Afgekolfde bv weigeren 9 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door san68, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Mijn zoontje van 9 maanden krijgt nog borstvoeding bij mij aan de borst en als ik werk afgekolfde bv in een flesje. Sinds een paar weken weigert hij om uit het flesje te drinken op het kdv maar ook bij mijn vriend. Soms drinkt hij overdag maar 100 cc met veel moeite. Aan de borst drinken gaat prima. Bijvoeding eet hij wel gewoon. Herkent iemand dit?

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    misschien heeft hij niet zoveel honger dan? En misschien uit een tuitbekertje?
    Ik zeg ook maar wat hoor....

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Misschien eens een ander merk van fles gebruiken? Heb je de Tommee Tippee (weet niet hoe je 't schrijft) al geprobeerd? De speen ervan bootst het best de tepel na.
    Hier wilde L niet drinken uit een flesje van Avent (dikke logge spenen) maar wel van TT of zelfs flesje van Hema.

4. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het CB bij ons adviseert om afgekolfde melk in een gewoon bekertje te geven... misschien helpt dat. (zij raden een tuitbeker niet aan)

5. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Ik kan wel eens een bekertje of ander flesje proberen idd, maar ik vind het zo vreemd ineens. Nog nooit geen problemen mee gehad en altijd uit dit flesje gedronken (bfree)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre heeft ook zo'n periode ... nu nog steeds lastig, maar dronk laatst weer wel een beetje melk.

De diëtiste van ons CB raadde een gewone beker af, is erg moeilijk en grote kans op verslikken. Zeker als je alleen BV of water in een tuitbeker geeft, maakt het niets uit voor tandjes.

Misschien heeft je kindje last van tandjes die doorkomen?

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Justin is ook opeens een flesweigeraar(althans met de BV)

Hij pakt hem wel rechtstreeks uit de koelkast,lekker koud uit een fles drinken dus.

Mischien kun je dat eens proberen.

Of nutitron toevoegen aan de BV en met de papspeen geven.
    Justin vind het prettiger als de voeding wat dikker is.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Volgens mijn lk kan een beker wel op die leeftijd.

Deel Deze Pagina