Afgebroken IUI poging

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Deurbel, Mar 6, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deurbel

Deurbel Nieuw lid

Mar 6, 2018
    2
    0
    1
    Female
    Hoi dames, ik heb een vraagje. Ik ben pas begonnen met IUI maar het loopt allemaal nog niet zo lekker. Ik mocht starten met 75e Gonal F, bij de echo's bleek dat er teveel eitjes groeiden. Ik mocht stoppen met de prikken en moest beloven geen of veilige sex te hebben.

Er volgde na ongeveer een week een menstruatie waarna ik weer voor een echo langs kon komen. Hier bleek dat er toch nog wat eitjes zaten. Nu heb ik voor 14 dagen progesteron-tabletjes gehad wat de boel op zou moeten ruimen maar er wordt zo weinig uitgelegd. Had ik niet toch nog de Ovitrelle moeten zeggen vorige maand? Wat doet die progesteron precies, krijg ik een menstruatie na die 14 dagen? Kunnen we dan direct weer verder met de Gonal F en een nieuwe poging doen?

Ik begin wat vertrouwen te verliezen in deze artsen. Is er iemand die hier meer ervaring mee heeft en kan uitleggen of dit een normale werkwijze is?

Alvast bedankt!
    Deurbel

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Wat vervelend zeg. Ik heb er geen ervaring mee, misschien iemand anders hier wel. Anders gewoon even bellen en navragen?

3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Ik heb wel ervaring met het vertrouwen verliezen in de artsen/ziekenhuis, in mijn geval omdat er steeds dingetjes fout gingen.
    Ik heb toen mijn frustraties in een bericht naar hun gestuurd, niet boos maar gewoon netjes verteld dat ik het proces als best wel vervelend ervaarde, en puntsgewijs waarom.
    Ziekenhuis reageerde heel snel en netjes, uitleg gekregen over sommige dingen en excuses voor andere dingen.

Zou je echt aanraden om met het ziekenhuis in gesprek te gaan.

4. Lorri

Lorri Lid

May 8, 2016
    63
    27
    18
    Ach wat vervelend, wat ik een beetje verwacht is: dat je eitjes niet gesprongen zijn, omdat je waarschijnlijk accuut stopte met hormonen spuiten? Zo iets heb ik ook wel eens gehad, toen waren het cystes geworden. Ik moest daarna provera slikken, en kreeg daarna weer een ‘’menstruatie’. Toen kon ik verder, waarschijnlijk gebeurd dat bij jou ook, ik duim voor je!

5. Deurbel

Deurbel Nieuw lid

Mar 6, 2018
    2
    0
    1
    Female
    Bedankt voor de reacties, ik denk inderdaad dat gebeurd is wat Lorri zegt. Ik heb progesteron gekregen maar daar heb ik 5 dagen migraine van gehad dus het ziekenhuis heeft gezegd te stoppen. Ik heb vragen gesteld maar de arts wist zelf ook niet echt iets te vertellen. Op de vraag of ik toch de Ovitrelle had moeten zetten zei ze dat ze dat eigenlijk niet wist maar had gekund.

Ik ga een afspraak maken bij 'mijn eigen' arts in de hoop dat zij wat duidelijkheid kan scheppen maar denk toch dat ik snel ergens anders heen ga. Voel me hier gewoon niet goed bij.

6. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Heel bijzonder... Ik kan me heel goed voorstellen dat je ergens anders heen gaat!
    Ik kan me niet herinneren dat ik met de afgebroken iui nog pregnyl moest spuiten, maar ik kan me vergissen. Hoe dan ook verwacht ik wel dat een arts dit weet!

Share This Page