afgekolfde melk is "waterig"

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door girlnatasja, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kolven ging een paar dagen niet zo lekker en ik had ook het gevoel dat ik wat minder voeding had voor mijn dochter. Ben dus een dag na iedere voeding even gaan kolven en vanmorgen kon ik gelukkig weer zo'n 50ml kolven alleen was dit wel heel waterig...is dit normaal? Wat kan ik eraan doen om het weer "normaal" te krijgen?

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik vind het er ook vaak waterig uit zien hoor, zou me er niet teveel zorgen over maken als ik jou was. Waarschijnlijk heb je een paar regeldagen achter de rug. Door haar vaker aan te leggen (of te kolven, zoals jij hebt gedaan) gaan je borsten vanzelf meer maken. En de substantie wisselt gewoon, dat is heel normaal.

Twijfel je echt aan de samenstelling van je borstvoeding, dan zou je kunnen proberen zelf wat meer vetreserves aan te leggen? Ik heb wel eens gehoord dat je lichaam het vette deel in de borstvoeding uit je eigen vetreserves haalt, en als je daar te weinig van hebt dan kan het idd wateriger worden. Maar of dat bij jou van toepassing is weet ik natuurlijk niet.

Komt vanzelf goed! :)

3. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Dan weet ik in ieder geval dat ik me geen zorgen hoeft te maken!

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Geen zorgen over maken hoor. Hier heb ik het regelmatig. Bij mij is het juist de melk die wat 'langer' in mijn borsten heeft gezeten en er dus als eerste uit komt. Als ik 's ochtends dus kolf, kan ik er vaak bijna doorheen kijken. :D Geen zorgen over maken.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat is heel normaal hoor. 's Ochtends heb je meer voormelk. Voormelk is wateriger, achtermelk is vetter en romiger. Niets om je druk om te maken!

Deel Deze Pagina