Afgekolfde melk, hoeveel drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Juffertje83, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is nu 6 weken. We willen gaan oefenen met een flesje, met afgekolfde melk, zodat papa of iemand anders ook een voeding kan doen.

Ik wil dus kolven, maar in het begin vooral naast de voedingen, om een voorraadje te maken. Kan ik dan het best nog na een voeding kolven of komt er dan niet veel meer uit? Ik denk dat 's ochtends dan handiger is ivm meer voeding in de borsten?

En nu mijn belangrijkste vraag: hoeveel melk drinkt een kindje van 6 weken ongeveer? Hoeveel moet ik in het flesje hebben zodat ze zeker genoeg heeft? Ik denk dat ze zelf wel ophoudt met drinken wanneer ze voldaan is, maar ik wil ongeveer een idee hebben van wat ik in het flesje moet doen.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    's ochtends nakolven (ong uur na de voeding) is idd het beste. En om te oefenen hoef je geen hele voeding te geven. je kunt gewoon in de fles geven wat je hebt gekolft (zou max 50 ml doen in het begin, om te voorkomen dat je het moet weggooien als ze niet drinkt) en dan daarna nog de borst (evt nakolven).

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Melk weggooien is idd zo zonde. 50cc vind ik ook een mooi begin, als ze nog honger heeft, kun je haar idd extra aanleggen en evt. de volgende keer meer in het flesje doen. Sowieso zul je het kolven moeten oefenen/leren en in het begin zul je misschien nog niet zoveel kolven. Dat geeft niet, het wordt vanzelf meer.

Qua tijdstip van kolven hangt er een beetje vanaf. 's Ochtends werkt voor de meeste vrouwen inderdaad het best. Als je dochtertje per voeding maar 1 borst drinkt, kun je makkelijk meteen de 2e afkolven. Als ze beide borsten drinkt, kun je kolven tussen je voedingen in.

4. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ik tussen de voedingen kolf, is er dan bij de volgende voeding wel weer genoeg melk in m'n borsten voor har om te drinken?

5. Bri

Bri Niet meer actief

ja hoor, je maakt voortdurend bij. en het aanmaken van melk gebeurt (dacht ik) vooral tijdens de voeding. dus als je haar weer aanlegt, gaan je borsten weer aan het werk.

Deel Deze Pagina