Geen groentes met stukjes en brood eten

Discussie in 'Voeding' gestart door yossie, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Zoals de titel al zegt eet mijn zoontje van bijna 8 maanden geen brood en geen groentes met stukjes.

Brood krijgt hij al vanaf 6 maanden. Dit ging op zich wel aardig, hij at altijd 1/2 boterham en toen ik eens roomkaas probeerde als beleg at hij zelfs 2x een hele. Op het KDV eet hij meestal wel prima zijn boterham op. Sinds deze week gaat zijn mond op slot zodra hij brood ziet. Behalve toen ik vd in de avond zelf friet aan het eten was, zijn mond ging gretig open, dus ik gaf hem toen een paar stukje brood en die at hij wel op. Als ik het in zijn mond stop eet hij het overigen wel gewoon op, maar ik wil hem niet dwingen. Heb al vanalles geprobeerd, hem zelf stukjes geven en laten eten. Brood en broodjes, divers beleg, kleine stukjes, grote stukjes met boter, zonder boter, zonder beleg etc.

Vd week begonnen met groentes met stukjes (potje), hier eet hij 2 happen van en dan gaat zijn mond dicht. Potjes zonder stukjes gaan wel prima. Fruit met stukjes (banaan geprakt) eet hij wel. Vandaag heb ik hem toen ik banaan aan het eten was stukjes hiervan gegegeven, van verschillende grootes, dit ging prima.

Ik ben nu maar gestopt met brood (en groentes met stukjes) om eens een weekje aan te kijken en het opnieuw te proberen.

Heeft iemand nog tips? En kan ik hem in de middag dan het beste pap aan bieden? Zolang hij geen brood eet, ivm gebrek aan vezels zo? Hij krijgt in de ochtend wel een pap fles, hier zit 10 gram in, dus ik zou hem denk ik nog een papfles kunnen geven.

2. fafje

fafje Niet meer actief

voorlopig is melk de hoofdvoeding en ik zou juist niet stoppen met brood aanbieden...gewoon elke dag de korst of een stuk in zn handje...komt vanzelf wel..

hier is geen brood eten altijd ene teken van tandjes geweest...
    Je zou ook es de groentes gewoon goed gaar kunnen koken en het in zn handje kunnen geven, bijv stronkje brocolli...

als hij sochtends al pap krijgt is dat wel goed hoor, je kan ook rijstwafels, crackers, soepstengels oid zonder zout geven

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    heb je de potjes van bledina al geprobeerd???? die eet ze hier super en heel snel uit. meestal geef ik zelfs te traag. pak op 12 min is alles op. terwijl zonder stukjes wou ze alleen die van olvarit en deze met stukjes wil ze niet.

succes

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou inderdaad wel brood en groenten in stukken blijven aanbieden, dan kun je aan de hand van wat hij er van gegeten heeft altijd alsnog een papfles maken...
    Hier was het ook altijd duidelijk een teken van tandjes krijgen als ze geen brood at!
    Je kunt hem inderdaad ook gewoon eens een boon/stronkje broccoli/stronkje bloemkool/worteltje etc in de hand geven. Kan hij zelf proeven en eten...

Overigens: in de potjes vanaf 8 maanden is hetgeen wat stukjes is altijd de risotto of rijst of zo, eigenlijk nooit de groente zelf.

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties.

Brood ging gister en vandaag best aardig (half broodje). Hij deed zelf zijn mond open gelukkig.

Potjes met stukjes ben ik wel mee gestopt. Heb hem wel verse stukjes wortel aangeboden, en die lust hij wel gewoon. Vd toch maar zelf eens vers iets maken met stukjes, vind hij wellicht beter dan die potjes. De stukjes in de potjes zijn idd aardappelen en rijst etc. En aardappelen is hij niet echt fan van (toen ik het vers probeerde).

Deel Deze Pagina