Om 7 uur krijgt dochter kaatste voeding. Vaak is ze niet verzadigd en zit ik een uur met haar aan de borst. Dorslapen is er nog lang niet bij.. Is het een idee om bv. 50 ml afgekolfde melk na te geven? 'S morgens heb ik veel meer melk.. Wat denken jullie?
Hoe oud is ze? Als je nog volop in de opbouwfase zit zou ik niet afgekolfde melk nageven. Dan maak je in de avond nooit voldoende melk aan. Clusteren in de avonduren is in ieder geval heel bekend. Haar gewoon heel vaak aanleggen is de manier om dit goed door te komen. Dan stemt je productie zich op haar af en zal ze snel verzadigd zijn.
Bij mijn oudste gedaan van 4-6 maanden. Die sliep dan ook gelijk een mooie ruk. Hier alleen gedaan omdat ze niet tevreden werd aan de borst voor het slapen gaan. Clusteren deed ze de eerste 3 maanden maar vanaf 4 maanden wilde ze gewoon om 19u de nacht in met een volle buik en het werd van beide kanten zo frustrerend, wisselvoeden hielp ook niet, dat ik afgekolfde melk na ben gaan geven. 's Avonds voor ik ging slapen kolfde ik zelf nog en zij kwam dan ergens tegen de ochtend pas weer. De jongste is gewoon tevreden met de laatste voeding en komt nog wel om de 3 uur s avonds/s nachts maar dat vind ik geen ramp.