Hulp gevraagd

Discussion in 'Borstvoeding' started by shadowkat, Mar 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shadowkat

shadowkat Nieuw lid

Oct 14, 2008
    3
    0
    0
    Even kort schetsen. In januari ben ik bevallen van een pracht van een zoon. Na een helse zwangerschap (vanaf week 7 continu misselijk rondgelopen) ben ik ingeleid. Na een ganse dag arbeid is het dan uiteindelijk nog op een keizersnede uitgedraaid. Hierdoor kwam de BV traag op gang. Mijn zoontje kan zelf niet goed drinken aan de borst en daarom ben ik gestart met kolven. Ik ben zelf allergisch aan huisstofmijt dus voor mij is het enorm belangrijk dat hij BV krijgt zodat hij er zelf geen last van zou krijgen.

De laatste dagen krijg ik echter geen TSR meer en dit irriteert mij enorm. Ik had op dit forum gelezen over Syntocinon en had aan de HA een voorschrift gevraagd. Spijtig genoeg kunnen we hier in Belgiƫ dit niet krijgen en dus kon de HA dit niet voorschrijven. Ik ben echt radeloos en enorm gefrustreerd daar ik enkel het beste wil voor mijn zoontje. Heeft iemand van jullie een idee om de TSR te bevorderen. Kan iemand van jullie zeggen hoe ik in Nederland aan Syntocinon/voorschrift kan geraken?

Alvast bedankt dat jullie de tijd nemen om dit te lezen

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Begrijp ik goed dat je nog steeds kolft voor je kindje ? Heb je nog geprobeerd je kindje aan de borst te krijgen ?
    |
    Wat algemene tips om een tsr te bevorderen:
    Rust en ontspanning, dus proberen niet bij voorbaad al zorgen te maken of de tsr wel komt.
    Massage van je borsten voor het kolven.
    Warmte op de borst of warme thee/melk o.i.d. drinken, in een warme ruimte zitten.
    Kolven bij je kindje in de buurt of met geluiden/foto van je kindje bij je.
    Mischien werkt afleiding voor jou ? Boek lezen/tv kijken onder het kolven.

Geen idee hoe je aan Syntocinon komt in Belgie.

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hoe oud is je kindje? Heb je inderdaad nog geprobeerd om je kindje aan de borst te laten drinken? Probeer je kindje anders eens aan te leggen, kijk wat er gebeurd! Bel een goede lactatiekundige om je te helpen je kindje weer aan de borst te krijgen.
    Hier kun je kijken voor goede lactatiekundigen: http://www.borstvoedingsforum.nl/telefoon.php

Masseer je borsten voordat je gaat afkolven;
    Draai met je vlakke hand rondjes op je tepels;
    Trek een paar keer goed hard aan je tepels (tip van mij, helpt hier wel);
    Duw je borsten goed vooruit en adem diep in terwijl je kolft;

Heel veel succes, ik leef met je mee!

Share This Page