Afgekeurde ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door sweetlove80, 18 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    ik ben 1 juni bevallen en krijgnadat mijn verlof is afgelopen 100% UWV uitbetaald. Door een telefonisch gesprek beoordeeld, nu moest ik naar de bedrijfsarts vandaag van jullie en die beoordeelde dat het komt door een achterliggende stoornis....nu krijg ik dan 70% uitbetaald van mijn laatste loon. Is dit loon gebaseerd op laatste loon voor zwangerschapsverlof? toen zat ik ook al 4 mis in ziektewet 100% zwanger gerelateerd.
    of laatste loon van heden....(dagloon berekend door jullie)

Moet ik dan het UWV terugbetalen vanaf verlof? omdat ik wel eerst 100% kreeg en nu in 1x anders Is besloten?

ik ga wel in bezwaar omdat mijn psycholoog en arts aangeven dat het wel degelijk dor bevalling komt.
    Hoe werkt dit?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste sweetlove80,

Ik begrijp dat de arts heeft bepaald dat je niet meer ziek bent ten gevolge van de zwangerschap. In dit geval ga je over van 100% naar 70% ziektewet. Wij gebruiken hiervoor hetzelfde dagloon maar betalen hier 70% van.
    Als je teveel uitkering hebt ontvangen, dan zul je een gedeelte moeten terug betalen. Hierover krijg je een brief.

Met vriendelijke groet,
    Jeroen
    UWV Webcare Team

3. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Ze hebben het teruggedraaid ik werd de zelfde dag nog gebeld en krijg toch 100%

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Fijn voor je dat het is teruggedraaid. Beterschap verder.
    Yvonne

Deel Deze Pagina