Over een aantal maanden loopt mijn verlengde ouderschapsverlof af. Daarna gaat het waarschijnlijk een probleem worden om 24 uur per week te blijven werken. Ik zie er erg tegen op om mijn meisje meer dan 3 dagen per week naar de opvang te brengen. Vandaar mijn vraag: hoeveel dagen per week gaat je dreumes/peuter naar de opvang? Maakt jouw leidinggevende een probleem van parttime werken? Ben benieuwd!
Nu even geen dreumes/peuter meer , maar mijn beide kinderen zijn altijd 3 dagen geweest. Werkte aanvankelijk 24 uur, nu 20 uur per week. Heb een erg soepele werkgever, is veel mogelijk, ook qua urenindeling etc. Er zijn bij ons juist nauwelijks fulltimers, dus doet baas niet moeilijk !
Mijn zoontje gaat 4 dagen. Ik heb een hele makkelijke werkgever, maar ik kan mijn functie simpelweg niet in minder dan 32 uur doen (deed het voorheen in 40u, nu 32) dus nog minder werken zou hier zeker een probleem opleveren.
Onze peuter gaat afwisselend de ene week 2,5 en de andere 3,5 dagen. Ik werk 3,5 (0,5 dag ouderschapsverlof), manlief 36 uur en is 1 dag/2 weken vrij. Geen enkel probleem mee, ik wordt tegenwoordig door mevrouwtje weggestuurd bij het brengen en regelmatig wil ze 'avonds niet mee omdat ze nog niet klaar is met spelen. De oudste is een periode 4 dagen per week geweest omdat ik toen nog geen ouderschapsverlof opnam. Nu gaat hij twee middagen na school naar de BSO. ook hier een heel flexibele chef maar minder dan 30 uur zit er toch echt niet in met deze functie.
De kinderen gaan drie dagen naar opvang. Doordeweeks ben ik 1 dag thuis en mijn partner ook. We werken allebei dus 4 dagen en dat gaat prima. De kinderen hebben het ook prima op het kdv. Ik ben wel benieuwd hoe het straks gaat als de oudste naar school gaat. Vooral het wegbrengen is dan lastiger (2 locaties) en het is natuurlijk ook wel drukker voor mijn zoon.
Hier gaan ze 1,5 dag naar KDV en 1,5 dag komt oma hier thuis oppassen (waarvan papa ook een groot gedeelte thuis is)
Eerst drie dagen kdv. Nu drie dagen overblijven en naschoolse opvang. Ik heb geregeld dat ik later begin, zodat ik mijn dochter zelf naar school kan brengen.
Mijn dochter ging met 2 jaar 2 ochtenden naar de psz, vanaf 2,5 jaar 3 ochtenden. Ik heb niet gewerkt tot ze naar school ging, alleen een paar maanden wat vanuit huis (vriend heeft een eigen bedrijf). En nu ze naar school gaat, werk ik fulltime (40u+) vanuit huis, zonder opvang. We zitten er wel aan te denken om haar na de zomer naar de BSO te laten gaan. Maar vooral omdat ze het zelf graag wil..
Ik werk drie dagen en mijn man vier. (Ik basisonderwijs, hij voortgezet onderwijs.) Parttime werken is bij ons niet zo'n probleem. Onze zoon gaat twee dagen in de week naar een gastouder. Helaas hebben we op oze 'vrije' dagen wel vaak extra opvang nodig door vergaderingen, studiebijeenkomsten, oudergesprekken e.d. Zeker deze tijd van het jaar. Nu gaat hij bijna elke week een extra dag naar grootouders.
Onze oudste is helemaal in het begin 4 dagen geweest (oppasmoeder). Vanaf 8 maanden ging hij 3 dagen. Onze jongste is altijd 3 dagen geweest (tot afgelopen januari oppasmoeder, sindsdien crèche). Vanaf juli ga ik een dag meer werken en wordt het voor de jongste een dag opvang extra (3 dagen crèche, 1 dag oppasmoeder). De oudste gaat naar school, dus voor hem maakt het inmiddels niet zoveel meer uit behalve dan het feit dat hij ipv 2 straks 4 dagen naar de naschoolse opvang zal moeten.
Onze kinderen gingen altijd 4 dagen per week. Vriend werkt fulltime (of zo goed als, maar wel flexibel) en ik 4 dagen per week. Mijn leidinggevenden hebben nooit een probleem gemaakt van parttime werken. Dat deed ik overigens ook al toen ik nog geen kinderen had. Vind het altijd fijn om nog iets anders te kunnen doen dan werken. Zoals een opleiding, of 'mantelzorgen'.