schoonma heeft al gevraagd of ik meega om de keuken te kopen voor het afdingen ik zal dan gewoon wat zeggen zoals 'en bij wie moeten we zijn voor de prijs??'
Een geintje moet af en toe kunnen hoor. Als je een winkel in loopt om alleen even te kijken en je hebt gelijk al een hijgende verkoper in je nek die alleen maar vriendelijk doet omdat hij je wat aan wil smeren en dan het liefst zo duur mogelijk, vind ik het soms wel leuk om zo iemand op te naaien. Ik werk zelf in een winkel, mijn man werkt ook in de verkoop. Omdat we het leuk vinden en omdat we mensen graag iets naar hun wens verkopen. In bepaalde winkels staan gewoon alleen maar kwallen die een slaatje willen slaan uit het verkopen van wat dan ook. Dat vind ik heel erg irritant. Ze lachen je vierkant uit achter je rug om als ze je wat duurs hebben aangesmeerd, is prima maar dan lach ik liever zelf een keer omdat ik de verkoper in de zeik neem. Doe niemand kwaad hoor.
Oh ik vind dat heerlijk op de zwarte markt he.. Dat er makeup ligt, 3 voor 15 euro, en dat jij zegt 'Ik wil er 3 voor 8 euro'. Dat zij dan eerst heel hard roepen dat dat eeeecht niet kan, dat jij vervolgens wegloopt omdat er toch nog 300 andere kraampjes zijn waar deze makeup ligt, en dat ze dan achter je aan komen rennen 'Wacht, wacht!', en dat je het dan nog meekrijgt voor die 8 euro
Ligt er aan wat ik ga kopen. Pas bij mijn fiets ook gedaan. Heb er een fietsstoeltje voor de kleine gratis bij gekregen helemaal compleet.
och dat vind ik wel weer meevallen hoor, het zijn echte eikels bij SenS, tenminste die ik ben tegengekomen. Ik ben vriendelijk gebleven, maar had achteraf ook best stiekem willen reageren eigenlijk.
Hoe zou je het zelf dan vinden als iemand je zo in de zeik neemt? Ik vind het echt onwijs onvolwassen.
TS op een bedrag van 2000 euro voor gordijenen etc zou ik echt over de prijs gaan praten. Mn zusje zit "in de meubels" en zij geeft aan dat ze tot 5% zelf mag beslissen en boven de 5% moet ze in overleg met haar baas. maar moet zeggen dat ze over het algemeen niet verder dan 10% gaan geloof ik. Zelf hebben we iets van 500 euro afgedongen op meubels voor een totaal bedrag van ongeveer 5000 euro (koop ineens), bij auto is het ook leuk afdingen, zeker wanneer je geen inruil hebt. Bij de plaatselijke schoenenwinkel kreeg ik vaak sowieso korting op de aanschaf... omdat ik negen van de tien keer, twee paar schoenen tegelijkertijd kocht. Daarnaast... onze hele familie koopt er zo ongeveer zijn/haar schoenen.... dus ze weten ook wel aan wie ze de korting 'geven'
jazeker ding ik af, mijn man kan hetn iet die gaat altijd ergens anders stqaan met de kids die zou gewoon de volle pond betalen plus nog een fooi hahaha... heb in feb nog een koelkast en vaatwasser gekocht voor 1000 euro was eigenlijk 1500 dus goeie deal lijkt me. ook bij onze auto afgedongen met nog winterbanden en een trekhaak erbij. op de gewone boodschappen doe ik het niet. maar waren gister nog bij een grote bloemenwinkel en daar was een beeld dat me ma graag wilde maar hij was wat stuk en dr was geen betere. (waren 2 de ander was slechter) mijn ma wou hem trug zetten omdat ie neit was afgeprijsd. maar heb ff een man aangeschoten en zo dus 10 euro eraf gekregen. miste een klein beetje van een vinger maar zag je niks van hihihi. je bent een dief van je eigen portemonee als je het neit doet
Manlief en ik durven het allebei niet. Als ik dan lees wat een aantal van jullie al van de prijs af hebben gekregen.... een tijdje geleden een nieuwe tv gekocht (ik weet niet meer welke winkel) en ik kwam 20 euro tekort dus ik zei dat en vroeg of hij akkoord ging met het geld dat we bij ons hadden. Nee hij kon er echt niks vanaf halen. Nou als ik dan lees wat een kortingen jullie hebben gekregen of krijgen bij het afdingen (ook van tv's). Wij zijn zelfs nog naar de bank gelopen om 20 euro extra op te nemen. Voelt nu ik dit topic lees wel extra dom.
ja op sommige dingen wel zo heb ik 900 euro van de auto af gelult en op de markt in italie en leren jas die hing voor 300 euro voor 120 mee genomen. daar kun je zooo goed onderhandelen heerlijk is dat. over en het tuin hout achter in de tuin was 180 euro heb er 110 voor betaald en ze hebben het nog thuis gebracht ook. en onze tv was 3 jaar terug 1300 euro en we hebben hem voor 950 mee genomen. de wasmachiene en nieuwe droger hebben we in totaal 200 af gepraat. dus je ik probeer het wel.
