(afgekolfd) bv, hoeveel, hoe lang ertussen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by mimi1987, Jun 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi1987

mimi1987 Actief lid

Mar 20, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey,
    Mijn zoontje is vandaag precies 8 weken. Ik geef bv, vaak ook afgekolfd, lange tijd geven we 120cc (11 mei woog hij al 5610 gram dus vermoed dat hij nu boven 6 kilo weegt) sinds gisteren begonnen met 150cc. Hij is een gulzige drinker dus ben van plan om de dental speen van difrax aan te schaffen en vanmiddag naar de kinderarts om een echo te laten maken ivm verborgen reflux, voor de zekerheid. (Hij huilt niet na de voeding maar spuugt tamelijk vaak en stikt bijna soms in iets wat naar boven komt...) nu las ik dat ze bij deze leeftijd al makkelijk om de 4 uur komen, is dit zo? Schiet al in de stress als hij na 3 uur nog niet wakker is. Hij lijkt genoeg te hebben met de hoeveelheid maar is vaak niet verzadigd omdat hij binnen 10 minuten zijn fles opheeft. Dus mijn vraag, ik hoef niet te stressen als hij langer er tussen laat? Welke speen raden jullie aan of is de dental speen goed? Hoeveelmafgekolfde melk gaven jullie je kleintje van 8 weken? Oja, is het normaal dat hij steeda korter aan mijn borst drinkt? Heb het idee dat hij niet genoeg heeft als hij na 10 min klaar is met 1 borst. sochtends heb ik genoeg cc voor practisch 2 voedingen, savonds kom ik net niet aan 150cc. Hoeveel voedingen geven jullie per dag? Sorry voor zoveel vragen, ben banf dat ik te weinig voeding heb etc etc ;) ik kolf overigens als mijn man thuis is, is hij werken dan voed ik live.

2. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Mijn dochter van 15 weken drinkt de avond en ochtend-voeding live (altijd maar 1 borst per keer en is binnen 10min klaar) en derest gekolfd in een flesje. Uit een flesje drinkt ze gemiddeld 120cc a 130cc per voeding (ik maak altijd flesjes van 130cc, als ik het idee heb dat ze nog meer wil maak ik nog wat extra warm) Ze drinkt ook ooit 150cc maar ook ooit maar 110cc, dit wisselt. Ze neemt 6 voedingen per 24uur, daar zitten dus ook steeds 3 a 4 uurtjes tussen, s'nachts 7. Ze doet het heel goed, komt nog steeds netjes aan en is tevreden. Hopelijk heb je hier iets aan :)

3. mimi1987

mimi1987 Actief lid

Mar 20, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, heb het idee dat 150 cc op het moment wel werkt en savonds komt hij idd al snel aan zijn 6de voeding, dan is er al snel 2 uur tussen de laatste 3 voedingen sochtends en smiddags 3 a 4 uur. Heb overigens een soort zantac (kan niet op de naam komen) voorgeschreven gekregen en zou zijn flesvoedingen moeten verdikken met nutriton voor zijn reflux. Zijn gewicht was nu ook 6310 gram dus zit ook goed. Hij clusterd savonds volgens mij (om de 2 uur) en als ik borst geef vraag ik me af of hij genoeg heeft omdat hij onrustig is en huilt. Maar twijfel ook of het dan weer geen huiluurtje is... als ik live voed twijfel ik gewoon.. overbezorgdheid lol ;)

4. Humtum

Humtum Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    1,046
    30
    48
    Noord Brabant
    Voed ook op verzoek met t flesje! Pak wel de kleinste speen want te snel drinken=niet verzadigd voelen maar maagje kan vaak niet meer aan met krampjes als gevolg.

Mijn zoontje dronk rond die leeftijd 8x, iedere 3u. Nu ongeveer 6-7x. Overdag om de 3-3.5u, tussen 19-6 1x.
    Er zijn geen richtlijnen, want borsten kennen geen richtlijn haha.
    Lekker je kleintje volgen! Liever kleine porties en nog wat laten zakken/bijwarmen dan te snel veel erin.
    Hij krijgt altijd 100cc, soms drinkt hij 80, soms 120. Hierop spuugde hij t minst de eerste 4 maanden dus die hielden we aan.

Share This Page