eigenlijk ook nooit af haha
    mijn man altijd wel dus die gaat eigenlijk altijd mee
    niet in de supermarkt inderdaad whaha dat zou eens een stunt zijn gnagna

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik weet nog wel dat we voor mijn man gingen shoppen
    in klein boetiek gstar broek een jas 2 hemden paar polo shirts was bijna 600 euro
    toen vroeg ik of ze een klantenkortingskaart hadden
    nee dat hadden ze niet
    maar hij kon wel 20% van de prijs afhalen
    dat was bijna 60 euro(en daar hebben we smiddags uitgebreid van zitten lunchen

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Met gordijnen e.d. heb ik niet zoveel ervaring. Ik wacht altijd tot de Hema 20% korting geeft :). Maar bij andere dingen als bijv. elektronica en zelfs verzorgingsproducten speur ik het internet af en houd de folders goed in de gaten. Je hoeft echt nergens de volle prijs voor te betalen, als je maar goed zoekt. En dat vind ik zelf makkelijker als afdingen.

Ik heb vorige week nog een camera gekocht, de Nikon D3100 had ik m'n zinnen op gezet. Via kieskeurig in eerste instantie 379,- bij Foto Klein. Toen je doorklikte naar de site bleek dat je nog eens 20 euro korting kreeg als je 'm zelf afhaalt in de winkel, dus voor 359,-. Helaas hadden ze 'm niet op voorraad. Over een paar dagen weer. Ik niet gereserveerd, normaal gesproken stom, moet je wel doen als je een goede prijs vindt. En het gebeurde hoor, de camera werd daar duurder. Nu was deze 379,- bij afhalen. Daar had ik de balen in. Toen zag ik op tv een actie van Saturn. Geen BTW betalen! Ik een rondje gebeld. Er bleek nog verschil te zitten in die winkels onderling, maar uiteindelijk heb ik 'm op Zuidplein opgehaald voor 319 euro. Inmiddels vind je de camera al niet meer onder de 399 euro (nieuw, op marktplaats vanaf 350). Ik was echt blij!

Op vakantie dingen we trouwens wel altijd af op marktjes e.d. Maar dat is daar min of meer een nationale sport :). In Thailand hebben we het meegemaakt dat we iets wilden kopen en dat we het op een gegeven moment niet meer meekregen. Tja, toen hadden we blijkbaar de bodem bereikt.

Ze zeggen wel eens, brutalen hebben de halve wereld....

7. Maia

Maia Niet meer actief

ik loop meestal weg als mijn man begint met afdingen. al geef ik eerlijk toe dat hij meestal best een aardig prijsje krijgt voor bepaalde dingen (tuinset, tv enz) maar ik ben het liefst niet in de buurt :)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Op 2000 euro? Ja dan zou ik minstens voor 100 a 200 euro gaan. Zorg dat zij als eerste een bedrag noemen dan kun je daar onder gaan zitten.

9. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerst de winkel een mooie prijs laten geven. Anders zit je zelf misschien al veel te hoog. Volgens mij moet 10% toch wel kunnen?

En anders inderdaad wat Rosao zegt. Kijken of je de kosten voor het ophangen (als ze die berekenen) of de rails/roede eraf kunt krijgen.

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik probeer altijd wat vd prijs af te halen.
    Eerst schaamde ik me maar we werken er hard genoeg voor!

@ts

Zou het gewoon proberen.

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik durf het ook nooit! Mijn man doet het wel altijd en schaam me dan ook dood.. Maar hij kan het wel goed! Het meeste tot nu toe is;

Bij seats en sofa's 1000 euro van een bank afgedingt en op onze boxspring 500 euro + gratis kussens en matras :D

Een vriend van hem wou een nieuwe tv kopen bij Mediamarkt en nam mijn man mee, hij kreeg er 70 euro vanaf haha

12. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Ik loop soms weg of ik ga als een idioot staan giechelen :).
    Erg raar want in het buitenland ken ik daar weer totaal geen gene en probeer ik het onderste uit de kan te halen :D.

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Afdingen laat ik aan mijn man over, ik ben daar zo slecht in.
    Hier proberen we bij grote aankopen (meubels, apparatuur, witgoed, sanitair etc.) wel iets van de prijs af te krijgen.

Mijn man vraagt eigenlijk altijd iets in de trant van "ik neem aan dat er aan de prijs nog wel iets gedaan kan worden?" en dan ga ik gauw een blokje om, haha.

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Echt? :(
    En, hoe oud zijn jullie? Beetje kinderachtig lijkt me....

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Tien procent van de prijs proberen denk ik, 200 euro, moet te doen zijn.

16. Jel

Jel Niet meer actief

Maar wat doen jullie dan als het niet gelukt is met afdingen? Dan toch maar kopen voor het 'normale' bedrag? Of laten jullie het dan zitten?

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ligt er aan wat het is, hoe graag ik dat ding wil en wat de oorspronkelijke prijs is. Vaak probeer ik gewoon een balletje op te gooien en als het niet lukt is het ook goed. Soms doe ik het dan niet.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man en ik zijn echte afdingers geworden, haha.
    Onlangs een nieuw bed besteld, en zeker 20% van de prijs afgekregen. Bedrijf zal er ongetwijfeld genoeg aan verdienen, maar het voelt voor ons wel fijn :p

En een tv bij de mediamarkt ook voor minder gekregen. Altijd leuk.
    Je kan het altijd proberen toch :)

19. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn vriend heeft trouwens bij een winkel voor tv's, koelkasten etc gewerkt. Hij vertelde mij dat ze flinke kortingen kunnen geven, maar dit gewoon vaak niet doen. Bijna geen 1 klant begint erover, al helemaal niet bij alleen een tv of koelkast.
    Alleen de klanten die in 1 keer veel kochten begonnen over de prijs.

Dus dames, niet schamen, maar gewoon over de prijs beginnen. Juist bij speciaalzaken. Zij kopen die zooi veel goedkoper in als de prijs waar het voor in de winkels ligt hoor ;)

20. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Een tijd geleden, vlak voor de recessie, een nieuwe keuken gekocht. Met 50% (!) korting, ook op de apparatuur!
    Kan je nagaan wat voor marges er op zitten!!!!

Deel Deze Pagina