Afdingen

Discussion in 'De lounge' started by sneeuw, Jun 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

30-50% ? Overdrijven is ook een vak! We zitten niet in turkije..

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Valt op zich wel mee. Je moet vooral uitstralen dat je het natuurlijk altijd ergens anders kan kopen. Dus als zij de deal willen sluiten, zullen zij er iets voor moeten doen. Gewoon netjes blijven, vragen of er iets aan de prijs gedaan kan worden en duidelijk zijn. Lukt het niet, no harm done, dan ga je naar de concurrent. Mogelijk kan je ipv een korting er iets bij krijgen (bijv. onderdelen), maar laat je in geen geval de extra garantie aanpraten... dat is meestal onzin. Je hebt sowieso recht op garantie, vaak is het erbij kopen echt zonde van je geld. Dus "win" je niks of weinig met "gratis garantie". Extra garantie bijkopen? | ConsuWijzer

3. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ja je moet wel sterk in je schoenen staan. Als ze angstzweet ruiken krijg je er lang niet zoveel of helemaal niks af.
    Ook niet met de standaard zinnen beginnen zoals: is er nog wat aan de prijs te doen?
    Begin bijvoorbeeld als het om een autoradio gaat: Wat? Krijg je daar een auto bij ofzo? Meestal kijken ze je dan raar aan, maar gaat de prijs snel naar beneden.

Serieus. Dat dit geen Turkije is zegt echt niks. Er kan een hoop van de prijs af. Mensen denken altijd dat dat hier niet kan, maar het kan echt wel. Je moet natuurlijk wel goed kunnen onderhandelen.
    (Bijvoorbeeld kost een Ipad 3 inkoop zo'n 200 euro en ligt in de winkel voor rond de 500 dacht ik. Die krijg je met goed onderhandelen echt wel voor rond de 350-400 mee)

4. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    idd , je moet zekers onderhandelen en durven!
    met Marnatman eens....

vriendin van mij doet/deed dat ook, woont en werkt heel veel in Afrika en als ze dan in nederland is , dan dingt ze ook af in kledingwinkels.... en.... tlukt haar bijna altijd!

5. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Ik heb niet alles meer gelezen, maar het was twaalf jaar geleden. Een heel hippe zaak schijnbaar met grote merken (D&G, Diesel, Gstar, Miss60 enzo). Toen waren de marges wellicht anders?

6. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even waarom het ging in begin; we hebben het geprobeerd en ja hoor, 150 euro eraf, goh..........we hadden ons veel vaker wat kunnen besparen achteraf haha

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zelfs bij de kassa van Xenos mag het...kennisje van mij werkt daar, en als een klant bijvoorbeeld ziet dat er ergens een krasje of vlekje op zit, dan mag ze 10% van de prijs afhalen (maar dat is dan ook meteen het maximum toegestane).

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wel grappig, ik lees dit toppic net weer even door, en in de onderbalk komen de hele tijd advertenties van Seats en Sofa's op! Over google reclame gesproken...
    S&S is trouwens zo'n winkel waar je ECHT moet afdingen omdat ze hun spullen standaard te hoog prijzen in de hoop dat mensen er met een klein beetje korting weglopen en het idee hebben dat ze flinke korting hebben gehad.

Share This Page