Hoi mama's, Onze dochter wordt binnenkort gedoopt en ik ben bezig om het kerkboekje in elkaar te zetten. Ik zelf ga ook een gedichtje voorlezen. Onze dochter geniet alweer ruim 10,5 maand van mijn melk en eigenlijk ben ik daar best wel heel trots op. Graag zou ik in mijn gedichtje hierover iets willen zeggen, maar dan ook wel een beetje subtiel. Kent iemand een mooi gedicht wat hiervoor geschikt zou zijn? Of waar iets in verwerkt is over borstvoeding? Ik ben al aan het googlen geweest maar kom er niet zo snel bij uit. Groetjes!
Ik heb het nog nooit gelezen, maar ik heb thuis (ben op het moment niet thuis) wel een boek waar mooie uitspraken instaan over kinderen en borstvoeding. Dat is een boek over zgn. 'natuurlijk ouderschap' (ook wel attachment parenting genoemd). Misschien dat je via sites van die stroming op gedichten komt. En anders... kan je zelf misschien iets schrijven/dichten... dat is natuurlijk superpersoonlijk en mooi! Iets over groei en moederschap... dat je allebei groeit door die verbondenheid, zoiets?