Hoi, Mijn zoontje is bijna 4 maanden en krijgt volledig borstvoeding. Vanaf dat hij 3 weken was, kreeg hij bijna elke dag wel een flesje afgekolfde melk. Dat ging altijd goed. Tot anderhalve week geleden ineens. Toen weigerde hij het. We bieden het wel elke dag aan, maar hij wacht gewoon tot ik thuis ben. Ik leg hem dan niet meteen aan, omdat hij dan de link gaat leggen. Maandag moest ik zelfs terugkomen van school. Hij had 5 uur niet gegeten. Normaal zit er 2 tot 3 uur tussen. We hebben al verschillende flessen geprobeerd. Nu zag ik dat er een fles bestaat dat voor flessenweigeraars is. de breastflowfles. Iemand daar ervaring mee? Nu las ik ook laatst ergens hier dat iemand haar kindje uit een rietbeker liet drinken. De borstmelk. Mijn zoontje is 4 maanden. Kan dat wel? Meer mensen hier ervaring mee. Ik ga bovenstaande proberen. Aks dat niet werkt, moet ik stoppen met school. En volgend jaar verder gaan. Op zich geen probleem. Maar het liefst ga ik gewoon naar school. Het is 1 dag in de week. En wat als ik straks weer werk vindt? Tips zijn ook welkom. Groetjes
Onze zoon weigerde ook alle flesjes ( en spenen)....erg lastig als je weer aan het werk gaat idd. Uiteindelijk als laatste de avent naturel (dus niet de classic) geprobeerd...en die pakte hij direct! Succes met proberen...hopelijk heb je snel resultaat!
Hmm lastig! Hier te laat weer begonnen met oefenen, 4 dagen lastig maar daarna geen problemen gehad. Heb toen ook zitten kijken, mocht het bij ons niet goed gelukt zijn... Zou ik de breastflowfles besteld hebben en het met een cupje of uit een beker proberen. Wat hier hielp: - verschillende momenten oefenen (op drinktijd, tussen twee voedingen in) - verschillende manieren proberen (zoonlief dronk eerst geen fles op de arm, wel liggend op aankleedkussen) - 30-40cc per keer ipv een fles vol - proberen zo ontspannen mogelijk te oefenen(dat is moeilijk als je zoooo graag wikt dat hij drinkt, I know...)