Wanneer een dekbedje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by BlaBlaBla, May 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Hallo Mama's

Ik heb een tijdjes terug een ledikant dekbedje gekocht bij de ikea, lekker dun en niet te duur :)

Nu ligt er nog een dekbedovertrek met een deken op dr bedje, of alleen een laken als t erg warm is.

Maar die dekens lijken minder ademend dan het dekbedje dat ik heb :(
    Ik dacht dat je geen dekbedje mocht gebruiken ivm verstikkingsgevaar...nou dan lijken die dekens me ook niet echt veilig of ben ik nou gek :eek:

Maargoed, vraag was eigenlijk vanaf wanneer gebruik je een dekbedje ipv dekens?

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    @blablabla ik zou pas een dekbedje gaan gebruiken als de kleine naar een groot bed overgaat, mijn zoontje is bijna 16maanden en slaap nog altijd in een slaap zak ik heb ook bijna nooit dekentjes gebruikt alleen in het begin dylan draait heel veel in bed en ik vind een dekbedje echt gevaarlijk. ik zou als ik jou was dus gewoon nog ff een tijdje ermee wachten.

3. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    en slaapt ie dan alleen in een slaapzakje..dus zonder lakentje ofzo? das mischien nog wel handiger ja want ze is zo'n draaikont dat de lakentjes nooit blijven liggen.

4. Alita

Alita Niet meer actief

ik ga na de zomer ook een dekbedje kopen....

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het advies is een dekbed vanaf 2 jaar.
    Wij hebben gewoon dekens en een lakens in het bedje liggen.

Maar die dekens die je hebt, zijn die wel van katoen/wol? synthetische stoffen ademen vaak minder goed, en worden daarom ook afgeraden (die gebruiken we hier alleen als extra dekentje tot de heupen

6. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    De dekens zijn als het goed is gewoon van katoen (zijn die dekens van de prenatal)

7. polleke2210

polleke2210 Actief lid

Jul 3, 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Waarom wil je liever een dekbed dan een deken? Helemaal als er wordt aangeraden om dat niet te doen voor je kindje ongeveer 2 jaar is.
    Wij gebruiken gewoon een dekentje, en ben van plan dat voorlopig nog wel even te doen. Een dekbed heeft voor mij nou niet echt toegevoegde waarde.

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    hier ook een dekentje tot onze uk 2 jaar is, het wordt niet voor niks afgeraden om een dekbed te gebruiken.

9. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Hoho :)
    Ik zeg niet dat ik liever een dekbedje wil gebruiken. Ik heb er alleen een tijdje terug eentje gekocht omdat ik hem zag liggen bij de ikea voor een hele mooie prijs, ik heb graag vanalles in huis :)

Maar het viel me alleen op dat deze ademender leek dan het dekentje en vroeg me tegelijkertijd af wat de leeftijdsgrens was :)

10. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    @ BlaBlaBla Ik denk niet dat een dekbedje hoeft. En zou het niet gebruiken als het afgeraden wordt.

Ik laat Okan ook alleen in een slaapzakje slapen maar ik denk dat hij het dan te koud heeft?
    Bedje kort opmaken met een dekentje heeft geen zin want hij draait zich om en dan ben ik bang dat hij er met zijn gezicht onder komt.

Share This Page