Afgekolfde melk buiten de koelkast

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door marzwanger, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marzwanger

30 okt 2013
    45
    10
    8
    Vrouw
    spijkenisse
    Hoi Heidi,

wij hebben de afgelopen week onze dochter (5 weken oud) geleerd om ook uit de fles te drinken zodat ik het voeden af en toe uit handen kan geven. Wij hadden gehoord dat je afgekolfde melk ook buiten de koelkast kan bewaren.. wij dacht dat dit de hele dag kon, maar ik las vandaag dat het maar 8 tot 10 uur buiten de koelkast kan...

Nu hebben wij het de afgelopen week zo gedaan dat ik overdag (meestal s'morgens) gekolfd heb en dat gewoon op de aanrecht heb gezet... en s'nachts geeft mijn man deze melk dan aan onze dochter.. maar dan is het dus langer buiten de koelkast dan die 8 tot 10 uur... (soms wel 20uur)
    (mijn man heeft het liever zo omdat hij dan gewoon het flesje kan geven zonder het eerst te moeten opwarmen, dus dan kan hij snel weer verder slapen)

Onze dochter heeft het de afgelopen dagen gewoon gedronken en ze is er niet ziek van ofzo... doen wij het nu fout? Is dit gevaarlijk... en wat zou een oplossing kunnen zijn zodat het toch makkelijk blijft s'nachts?
    Misschien kan ik beter 's avonds kolven voor de nacht? (zodat we binnen die 8 tot 10 uur blijven) Of is het ook mogelijk om het s'morgens te kolven en in de koelkast te zetten en het er 's avonds uit te halen zodat het tot de nachtvoeding vanzelf op kamertemperatuur kan komen?

Ik hoop dat mijn verhaal niet te warrig is....

En dan had ik nog een andere vraag: hoe doen we dat als we een keer de deur uit gaan en ik wil gekolfde melk meenemen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    met deze temperaturen zou ik de melk niet zo lang naast de koelkast laten staan. Neem hem dan liever voor het slapen gaan uit de koeling of kolf inderdaad op een later tijdstip. Ook kan je man een flesje in warm water plaatsen terwijl hij de luier verschoont. Dat duurt niet lang en dan is ook de kou er af.

Wanneer jij niet voedt 's nachts kan het zijn dat je lichaam minder aan maakt, houd dit dus goed in de gaten!

Succes en geniet van je kindje!

3. marzwanger

30 okt 2013
    45
    10
    8
    Vrouw
    spijkenisse
    Hoi Heidi,

bedankt voor je reactie, ik ga nu proberen s'morgens te kolven en dit in de koelkast te zetten en er s'avonds uit te halen voor we naar bed gaan. Dan kan het alvast op temperatuur komen en desnoods zet mn man het idd nog even in warm water.

Tot nu toe blijft mn productie goed op peil... ik heb erg veel, en ik ben zelf gewoon echt niet op mijn best 's nachts dus ik hoop dat we dit door kunnen blijven zetten.

Nogmaals bedankt

Groetjes

Deel Deze Pagina