7 wk te vroeg...3100 gram, kan dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Krullebol, 11 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Mijn vriendin is afgelopen week bevallen, ze was volgens de verloskundige iets meer dan 33 weken zwanger. Maar haar kleintje weegt wel 3100 gram, dat kan toch nooit? En dat terwijl mijn kleintje met een echo bij 33 weken ongeveer 2500 gram woog en dat volgens de gyn iets boven het gemiddelde was. Ik heb het idee dat ze zich een volle maand vergist hebben bij haar...hoe is dat mogelijk? Ik vind het zo'n raar verhaal...Heeft iemand dit al vaker gehoord?

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    mijn zoontje is 4 weken en 4 dagen te vroeg geboren

hij woog bij de geboorte 2780 en was 48 cm

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Bij zwangerschapsdiabetes groeien kindjes altijd veel sneller! Misschien is dat het geval?

Een vergelijking: in de juni 2007 mama's kletst Moon mee, haar dochter is met 28 weken geboren, de mijne met 32 weken en ze waren ongeveer even zwaar en even lang en toch scheelde het vier weken!

Kan dus best....

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hihi ja big baby vergeleken met andere kindjes van 28weken.
    Maar bij mij kwam het door m'n diabetes.
    Ze had zoveel te snoepen in m'n buik.
    Ligt aan de omstandigheden enz enz.
    De ene voldragen baby is ook groter dan de ander. (en gewicht zwaarder of lichter)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sommigen bevallen bij 40 weken van een kind van 5 kilo, dan kan ik me voorstellen dat het bij ruim 33 weken wel zo'n 3 kilo weegt...

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.210
    35.968
    113
    lijkt mij ook wel kunnen, ik ben met 42 weken bevallen van jesper van 5 kilo, die moet met 33 weken dus ook wel zoiets hebben gewogen hoor.

7. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Het kan inderdaad best. Kan door zwangerschapssuiker komen, maar het kan ook gewoon een grote baby zijn. Vaak laat zo'n kindje in gedrag nog wel zien dat ie echt wel enkele weken te vroeg geboren is (nog niet willen drinken enzo). Bij het zoontje van mijn vriendin lag een ander kindje op de couveuse afdeling wat ook 5 weken te vroeg geboren was (net als het zoontje van mijn vriendin), maar door de zwangerschapssuiker al 4 kilo woog.
    Onze dochter woog bij de geboorte 2070 gram, en is geboren met een zwangerschap van 36.4 weken. Zij was dus weer veel te licht, maar ook dat had zijn oorzaak. Hierover kan je niet gaan zeggen dat een VK zich vergist heeft in zwangerschapsduur. Ze kunnen tegewoordig vrij nauwkeurig bepalen hoe ver je zwanger bent aan de hand van de allereerste echo (want tot een bepaalde 'leeftijd' ontwikkelen alle foetussen zich hetzelfde)

8. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Misschien. Ons meisje woog volgens de 32 weken echo precies 2 kilo en dat zou bovengemiddeld zijn (een 50/75 kindje). Dus 3 kilo is wel extreem zwaar dan. Maar ja, alles kan in de wereld van het kinderen baren ben ik wel achter :D

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tuurlijk kan dat waarom niet?

de ene vrouw baart een kind van bijna 10 pond, en de ander een kind van 6-7 pond...

dus tja...juist in die laatste 2 maanden groeien baby's het hardst dus het kan heel goed hoor....

10. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Dan heeft ze geluk die baby, want het is wel aan de hoge kant hoor.

Mijn dochtertje was 8 weken te vroeg, en woog 2100 gram. En zij was voor haar leeftijd mooi op gewicht. Maar ja, de 1-ne is de andere niet. De vraag is meer bij premature kindjes, kunnen ze al zelfstandig drinken. (mijn dochtertje moest nog een sonde, en heeft eenmaand in het ziekenhuis gelegen) Lijkt mij niet dat een baby van 7 weken te vroeg dat kan, weet je dat van haar?

;) annette

11. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Bedankt voor alle reacties! Ze had geen zwangerschapssuiker of zoiets, heeft naast moeheid een 'normale' zwangerschap gehad. Alleen begonnen de weeen dus afgelopen week al. Ze heeft remmers gekregen, maar die hielpen niet voldoende dus de bevalling heeft wel doorgezet.

De baby drinkt wel zelfstandig, de borstvoeding gaat goed. Er lijkt verder ook niets aan de hand, ook de suikerspiegel enzo was goed...Ik weet dat er grote verschillen kunnen zitten in het geboortegewicht, maar ik vond dit wel erg zwaar voor zo'n vroeg kindje...

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ook bij diabetes of zwangerschapsdiabetes hoeft je kindje niet altijd te groot te zijn hoor.
    Zelf ben ik een diabeet, maar m'n internist vertelde dat je baby alleen te groot wordt, als je je suiker niet onder controle kunt houden. In dat geval krijg je heel vaak groeiecho's en dan houden ze dat prima in de gaten in het ziekenhuis. Dreigt het kind te groot te worden, halen ze het gewoon vroeger.

Deel Deze Pagina