Afdingen

Discussion in 'De lounge' started by sneeuw, Jun 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ja, moet volgens mij ook wel kunnen, maar ik durf het niet zo goed. De winkels waar ik graag koop hebben van dat "ik ben te hip voor jou"- personeel.... en dan doe ik het liever niet. Maar wat ze soms durven vragen.... oh, echt crimineel!

Ik zag laatst een leren armbandje voor (je leest het goed!) 250 euro! Voor een ieniemienie bandje, had zo 2 euro kunnen kosten. Bleek het speciaal Italiaans buffelleer te zijn, de doffe steentjes waren kennelijk pareltjes (beetje grijs, als je het mij vraagt) en het metaaldraad bleek zilver. Pfff.... ik heb de verkoopster nog net niet uitgelachen.

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Och ja dat doe ik ook! Vind het ook echt een spel. Leuk!

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik durf het normaal ook nooit, maar heb bij seats and sofas er wel mooi 300 euro afgeluld:p

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik ding meestal wel af bij grote aankopen zelfs bij de leenbakker op laminaat haha heb zo veel bespaard paar jaar terug toen we nieuw huisje hadden en alles nieuw gingen kopen. :p

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hij kon er 20% afhalen en dat was bijna 60,-? Haha okeee ;)

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Jara en ik vraag mezelf af in wat voor kledingzaak je hebt gewerkt... Iedereen die in de kleding zit, weet dat er een marge van 2.5/2.6 op zit.. Écht geen 4.0

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Dit dus...ook voor een keuken durf ik dat niet hoor..en mijn man is er ook geen superheld in.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,036
    2,900
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik vroeg me het ook al af. Ik heb in een sportwinkel gewerkt waar de marges gemiddeld op 2.0 lagen. Een enkel merk ietsje hoger. En dan hebben we het ook over merkkleding (nike, adidas, protest, o neill e.d.)

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Mijn moeder heeft wel van die streken om goed af te dingen. Zelf doe ik dat niet helaas want je kunt flink besparen door het wel te doen. Mijn vriend wordt er ook steeds beter in en dan bijv met aanschaf van een nieuwe tv kan hij er toch wel wat gratis bij krijgen of wat geld eraf. Mijn moeder maakt het helemaal bond ;). Stond bij de kassa met een amerikaanse koelkast, oven en nog wat electronica. Bij de kassa zegt ze ik wil er eigenlijk nog wel een magnetron bij hebben. Dus die man zegt oké dat kost je dit en dit extra. Nou zegt ze ik koop hier voor een paar duizend euro dan kan ik die toch wel gratis krijgen. De man twijfelde maar na overleg kreeg ze hem er toch gratis bij :). Was toch een dure combimagnetron

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Idd dat is toch echt maar 10% korting :)

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Wij gingen van 2100 naar 1100 euro maar moesten hem dan wel zelf ophalen. Ik zij dat ik nog even bij de buren ging kijken en de prijs bleef zakken ;)

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ja hoor, 50 000 euro van ons huis af:D

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gaan vaak naar de Gstar outlet ( we hebben pasjes :D ). En vorige week een paar laarzen gekocht die eerst 220 euro waren, uiteindelijk voor 10% van de prijs gekocht.
    3 paar broeken, normaal 130 euro, ik kocht ze voor 15 euro per stuk.
    Zo ook met tshirts voor mijn man, 10 euro per stuk.
    GIGA marges dus.
    En daar ga ik ook niet op afdingen.

Maar ik zou ze ook NOOIT voor de originele prijs kopen.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Oh ja, keukens, auto's, babyspullen, witgoedapparatuur, andere apparatuur, matrassen, bedden, soms bij schoenen of kleding, meubels etc.
    Van die winkels als Keukenconcurrent of Seats and Sofa's gaan er gewoon vanuit dat er zoveel van de prijs af wordt onderhandeld.

15. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    onze gordijnen waren oorspronkelijk oook iets van 2000,-, ze belde de prijs door, ik zei: voor 1750,- mag je ze komen hangen, moest ze even overleggen, maar heb ze wel voor dat geld gehad.
    als ze zeggen, nee doen we niet, prima, zijn meer bedrijven

16. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    HAHAHAHAHAH, ik lig krom!

Zelf ding ik met name af in het buitenland hahaha.
    Ga helemaal los.

Verder in Nederland ding ik enkel af met grote aankopen.

17. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Hahahahahahahhahaa.

18. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Zelfs bij Leenbakker dus (zoals ik de pagina hiervoor vroeg). Nou dat is balen zeg. Wij hebben daar een boxpring met toebehoren gekocht en gewoon de volle klap betaald. Het is niet eens in mij/ons opgekomen om af te kunnen dingen in een gewone winkel (en manlief en ik durven het beiden niet). Zo te lezen had ik de topper van 70,- er dus wel gratis bij kunnen krijgen. *moe*

Maar de gewone verkopers gaan daar toch niet over?

19. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik ding ook altijd af. Gemiddeld genomen kan je er zo'n 30-50% af krijgen. de marges zijn echt enorm.
    Kan ik het niet krijgen? Jammer dan, maar dan koop ik het ergens anders.

Enige waar ik niet afding is de supermarkt, maar in een kledingwinkel bijvoorbeeld doe ik het wel. ( ben volgens mij 1 van de weinigen die dat doet )

20. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    :$ Wat betalen we dan eigenlijk veel zeg! Maar hoe pak je zoiets aan? :) Je vraagt de verkoper of er nog wat met de prijs gedaan kan worden en dan? Ik neem aan dat ze niet graag korting geven dus dat je echt wel een vlotte babbel moet hebben wil je het voor elkaar krijgen.

Share This Page