Ik probeer het wel, maar ben nog lerende. Wat helpt inderdaad is echt even research doen op internet/bij de concurrent Dat je niet maar wat aan het bluffen bent, maar ook echt bewijs hebt. Dan vind ik het ook makkelijker om voet bij stuk te houden en baal ik niet als ik uiteindelijk alsnog wegloop. Van mij fiets kon geen rooie cent af en ik kocht 'm als compleet showmodel. Wilde 'm gewoon echt heel erg graag hebben, dus kon het niet verkroppen om weg te gaan Later zag ik dat het voorzitje iets beschadigd was en daar heb ik toen wel een nieuwe voor gevraagd en gekregen Bij onze schutting afgelopen week ook.. die knakkers waren bijna 7 uur te laat bij ons! Ik heb mijn man ingefluisterd dat ie moest zeggen dat er een vrije dag door de neus geboord was (niet helemaal waar, hij had vakantie en ging in de tuin aan het werk) en dat daar best iets tegenover mocht staan... Toen kregen we de schutting maar mooi voor 110 euro minder
Op ons bed is echt heel veel afgegaan. Uiteindelijk, door problemen met levering, er alsnog mooi beddengoed bij uit kunnen zoeken. Dat was eigenlijk hun eerste troef...krijgt u er een mooie bon bij voor beddengoed. Uiteindelijk hadden we dus alles. En veel er vanaf, en beddengoed. Wel jammer dat ie 5 wk na de bevalling werd geleverd..had hem na de ks juist wel goed kunnen gebruiken. Wij zijn niet zulke afdingers. Alleen dus bij grote uitgaven (auto's) etc.
Het verschil is dat ik oprecht mijn werk doe en mensen met net zoveel plezier een cremespoeling van 35 cent verkoop als een geur van 70 euro. Zo heb ik het geleerd, je klanten moet je binden aan je winkel door een nette behandeling. Liever dat mensen 10 keer die cremespoeling kopen en op verjaardagen vertellen dat we zo'n leuke winkel hebben, dan één keer een parfum en vervolgens komen ze nooit meer omdat ze het een rotzaak vinden. Bij bepaalde winkels lopen de verkopers er gewoon op om 'dure' dingen te verkopen, enkel zodat ze een hogere bonus krijgen als het verkocht wordt. Mijn man werkt ook op basis van bonussen. Voor elk geschreven abonnement krijgt hij een bepaald bedrag op zijn salaris. Maar je moet wel eerlijk blijven. Hij heeft collega's die mensen valse informatie geven 'Ziggo stopt ermee dus u moet wel overstappen naar KPN'' zodat ze hun bonus halen. Dat is toch schandelig? Als iemand zo'n jongen een uur aan de praat houdt en uiteindelijk zegt dat hij het tóch niet wil verkopen, vind ik dat net goed. Ga maar eens goed op je bek. (Uiteindelijk zijn dit soort dingen uitgekomen en zijn die collega's gelijk ontslagen. Moet je maar niet liegen) Als mensen hun werk fatsoenlijk doen blijf ik een trouwe klant en ik heb respect voor iedereen die z'n werk op een nette manier doet. Maar ga me niet lopen naaien met een bankstel (of wat dan ook) wat je voor zeker 500 euro minder kan verkopen maar dat gewoon niet wil omdat je om 1 uur smiddags al klaar wil zijn met je te behalen targets. Ik kom nu vast over als een of andere tokkie die niks anders doet dan verkopers pesten, urenlang, in winkels. Maar dat valt wel mee hoor.
Afdingen, heerlijk !! Meestal zeg ik gewoon netjes dat ik het wel mooi vindt, maar ook wel erg duur. Snapt de verkoper de hint niet, dan vraag ik of er nog speelruimte in de prijs zit. Als dat ook niet kan, dan ga ik ergens anders zoeken. Trouwens, dat werkt alleen met de grotere dingen en bij bepaalde winkels. Ik doe het bij witgoed, keuken(apparaten), tv's, maar niet bij kleding ofzo. Vaak wil het nog wel lukken, dus het loont wel.
Ik ben er echt slecht in en voel me er enorm ongemakkelijk bij Vooral in het buitenland omdat het dan toch vaak al weinig kost en dan zou ik het voor nog minder willen hebben, ik voel me dan zo gierig Mijn man is er wel goed in en vindt het ook leuk Maar het komt ook voor dat we de volledige prijs betalen en zelfs meer dan bij een andere winkel omdat we de verkoper "leuk" vinden Dan gunnen we het hem/haar
Dus afdingen kan in principe ook gewoon bij de Leenbakker? Wij hebben daar een tijdje terug nog een boxpring met bijbehoren gekocht en dus de volle klap betaald. Als ik dan jullie reacties lees baal ik echt dat wij wat dit betreft van die zacht gekookte eitjes zijn. Het heeft er denk ik ook mee te maken dat ik bang ben dat zo'n winkelier denkt van daar heb je weer zo'n allochtoon die korting wil Maar het is ook weer zuur om te weten dat je eigenlijk teveel betaald omdat er vaak nog wel wat vanaf kan.
Het schijnt bij het kopen van een keuken erg lucratief te zijn. Ken iemand die er zo de helft af heeft gekregen.
En dan te bedenken dat (merk)kleding zeker vier keer over de kop gaat. Ik heb tijdens mijn studententijd een poosje in zo'n zaak gewerkt en bij de laatste sale, de helft van de helft, werd er nog steeds winst gemaakt. Afdingen op kleding zou dus zeker moeten kunnen. En soms lukt het ook; tien tot twintig procent lukt meestal best. Ik heb het met een winterjas wel gedaan. Was nieuwe collectie en ik kreeg toch vijftien procent korting.