Onze (overigens heel actieve en blije) baby van 7,5 maand krijgt van elk klein beetje bijvoeding verstopping. (Geen pijn, maar wel klontjes, variërend van een donkere en harde knikker tot wat lichter en iets zachter, maar nog steeds een 'klont'). Ze krijgt dan ook nog bijna niets en het lijkt niet gebonden aan een bepaald soort voeding, want we hebben al van alles drie dagen geprobeerd. (Alles vers) Cb zegt Lactulose gebruiken, natuurwinkel zegt probiotica en vaseline. Zeker geen lactulose. We hebben al geprobeerd: pruimenhapje, olijfolie, roosvice laxo en allerlei groente, fruit en granen. Wie helpt? Ze perst ook vaak zonder resultaat. Overdag drinkt ze onrustig (veel te zien) en snachts haalt ze alles in aan de borst, dus uiteindelijk krijgt ze wel genoeg vocht.
Is het niet gewoon veranderende ontlasting? Ik zou bijvoeding blijven aanbieden en gewoon afwachten zolang ze geen pijn heeft. Probiotica heb ik goede ervaring mee.
Tsjah, daar heb ik ook aan gedacht Fuddey. Maar het is echt heel weinig en vaak dus echt een knikker of niets na rood aanlopen en persen. Ze is wel heel actief, maar zal toch niet voor de rest alles 'op gebruiken'?
Even voor andere mensen met hetzelfde probleem... Wij hebben alles, op laxeermiddelen na geprobeerd, maar wat hier nu super werkt is probiotica. Opeens normale ontlasting, elke dag en dus weer gewoon bijvoeding kunnen eten. Echt zo fijn! En ik geef maar de helft van wat er op het bakje staat.