kolven bij spruw

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door leike, 30 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leike

leike Lid

23 apr 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, mijn zoontje is 6 weken oud. Ik geef bv en was al begonnen met kolven om een voorraad op te bouwen. Nu hebben we alletwee spruw. Hij heeft wit tongetje en ik iets gevoelige en jeukende tepels. Vandaag bij huisarts geweest en nystatine gekregen voor hem en voor mezelf zalf.
    Nu heb ik over ruim 1, 5 week kindervakantiewerk waar ik al vrijwilliger help. De bedoeling was dat mn zoon dan een paar dagdelen bij mn man of ouders zou zijn. Nu vraag ik me af of ik melk wat ik nu kolf wel mag invriezen en weer opnieuw mag gebruiken? Of is de kans op herbesmetting dan te groot? Of mag ik de melk snel opwarmen tot t net kookt en dan af laten koelen.....
    Weet namelijk niet hoe ik t anders moet doen die week....
    Alvast bedankt

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kunt deze melk nu geven en de andere melk die je al had bewaren voor die week. Ook kun je pasteuriseren.
    Zolang jullie behandeld worden kun je de melk met 'spruw' gewoon geven overigens.

Succes en veel plezier die week!

3. leike

leike Lid

23 apr 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Heb helaas geen ' eerdere' melk dus wat ik nu kolf vries ik gewoon in met de instructie dat t eerst gepasteuriseerd moet worden.

Deel Deze Pagina