borst geven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Rissie, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rissie

Rissie Actief lid

12 dec 2010
    166
    0
    0
    ik werk in een kinderdagverblijf
    Den Hoorn
    hallo,

Ik zit met een probleem en ik weet het even niet meer.
    Gisteren weigerde mijn baby op eens mijn borst, als ze mijn borst zag begon ze te huilen.
    Ik heb haar 1 keer kunnen dwingen om te drinken maar vond ik niet het juiste wat ik moest doen omdat ik dacht dat ze dan misschien bang van mijn borst zou worden, uit eindelijk ten einde raad besloot ik haar een flesje kunst voeding te geven.
    dat ging goed maar niet zonder gerstribbel. afijn ik heb het nog een paar keer aangeboden en het ging beter, die keer daarna pakte zij wel mijn borst dus ik dacht nou ja het zal wel even eigenwijsheid zijn maar toen ik die avond om 21:00 borst wilde geven wilde zij het weer niet. toen ben ik gaan afkolven en heeft mijn partner de fles gegeven en daarna halver wegen de fles aan de borst gegaan toen pakte zij het wel. snachts om half 3 pakte zij ook weer mijn borst en om half 6 was het weer raak zij wilde mijn borst absoluut niet hebben. ik heb vanmorgen mijn huisarts gebelt en de conclusie was dat zij een ontstoken tong heeft en heb spul mee gekregen om het te verdoven en te genezen, maar nu wilde ik net weer de borst geven en begon weer kei hard te huilen.
    dus heb ik weer afgekolfd. nu kolf ik om de drie uur af om te zorgen dat het opgang blijft. maar wat moet ik nu doen als ze met die medicijnen er bij nog blijft weigeren? ik weet niet of ik er aan goed doe om dan door te blijven flessen maar als ik het niet geef dan eet ze niks.

Heeft u nog tips voor mij ?

Groeten Marissa

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Wat vervelend dat je kindje een ontstoken tong heeft. Dat moet erg vervelend en pijnlijk zijn.

Zolang ze de ontsteking heeft, moet je weinig veranderen in haar voedingspatroon. Eerst de ontsteking aanpakken.

Wanneer deze weg is, kan je weer rustig gaan proberen om van de fles naar de borst te gaan. Tot die tijd blijven kolven (zodat je kindje welk moedermelk krijgt en je borsten gestimuleert blijven om melk te maken) en je kindje laten drinken op de manier die voor haar op dat moment het prettigste is.

Weer proberen:
    - Bied de borst aan wanneer je kindje niet hele erge honger heeft, maar wat slaperig is.
    - Probeer de melkstroom al wat op gang te hebben, zodat je kindje direct wordt beloont voor het zuigen (net als aan de fles)
    - Wanneer je kindje uit de fles wilt drinken bied je kort de fles aan, om na een paar minuutjes over te gaan op de borst.
    - Dwing niets op, het moet een positieve ervaring blijven.
    - Heb geduld, het komt echt wel goed.

Groetjes Saskia

3. Rissie

Rissie Actief lid

12 dec 2010
    166
    0
    0
    ik werk in een kinderdagverblijf
    Den Hoorn
    Hoi Saskia,

Het gaat weer helemaal goed.
    Ze pak mijn borst weer en instinctief heb ik dat ook wel gedaan. Kolven en flessen en als ze suf was aan de borst proberen te leggen.
    En nu pakt ze mijn borst weer helemaal goed.

Groetjes marissa

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Fijn dat het weer goed loopt met de BV.
    Geniet van deze bijzondere tijd.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina