Mijn dochter is nu 6 weken en drinkt voor mijn gevoel erg weinig.. Ze drinkt om de drie/vier uur flesjes van max. 120 cc, meestal 100 cc leeg. Heel af en toe zit er eentje van 150 cc tussen. Terwijl ze met haar gewicht, 4910 gram, veel meer mag. Ik kan het er moeilijk inproppen.. Of hebben jullie nog tips of adviezen?
Ze plast en poept wel goed verder? Misschien kan je eens langs het CB om haar te laten wegen? Als ze ook goed groeit, zal ze wel gewoon niet zoveel nodig hebben.
Hey Caithlin, hoe is het? En met je dochtertje? Wij schreven toen op hetzelfde topic over 'voortekenen' weet je nog? Ja ze poept en plast goed.. En groeit ook goed! Dus ik moet mij niet zoveel zorgen maken!
Ja dat weet ik nog Volgens mij zijn ze ongeveer even groot/zwaar! Met mijn dochtertje gaat het ook goed! Alleen eet ze nogal veel juist haha, 150 + 5 per fles en dat 5/6 keer.
Volgens mij drinkt ze prima hoor! Ik weet niet hoeveel flesjes je nog geeft? Maar een rekensommetje van de gemiddelde maximale hoeveelheid is: 150x gewicht in kg= hoeveelheid per 24 uur. En goede plasluiers zijn ook belangrijk natuurlijk.
Jesley is nu 7 wkn en krijg 5x per dag een fles van 150+5 (zonder af gieten) Hij laat meestal wel een beetje staan, ongv 10/20 cc max. Ik denk dat hij nu ongv rond de 5 kg weegt. Maar het verschilt natuurlijk echt per baby
Amytje, volgens mij doet ze het hartstikke goed. Het is juist top dat ze zelf aangeeft genoeg te hebben gehad toch? Gewoon in de gaten houden of er goede plasluiers zijn, en ze alert is. Het is moeilijker lijkt mij als je kindje onverzadigbaar is. Jullie kunnen nog rustig omhoog met de voedingen als je kindje groeit. Vaak geven die ukkies prima aan wat ze nodig hebben. Mart bied ik 5x 180/6 aan, soms gaat het op, soms laat hij staan ook wel eens 60cc. Maar hij doet het hartstikke goed dus ik maak me geen zorgen!
Thanks voor alle reacties! Ze doet het verder ook goed, is alert, plast/poept goed en is weer goed aangekomen vandaag op het cb. 5339 gr.