Laatste voeding vervangen, hoeveel ml?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Wolkjuh, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hoi linda,

Allereerst welkom terug, hoop dat je een fijne vakantie achter de rug hebt. :)

Zo nu en dan weigerd mijn zoontje de borst voor het slapen gaan. Hij heeft dan erge honger maar aan de borst drinken ho maar, heel gek. Gisteren gaf ik hem dan maar een flesje nutrilon en dat dronk hij gulzig op. Ik zit nu alleen met de vraag hoeveel ml hij mag drinken als hij zo'n moment heeft? Gisteren gaf ik hem een flesje met 150ml en dat dronk hij helemaal leeg en als het kon had hij nog meer willen drinken zag ik, maar na het boertje (en van het weigeren/huilen aan de borst) viel hij direct in een diepe slaap.

(ik denk er trouwens aan om die laatste voeding te gaan vervangen voor kv dus dan wil ik sowieso graag weten hoeveel ml ik dan het beste kan geven, aangezien ik volledig bv geef).

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Groetjes.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi hoi,

Mijn vakantie was heerlijk, dank je.

Een baby van bijna 6 maanden mag rustig 200 ml drinken uit de fles, als hij dat wil.
    Maak je hem 's avonds nog wakker voor die voeding of is het gewoon voor het slapen gaan vroeg op de avond?
    Wel raar dat hij die ene voeding niet neemt. maar je hoort het wel eens vaker.
    Wat je doet is denk ik ok, niet teveel strijd aangaan en dan maar de fles geven. Misschien is het na een poosje voorbij en misschien hou je het bij de fles 's avonds.

groetjes
    Linda

3. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hi,

Nee ik heb hem nooit wakker gemaakt voor een voeding, hij komt altijd vanzelf. En ja heb het over wat 'vroeger' in de avond dus zo rond 20uur is zijn ritme. En dan komt hij weer zo rond 23u/00;00u, dan drinkt hij wel gewoon aan de borst.

Nee de strijd aangaan doe ik niet meer daar word hij alleen maar overstuur van en dat is niet de bedoeling.

We gaan het indd even aanzien hoe het loopt, hartstikke bedankt voor de antwoorden.

Groetjes wolkjuh

Deel Deze Pagina